Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Sofia Virta haastaa Petteri Orpon Vihreiden puheenjohtajaksi, kun taas Yhdysvallat harkitsee uusia iskuja Iraniin. Etelä-Kaliforniassa kemikaaliräjähdys uhkaa suurta…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
EU:ssa käydään keskustelua neuvottelijan valitsemisesta Ukrainan sodan lopettamiseksi. Vahvimpina ehdokkaina ovat Mario Draghi ja Angela Merkel, mutta myös Alexander Stubb ja Sauli Niinistö ovat esillä. Yhdysvaltojen neuvottelut ovat edenneet hitaasti, mikä on lisännyt EU-maiden tarvetta valita yhteinen neuvottelija.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
EU:ssa käydään keskustelua neuvottelijan valitsemisesta Ukrainan sodan lopettamiseksi. Vahvimpina ehdokkaina ovat Mario Draghi ja Angela Merkel, mutta myös Alexander Stubb ja Sauli Niinistö ovat esillä. Yhdysvaltojen neuvottelut ovat edenneet hitaasti, mikä on lisännyt EU-maiden tarvetta valita yhteinen neuvottelija.
Aiheesta on julkaistu 3 juttua, 3 eri lähteestä, viimeisin päivitys 21.5.2026 klo 16:55, pääluokka Ulkomaat.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Hämeen Sanomat, Keskisuomalainen, Savon Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa EU:ssa keskustellaan Ukraina-neuvottelijasta • EU:ssa keskustellaan Ukraina-neuvottelijasta • EU:ssa keskustellaan Ukraina-neuvottelijasta.
EU valitsee Ukraina-neuvottelijaa
EU:ssa keskustellaan, kuka voisi olla neuvottelija Ukrainan sodan lopettamiseksi. Vahvimpia ehdokkaita ovat Mario Draghi ja Angela Merkel. Myös Alexander Stubb ja Sauli Niinistö ovat mahdollisia. Yhdysvaltojen neuvottelut eivät ole edenneet, joten EU tarvitsee oman neuvottelijan.
EU:ssa käydään keskustelua neuvottelijan valitsemisesta Ukrainan sodan lopettamiseksi. Vahvimpina ehdokkaina ovat Mario Draghi ja Angela Merkel, mutta myös Alexander Stubb ja Sauli Niinistö ovat esillä. Yhdysvaltojen neuvottelut ovat…
EU:ssa käydään keskustelua neuvottelijan valitsemisesta Ukrainan sodan lopettamiseksi. Vahvoina ehdokkaina ovat Mario Draghi ja Angela Merkel, mutta myös Alexander Stubb ja Sauli Niinistö ovat esillä. Yhdysvaltojen neuvottelut eivät…
EU:ssa pohditaan neuvottelijan valintaa Ukrainan sodan lopettamiseksi. Vahvoina ehdokkaina mainitaan Mario Draghi ja Angela Merkel. Suomalaisista nimistä esillä ovat Alexander Stubb ja Sauli Niinistö.
Ukrainan presidentti Volodymyr Zelenskyi ilmoitti, että Ukraina on toteuttanut merkittävän iskun Venäjän FSB:n päämajaan Krimillä. Iskussa on kuollut noin sata venäläistä ja…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Ukraina
Euroopan maat tutkivat mahdollisuuksia avata neuvotteluyhteyksiä Venäjälle. Haasteena on yhteisen Venäjä-strategian puute, ja keskusteluissa on esillä useita mahdollisia välittäjiä, kuten Angela Merkel…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #EU, #MarioDraghi
EU ja Meksiko ovat edistämässä kauppasopimuksensa modernisointia, joka tähtää sääntöpohjaisen maailmanjärjestyksen vahvistamiseen. Ulkoministeriön asiantuntijat korostavat, että sopimuksen päivittäminen tuo taloudellisia hyötyjä ja…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #EU
Slovakian ulkoministeri Juraj Blanar ilmoitti, että Slovakia kannattaa Ukrainan liittymistä Euroopan unioniin, mutta ei tue maan Nato-jäsenyyttä. Blanar korosti, että Ukrainan on…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Ukraina, #EU
Yhdysvallat on päättänyt poistaa YK:n erityisraportoija Francesca Albaneselle asetetut pakotteet. Pakotteet asetettiin viime kesänä, kun Albanese kehotti Kansainvälistä rikostuomioistuinta toimimaan Israelin pääministeriä…
Ulkomaat
Yhdysvallat on nostanut syytteitä Kuuban entistä presidenttiä Raul Castroa vastaan. Syytteet koskevat neljää murhaa ja salaliittoa, joka liittyy Yhdysvaltain kansalaisten surmaamiseen. Kuuba…
Ulkomaat
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 22.05.2026 TILANNE Koivun kukintahuippu on nyt Etelä-Lapissa ja on alkanut Keski-Lapissa. Kukinta jatkuu etelämpänä maan pohjoisosissa ja heikkona maan keskiosissa. Maan eteläosissa koivun kukinta on päättynyt. Heinien kukinta on alkanut maan etelä- ja keskiosissa. Koivun siitepölymäärät ovat maan eteläosissa vähäisiä, maan keskiosissa kohtalaisia ja maan pohjoisosissa Keski-Lappiin asti runsaita. Myös Pohjois-Lappiin kulkeutuu kohtalaisia määriä siitepölyä. Heinien siitepölyä on ilmassa maan eteläosissa erittäin vähän, mutta määrät voivat olla korkeampia kukkivien kasvustojen läheisyydessä. ENNUSTE Koivun kukinta päättyy maan keskiosissa. Kukinta jatkuu maan pohjoisosissa Keski-Lappiin asti, mistä siitepölyä kulkeutuu etenkin lauantaina Pohjois-Lappiin ja myöhemmin maan eteläosiin asti. Heinien kukinta voimistuu maan etelä- ja keskiosissa. Runsaasti siitepölyä tuottavan männyn kukinta alkaa maan eteläosissa. Koivun siitepölyä on maan eteläosissa vähän. Määrät vaihtelevat maan keskiosista Keski-Lappiin ulottuvalla alueella kohtalaisista runsaisiin. Pohjois-Lapissa määrät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin. Heinien siitepölyä on ilmassa enimmäkseen vähän maan etelä- ja keskiosissa. Sade laskee ilman siitepölymääriä.