Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Pääministeri Orpo tukee Garden Helsinki -hanketta, kun taas Ranska lähettää joukkoja Natoon Suomeen. Pääministeri Petteri Orpo on ilmaissut…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Ruotsissa sähkön hinnat nousevat kesällä poikkeuksellisen kuivan sään vuoksi. Suomessa asiantuntija arvioi, että hinnat pysyvät vakaampina ydinvoiman ja kasvavan tuulivoiman ansiosta. Uuden aurinkovoimakapasiteetin myötä myös sähköä tuodaan ajoittain Baltiasta.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Ruotsissa sähkön hinnat nousevat kesällä poikkeuksellisen kuivan sään vuoksi. Suomessa asiantuntija arvioi, että hinnat pysyvät vakaampina ydinvoiman ja kasvavan tuulivoiman ansiosta. Uuden aurinkovoimakapasiteetin myötä myös sähköä tuodaan ajoittain Baltiasta.
Aiheesta on julkaistu 1 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 21.5.2026 klo 16:39, pääluokka Talous.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Kauppalehti.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Sähkön hinnat eivät nouse Suomessa kesällä.
Sähkön hinnat eivät nouse Suomessa
Ruotsissa sähkön hinnat nousevat kesällä. Suomessa asiantuntija sanoo, että hinnat pysyvät vakaampina. Tämä johtuu ydinvoimasta ja kasvavasta tuulivoimasta. Myös aurinkovoimaa tuodaan Baltiasta.
Ruotsissa sähkön hinnat nousevat kesällä poikkeuksellisen kuivan sään vuoksi. Suomessa asiantuntija arvioi, että hinnat pysyvät vakaampina ydinvoiman ja kasvavan tuulivoiman ansiosta. Uuden aurinkovoimakapasiteetin myötä myös sähköä tuodaan ajoittain…
Valmet on päättänyt lomauttaa noin 2 400 työntekijää Suomessa. Lomautukset kestävät enintään 90 päivää ja ne toteutetaan kesäkuun ja joulukuun välisenä aikana.…
Talous • jaetut avainsanat: #Suomi
Suomessa ulkomaiset suorat sijoitukset kasvoivat 14 prosenttia viime vuonna, kun Euroopassa määrä laski seitsemän prosenttia. Erityisesti puolustusala sai useita ulkomaisia investointeja. Yhteensä…
Talous • jaetut avainsanat: #Suomi
Asiantuntija arvioi, että sähkön hinnat eivät nouse Suomessa tulevana kesänä samalla tavalla kuin Ruotsissa. Ruotsissa hinnat nousevat kuivan sään ja ydinvoimalaitosten huoltojen…
Talous • jaetut avainsanat: #Suomi, #Tuulivoima
Suomessa ja Ruotsissa on merkittävä ero kaupan kassalla maksamisessa. Suomalaisista vain 34 prosenttia on käyttänyt puhelinta maksamiseen myymälässä, kun Ruotsissa luku on…
Talous • jaetut avainsanat: #Suomi, #Ruotsi
Kasvuryhmän tutkimus paljastaa, että suomalaisyritysten tulisi oppia Ruotsin ja Saksan käytännöistä kasvuhaasteiden voittamiseksi. Ruotsin bruttokansantuote kasvoi viime vuonna 1,5 prosenttia, kun Suomessa…
Talous • jaetut avainsanat: #Ruotsi, #Suomi
Ovaro Kiinteistösijoitus Oyj:n tappio kasvoi tammi–maaliskuussa 1,1 miljoonaan euroon. Vuosi sitten tappio oli 802 000 euroa. Yhtiön liikevaihto pysyi samalla tasolla kuin…
Talous
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 08.07.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa ja pujo maan etelä- ja keskiosissa lämpimimmillä kasvupaikoilla. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa vähäisistä kohtalaisiin. Lapissa heinän siitepölymäärät ovat vielä vähäisiä. Pujon siitepölymäärät ovat nousseet poutaisimmilla alueilla kohtalaisiksi, etenkin aamupäivisin. Muutoin määrät ovat maan etelä- ja keskiosissa vähäisiä. Cladosporium-homesienen itiöpitoisuudet vaihtelevat voimakkaasti ja viilennyt sää on laskenut määrät nyt vähäisiksi koko maassa. ENNUSTE Heinien kukinta jatkuu koko maassa ja pujon maan etelä- ja keskiosissa. Heinien siitepölymäärät noussevat poutaisimmilla alueilla maan keskiosissa runsaiksi jääden muualla maassa kohtalaisiksi. Lapissa heinien siitepölymäärät jäänevät edelleen vähäisiksi. Pujon siitepölymäärät nousevat maan etelä- ja keskiosissa ajoittain kohtalaisiksi. Pitkäkestoiset sateet laskevat ilmassa olevan siitepölyn määrän nollatasolle, mutta poutasäällä määrät kohoavat jälleen.