Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Espanjassa on julistettu hätätila maastopalojen vuoksi, ja Yhdysvaltain presidentti Trump on asettanut uusia tuontitulleja. Metson tilauskertymä ylitti odotukset.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Shorttaaminen tarjoaa sijoittajille mahdollisuuden tienata osakkeiden arvon laskiessa. Vaikka voitot voivat olla suuria, tappiot voivat teoriassa olla rajattomat. Markkinoilla heikosti menestyvät yhtiöt houkuttelevat usein lyhyeksimyyjiä.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Shorttaaminen tarjoaa sijoittajille mahdollisuuden tienata osakkeiden arvon laskiessa. Vaikka voitot voivat olla suuria, tappiot voivat teoriassa olla rajattomat. Markkinoilla heikosti menestyvät yhtiöt houkuttelevat usein lyhyeksimyyjiä.
Aiheesta on julkaistu 1 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 21.5.2026 klo 16:00, pääluokka Talous.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Talouselämä.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Sijoittaja voi hyötyä osakkeiden romahduksista.
Sijoittaja voi hyötyä romahduksista
Sijoittaja voi tienata, kun osakkeet laskevat. Tämä tapahtuu shorttaamisen avulla. Shorttaaja myy osakkeita, kun niiden hinta on korkea ja ostaa takaisin, kun hinta on alhaisempi. Tappiot voivat kuitenkin olla suuria, jos osakkeet nousevat.
Shorttaaminen tarjoaa sijoittajille mahdollisuuden tienata osakkeiden arvon laskiessa. Vaikka voitot voivat olla suuria, tappiot voivat teoriassa olla rajattomat. Markkinoilla heikosti menestyvät yhtiöt houkuttelevat usein lyhyeksimyyjiä.
Suomessa ulkomaiset suorat sijoitukset kasvoivat 14 prosenttia viime vuonna, kun Euroopassa määrä laski seitsemän prosenttia. Erityisesti puolustusala sai useita ulkomaisia investointeja. Yhteensä…
Talous • jaetut avainsanat: #Sijoittaminen
Valmet on päättänyt lomauttaa noin 2 400 työntekijää Suomessa. Lomautukset kestävät enintään 90 päivää ja ne toteutetaan kesäkuun ja joulukuun välisenä aikana.…
Talous
Ovaro Kiinteistösijoitus Oyj:n tappio kasvoi tammi–maaliskuussa 1,1 miljoonaan euroon. Vuosi sitten tappio oli 802 000 euroa. Yhtiön liikevaihto pysyi samalla tasolla kuin…
Talous
Nvidia julkisti tuloksensa, joka ylitti analyytikoiden odotukset. Yhtiön liikevaihto nousi ennätykselliseen 81,6 miljardiin dollariin, mikä on 85 prosenttia enemmän kuin vuosi sitten.…
Talous
VTT irtisanoo 175 työntekijää ja muuttaa organisaatiotaan. Yhtiö aikoo keskittyä enemmän startup-yritysten syntyyn ja tutkimuksen vaikuttavuuteen. Samalla VTT yhdistää liiketoiminta-alueitaan ja perustaa…
Talous
Suomen Kulttuurirahasto aikoo myydä merkittävän osan Huhtamäen osakkeistaan, arvoltaan yli 80 miljoonaa euroa. Rahasto on suurin yksittäinen osakkeenomistaja, ja myyntiin on suunnitteilla…
Talous • jaetut avainsanat: #Osakkeet
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 22.07.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa, ja pujo koko sen levinneisyysalueella maan eteläosista Etelä-Lappiin. Heinien siitepölyä on koko maassa Lappia lukuun ottamatta enimmäkseen kohtalaisesti, mutta määrät voivat nousta ajoittain runsaiksi. Lapissa määrät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin. Pujon siitepölyä on maan eteläosissa enimmäkseen kohtalaisesti, ja muualla sen Etelä-Lappiin asti ulottuvalla levinneisyysalueella vähän. Sateet laskevat siitepölymääriä hetkellisesti. ENNUSTE Heinien ja pujon kukinta jatkuu. Heinien siitepölyä on koko maassa Lappia lukuun ottamatta enimmäkseen kohtalaisesti, mutta määrät voivat nousta ajoittain runsaiksi. Lapissa määrät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin. Pujon siitepölyä on ilmassa enimmäkseen kohtalaisesti maan etelä- ja keskiosissa. Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa määrien odotetaan jäävän vähäisiksi. Kukkivien kasvustojen läheisyydessä määrät voivat olla korkeampia. Sateet laskevat siitepölymääriä hetkellisesti.