Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
S-Pankki on ilmoittanut tekevänsä ostotarjouksen Oma Säästöpankista. Naisten osuus suomalaisissa pörssiyhtiöissä hallitusten jäsenistä on noussut 37 prosenttiin, mikä…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Korttimaksuissa on tällä hetkellä laajoja häiriöitä, jotka vaikuttavat sekä kaupoissa että verkko-ostoksissa. Maksupalveluyritys Nets ilmoittaa, että ongelmaa selvitetään parhaillaan. Tilanne on aiheuttanut hämmennystä asiakkaille.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Korttimaksuissa on tällä hetkellä laajoja häiriöitä, jotka vaikuttavat sekä kaupoissa että verkko-ostoksissa. Maksupalveluyritys Nets ilmoittaa, että ongelmaa selvitetään parhaillaan. Tilanne on aiheuttanut hämmennystä asiakkaille.
Aiheesta on julkaistu 1 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 21.5.2026 klo 15:39, pääluokka Talous.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Ilta-Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Laajoja häiriöitä korttimaksuissa.
Korttimaksuissa on häiriöitä
Korttimaksuissa on nyt ongelmia. Häiriöt vaikuttavat maksamiseen kaupoissa ja verkossa. Maksupalveluyritys Nets selvittää tilannetta. Asiakkaat ovat huolissaan maksamisestaan.
Korttimaksuissa on tällä hetkellä laajoja häiriöitä, jotka vaikuttavat sekä kaupoissa että verkko-ostoksissa. Maksupalveluyritys Nets ilmoittaa, että ongelmaa selvitetään parhaillaan. Tilanne on aiheuttanut hämmennystä asiakkaille.
Valmet on päättänyt lomauttaa noin 2 400 työntekijää Suomessa. Lomautukset kestävät enintään 90 päivää ja ne toteutetaan kesäkuun ja joulukuun välisenä aikana.…
Talous
Ovaro Kiinteistösijoitus Oyj:n tappio kasvoi tammi–maaliskuussa 1,1 miljoonaan euroon. Vuosi sitten tappio oli 802 000 euroa. Yhtiön liikevaihto pysyi samalla tasolla kuin…
Talous
Nvidia julkisti tuloksensa, joka ylitti analyytikoiden odotukset. Yhtiön liikevaihto nousi ennätykselliseen 81,6 miljardiin dollariin, mikä on 85 prosenttia enemmän kuin vuosi sitten.…
Talous
VTT irtisanoo 175 työntekijää ja muuttaa organisaatiotaan. Yhtiö aikoo keskittyä enemmän startup-yritysten syntyyn ja tutkimuksen vaikuttavuuteen. Samalla VTT yhdistää liiketoiminta-alueitaan ja perustaa…
Talous
Protestilistalle on lisätty 97 uutta protestia, jotka koskevat yritysten maksuhäiriöitä. Lista sisältää viimeisimmät protestit yhden arkipäivän ajalta ja on jaettavissa talousalueittain. Helsingissä…
Talous • jaetut avainsanat: #Maksuhäiriö
Suomessa ulkomaiset suorat sijoitukset kasvoivat 14 prosenttia viime vuonna, kun Euroopassa määrä laski seitsemän prosenttia. Erityisesti puolustusala sai useita ulkomaisia investointeja. Yhteensä…
Talous
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 08.07.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa ja pujo maan etelä- ja keskiosissa lämpimimmillä kasvupaikoilla. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa vähäisistä kohtalaisiin. Lapissa heinän siitepölymäärät ovat vielä vähäisiä. Pujon siitepölymäärät ovat nousseet poutaisimmilla alueilla kohtalaisiksi, etenkin aamupäivisin. Muutoin määrät ovat maan etelä- ja keskiosissa vähäisiä. Cladosporium-homesienen itiöpitoisuudet vaihtelevat voimakkaasti ja viilennyt sää on laskenut määrät nyt vähäisiksi koko maassa. ENNUSTE Heinien kukinta jatkuu koko maassa ja pujon maan etelä- ja keskiosissa. Heinien siitepölymäärät noussevat poutaisimmilla alueilla maan keskiosissa runsaiksi jääden muualla maassa kohtalaisiksi. Lapissa heinien siitepölymäärät jäänevät edelleen vähäisiksi. Pujon siitepölymäärät nousevat maan etelä- ja keskiosissa ajoittain kohtalaisiksi. Pitkäkestoiset sateet laskevat ilmassa olevan siitepölyn määrän nollatasolle, mutta poutasäällä määrät kohoavat jälleen.