Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Pääministeri Orpo tukee Garden Helsinki -hanketta, kun taas Ranska lähettää joukkoja Natoon Suomeen. Pääministeri Petteri Orpo on ilmaissut…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Poliisi on tunnistanut Riihimäellä räjähderikoksesta epäillyn henkilön. Täysi-ikäinen mies on puhuttanut poliisia, mutta häntä ei ole vielä otettu kiinni. Esitutkinta jatkuu, eikä yhteyksiä järjestäytyneeseen rikollisuuteen ole ilmennyt.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Poliisi on tunnistanut Riihimäellä räjähderikoksesta epäillyn henkilön. Täysi-ikäinen mies on puhuttanut poliisia, mutta häntä ei ole vielä otettu kiinni. Esitutkinta jatkuu, eikä yhteyksiä järjestäytyneeseen rikollisuuteen ole ilmennyt.
Aiheesta on julkaistu 6 juttua, 4 eri lähteestä, viimeisin päivitys 21.5.2026 klo 18:10, pääluokka Rikos.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti MTV Uutiset, Yle Uutiset, Maaseudun Tulevaisuus.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Poliisi selvittää räjähderikosta Riihimäellä • Riihimäeltä löytyi kadonnut räjähde • Riihimäeltä löytyi sodanaikainen palopommi.
Poliisi tutkii räjähderikosta
Poliisi tutkii räjähderikosta Riihimäellä. He ovat selvittäneet epäillyn henkilöllisyyden. Epäilty on täysi-ikäinen mies, jota on puhuttanut poliisi. Hän ei ole vielä kiinniotettu. Esitutkinta jatkuu ja yhteyksiä rikollisuuteen ei ole löytynyt.
Poliisi on tunnistanut Riihimäellä räjähderikoksesta epäillyn henkilön. Täysi-ikäinen mies on puhuttanut poliisia, mutta häntä ei ole vielä otettu kiinni. Esitutkinta jatkuu, eikä yhteyksiä järjestäytyneeseen rikollisuuteen ole ilmennyt.
Riihimäellä kadonnut sodanaikainen räjähde on löytynyt. Poliisi on eristänyt alueen ja pyytänyt Puolustusvoimilta apua räjähteen raivaamiseen. Vaaratiedote asiasta on peruttu.
Riihimäen läheltä on löytynyt venäläinen sodanaikainen palopommi, joka oli jäänyt kaivonkannen päälle huhtikuussa. Mies, Jari Salmi, löysi räjähteen jo aikaisemmin, mutta poliisi ei reagoinut silloin. Räjähde paikannettiin uudelleen…
Riihimäeltä on löytynyt kadonnut pommi, joka sijaitsee lähellä alkuperäistä löytöpaikkaansa. Poliisi on eristänyt alueen ja puolustusvoimat auttavat pommin raivauksessa, joka tapahtuu myöhemmin torstaina. Uutista päivitetään tarvittaessa.
Riihimäeltä löytyi sodanaikainen venäläinen palopommi, joka oli kadonnut eristyksen aikana. Poliisi on eristänyt alueen ja pyytänyt Puolustusvoimilta apua räjähteen raivaamiseen. Vaaratiedote asiasta on peruttu.
Riihimäellä on löytynyt kadonnut räjähde, jonka Puolustusvoimat raivaa tänään. Poliisi on eristänyt alueen ja tehnyt virka-apupyynnön räjähteen käsittelyä varten. Vaaratiedote asiasta on peruttu.
Poliisi selvittää Riihimäellä löytyneen vaarallisen räjähteen taustoja. Ilmoitus räjähteestä saatiin jo huhtikuussa, mutta se jäi huomiotta. Räjähde on tunnistettu venäläiseksi sodanaikaiseksi palopommiksi…
Rikos • jaetut avainsanat: #Riihimäki, #Räjähde
Poliisi on löytänyt henkilön, joka vei Riihimäeltä kadonneen räjähteen. Hän on kertonut poliisille räjähteen sijainnin. Tutkinta jatkuu räjähderikoksen osalta.
Rikos • jaetut avainsanat: #Riihimäki, #Poliisi
Riihimäellä löydetty venäläinen sodanaikainen palopommi katosi, kun poliisi jätti sen vartioimatta. Poliisipartio sai hälytyksen pommin löytymisestä, mutta ei eristänyt aluetta ennen poistumistaan.…
Rikos • jaetut avainsanat: #Riihimäki, #Palopommi
Raumalla on vangittu kuusikymppinen mies epäiltynä avopuolisonsa taposta. Nainen löytyi kuolleena kerrostaloasunnosta, ja poliisi epäilee kahta miestä taposta. Toinen epäilty on vapautettu…
Rikos • jaetut avainsanat: #Poliisi
Vantaalla on tapahtunut epäilty henkirikos, jossa parikymppinen mies on vangittu. Hänet epäillään tappaneen 75-vuotiaan vuokranantajansa kerrostaloasunnossa. Poliisi tutkii tapausta edelleen ja esitutkinta…
Rikos • jaetut avainsanat: #Poliisi
Poliisi on tunnistanut kaksi miestä, joita epäillään vastamielenosoittajan pahoinpitelystä vappuna Tampereella. Yksi epäilty on edelleen tunnistamatta, ja rikosylikomisario Pasi Nieminen vahvistaa, että…
Rikos • jaetut avainsanat: #Poliisi
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 08.07.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa ja pujo maan etelä- ja keskiosissa lämpimimmillä kasvupaikoilla. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa vähäisistä kohtalaisiin. Lapissa heinän siitepölymäärät ovat vielä vähäisiä. Pujon siitepölymäärät ovat nousseet poutaisimmilla alueilla kohtalaisiksi, etenkin aamupäivisin. Muutoin määrät ovat maan etelä- ja keskiosissa vähäisiä. Cladosporium-homesienen itiöpitoisuudet vaihtelevat voimakkaasti ja viilennyt sää on laskenut määrät nyt vähäisiksi koko maassa. ENNUSTE Heinien kukinta jatkuu koko maassa ja pujon maan etelä- ja keskiosissa. Heinien siitepölymäärät noussevat poutaisimmilla alueilla maan keskiosissa runsaiksi jääden muualla maassa kohtalaisiksi. Lapissa heinien siitepölymäärät jäänevät edelleen vähäisiksi. Pujon siitepölymäärät nousevat maan etelä- ja keskiosissa ajoittain kohtalaisiksi. Pitkäkestoiset sateet laskevat ilmassa olevan siitepölyn määrän nollatasolle, mutta poutasäällä määrät kohoavat jälleen.