Nimipäivä:
Lyydia, Lyyli
17°C Helsinki

Kategoriat

Hyödyllistä nyt

Päivän kooste
Aamun uutiset
Päivitetty 09:15

Sofia Virta haastaa Petteri Orpon Vihreiden puheenjohtajaksi, kun taas Yhdysvallat harkitsee uusia iskuja Iraniin. Etelä-Kaliforniassa kemikaaliräjähdys uhkaa suurta…


Valmet lomauttaa 2 400 työntekijää Suomessa

Aihesivu: Valmet lomauttaa 2 400 työntekijää Suomessa

Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.

Valmet on päättänyt lomauttaa noin 2 400 työntekijää Suomessa. Lomautukset kestävät enintään 90 päivää ja ne toteutetaan kesäkuun ja joulukuun välisenä aikana. Yhtiö pyrkii sopeuttamaan kapasiteettia heikentyneen työkuorman vuoksi.

  • 11 juttua
  • 10 lähdettä
  • Talous
  • Päivitetty 21.5.2026 klo 13:54
Liittyvät avainsanat
Katso myös
Uusimmat jutut aiheesta

Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.

Aamun uutiset Päivän tilanne Päivän uutiset Arkisto
Viimeisin päivitysvaihe tänään: Aamun uutiset.

Mistä aiheessa on kyse?

Valmet on päättänyt lomauttaa noin 2 400 työntekijää Suomessa. Lomautukset kestävät enintään 90 päivää ja ne toteutetaan kesäkuun ja joulukuun välisenä aikana. Yhtiö pyrkii sopeuttamaan kapasiteettia heikentyneen työkuorman vuoksi.

Aiheesta on julkaistu 11 juttua, 10 eri lähteestä, viimeisin päivitys 21.5.2026 klo 13:54, pääluokka Talous.

Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Keskisuomalainen, Turun Sanomat, Maaseudun Tulevaisuus.

Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Valmet lomauttaa 2 400 työntekijää Suomessa • Valmet lomauttaa 2 400 työntekijää Suomessa • Valmet lomauttaa 2 400 työntekijää Suomessa.

Mitä tiedetään juuri nyt

  • Viimeisin tähän aiheeseen liitetty juttu julkaistiin 21.5.2026 klo 13:54.
  • Koosteessa on nyt 11 juttua 10 eri lähteestä.
  • Aihe kuuluu kategoriaan Talous.
  • Keskeiset avainsanat juuri nyt: #Valmet, #Työntekijät, #Suomi.

Selkokielinen yhteenveto

Valmet lomauttaa 2 400 työntekijää Suomessa

Valmet lomauttaa Suomessa 2 400 työntekijää. Lomautukset kestävät enintään 90 päivää. Ne toteutetaan kesäkuun ja joulukuun välillä. Yhtiö haluaa sopeuttaa toimintaa heikentyneen kysynnän takia.

Tuoreimmat uutiset

Muut aiheet

Piilota / näytä uutisia

Nousevat aiheet


N/A N/A
?°C ?
N/A Tuntuu kuin ?°C

Nykyiset olosuhteet

Tuuli N/A
Puuska N/A
Kosteus N/A
Ilmanpaine N/A
Näkyvyys N/A
Sademäärä (1h) N/A
Pilvisyys N/A
Kastepiste N/A
UV-indeksi (CAMS) N/A

Sade-ennuste (24h)

0 mm Huippu 0.0 mm

Tuntiennuste (24h)

Päiväennuste (8 vrk)

Tilannekartta

Siitepölyn tilannekartta

Ennustekartta

Siitepölyn ennustekartta
L
Leppä
C
Pähkinäpensas
K
Koivu
H
Heinät
P
Pujo
T
Tuoksukki
Vähän
Kohtalaisesti
Runsaasti
Turun yliopiston siitepölytiedote 22.05.2026

TILANNE

Koivun kukintahuippu on nyt Etelä-Lapissa ja on alkanut Keski-Lapissa. Kukinta jatkuu etelämpänä maan pohjoisosissa ja heikkona maan keskiosissa. Maan eteläosissa koivun kukinta on päättynyt. Heinien kukinta on alkanut maan etelä- ja keskiosissa.
Koivun siitepölymäärät ovat maan eteläosissa vähäisiä, maan keskiosissa kohtalaisia ja maan pohjoisosissa Keski-Lappiin asti runsaita. Myös Pohjois-Lappiin kulkeutuu kohtalaisia määriä siitepölyä.
Heinien siitepölyä on ilmassa maan eteläosissa erittäin vähän, mutta määrät voivat olla korkeampia kukkivien kasvustojen läheisyydessä.


ENNUSTE

Koivun kukinta päättyy maan keskiosissa. Kukinta jatkuu maan pohjoisosissa Keski-Lappiin asti, mistä siitepölyä kulkeutuu etenkin lauantaina Pohjois-Lappiin ja myöhemmin maan  eteläosiin asti. Heinien kukinta voimistuu maan etelä- ja keskiosissa.
Runsaasti siitepölyä tuottavan männyn kukinta alkaa maan eteläosissa.
Koivun siitepölyä on maan eteläosissa vähän. Määrät vaihtelevat maan keskiosista Keski-Lappiin ulottuvalla alueella kohtalaisista runsaisiin. Pohjois-Lapissa määrät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin.
Heinien siitepölyä on ilmassa enimmäkseen vähän maan etelä- ja keskiosissa.
Sade laskee ilman siitepölymääriä.