Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
K-ryhmän rekka on herättänyt huomiota Khamenein hautajaisissa, kun taas S-Pankki on käynnistänyt ostotarjouksen Oma Säästöpankista. Kaupan logo näkyi…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Latvian puolustusvoimat on vahvistanut, että maan ilmatilassa on havaittu miehittämätön ilma-alus. Tämä tapaus on herättänyt huolta, sillä viimeksi drooniuhka oli tiistaina, jolloin Naton koneet nousivat ilmaan. Tilanne on edelleen kehittyvä.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Latvian puolustusvoimat on vahvistanut, että maan ilmatilassa on havaittu miehittämätön ilma-alus. Tämä tapaus on herättänyt huolta, sillä viimeksi drooniuhka oli tiistaina, jolloin Naton koneet nousivat ilmaan. Tilanne on edelleen kehittyvä.
Aiheesta on julkaistu 1 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 21.5.2026 klo 12:10, pääluokka Ulkomaat.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti MTV Uutiset.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Miehittämätön ilma-alus havaittu Latvian ilmatilassa.
Drooni havaittu Latvian ilmatilassa
Latvian puolustusvoimat on kertonut, että ilmatilassa on drooni. Tämä on uusi tapaus, joka herättää huolta. Viimeksi drooniuhka oli tiistaina. Silloin Naton koneet nousivat ilmaan. Tilanne on yhä avoin.
Latvian puolustusvoimat on vahvistanut, että maan ilmatilassa on havaittu miehittämätön ilma-alus. Tämä tapaus on herättänyt huolta, sillä viimeksi drooniuhka oli tiistaina, jolloin Naton koneet nousivat ilmaan. Tilanne on…
Latviassa on annettu uusi varoitus miehittämättömästä ilma-aluksesta. Asevoimat ovat lähettäneet tekstiviestejä alueen asukkaille ja vahvistaneet ilmapuolustuskykyä. Asukkaita kehotetaan hakemaan suojaa ja noudattamaan…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Latvia, #NATO
Virossa ammuttiin alas drooni, joka tunkeutui maan ilmatilaan. Viranomaiset tiedottivat tilanteesta tarkasti, kun taas Suomessa droonihälytyksistä on jäänyt kansalle kysymyksiä. Erojen taustalla…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Ilmatila
Latvian puolustusvoimat antoi ilmatilavaroituksen Valko-Venäjän rajalla. Alueella on havaittu ainakin yksi miehittämätön ilma-alus, eli drooni. Tapahtumasta raportoi uutistoimisto Reuters.
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Latvia, #Drooni
Yhdysvallat on päättänyt poistaa YK:n erityisraportoija Francesca Albaneselle asetetut pakotteet. Pakotteet asetettiin viime kesänä, kun Albanese kehotti Kansainvälistä rikostuomioistuinta toimimaan Israelin pääministeriä…
Ulkomaat
Yhdysvallat on nostanut syytteitä Kuuban entistä presidenttiä Raul Castroa vastaan. Syytteet koskevat neljää murhaa ja salaliittoa, joka liittyy Yhdysvaltain kansalaisten surmaamiseen. Kuuba…
Ulkomaat
WHO:n mukaan ebolan leviämisen riski on korkea Kongon demokraattisessa tasavallassa, mutta matala muualla maailmassa. Keski-Afrikassa on raportoitu yli 600 ebolatapauksen epäilyä ja…
Ulkomaat
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 08.07.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa ja pujo maan etelä- ja keskiosissa lämpimimmillä kasvupaikoilla. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa vähäisistä kohtalaisiin. Lapissa heinän siitepölymäärät ovat vielä vähäisiä. Pujon siitepölymäärät ovat nousseet poutaisimmilla alueilla kohtalaisiksi, etenkin aamupäivisin. Muutoin määrät ovat maan etelä- ja keskiosissa vähäisiä. Cladosporium-homesienen itiöpitoisuudet vaihtelevat voimakkaasti ja viilennyt sää on laskenut määrät nyt vähäisiksi koko maassa. ENNUSTE Heinien kukinta jatkuu koko maassa ja pujon maan etelä- ja keskiosissa. Heinien siitepölymäärät noussevat poutaisimmilla alueilla maan keskiosissa runsaiksi jääden muualla maassa kohtalaisiksi. Lapissa heinien siitepölymäärät jäänevät edelleen vähäisiksi. Pujon siitepölymäärät nousevat maan etelä- ja keskiosissa ajoittain kohtalaisiksi. Pitkäkestoiset sateet laskevat ilmassa olevan siitepölyn määrän nollatasolle, mutta poutasäällä määrät kohoavat jälleen.