Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Pääministeri Orpo tukee Garden Helsinki -hanketta, kun taas Ranska lähettää joukkoja Natoon Suomeen. Pääministeri Petteri Orpo on ilmaissut…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Kalajoella poliisi ampui miestä, joka uhkasi fileerausveitsellä. Tilanne syntyi, kun poliisi meni hoitamaan pahoinpitelyyn liittyvää tehtävää. Mies ei totellut poliisin käskyjä, ja etälamautin ei toiminut odotetusti.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Kalajoella poliisi ampui miestä, joka uhkasi fileerausveitsellä. Tilanne syntyi, kun poliisi meni hoitamaan pahoinpitelyyn liittyvää tehtävää. Mies ei totellut poliisin käskyjä, ja etälamautin ei toiminut odotetusti.
Aiheesta on julkaistu 1 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 21.5.2026 klo 10:47, pääluokka Rikos.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Kaleva.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Poliisi ampui veitsimiestä Kalajoella.
Poliisi ampui miestä Kalajoella
Kalajoella poliisi ampui miestä, joka piti fileerausveistä. Poliisi meni asuntoon hoitamaan pahoinpitelyä. Mies ei kuunnellut poliisia. Etälamautin ei toiminut, ja poliisi ampui miehen.
Kalajoella poliisi ampui miestä, joka uhkasi fileerausveitsellä. Tilanne syntyi, kun poliisi meni hoitamaan pahoinpitelyyn liittyvää tehtävää. Mies ei totellut poliisin käskyjä, ja etälamautin ei toiminut odotetusti.
Oulun käräjäoikeudessa käsitellään Kalajoella helmikuussa tapahtunutta veitsivälikohtausta. Syyttäjän mukaan mies hyökkäsi poliisin kimppuun fileerausveitsellä, mutta poliisi onnistui torjumaan iskun. Oikeudenkäynnissä selvitetään tapahtumien…
Rikos • jaetut avainsanat: #Kalajoki, #Oulu
Oulussa mies epäillään yrittäneen ajaa useiden ihmisten päälle autolla riidan jälkeen. Tilanteessa ei tullut vakavia vammoja, mutta mies puhalsi alkometriin törkeän rattijuopumuksen…
Rikos • jaetut avainsanat: #Oulu
Raumalla on vangittu kuusikymppinen mies epäiltynä avopuolisonsa taposta. Nainen löytyi kuolleena kerrostaloasunnosta, ja poliisi epäilee kahta miestä taposta. Toinen epäilty on vapautettu…
Rikos • jaetut avainsanat: #Poliisi
Vantaalla on tapahtunut epäilty henkirikos, jossa parikymppinen mies on vangittu. Hänet epäillään tappaneen 75-vuotiaan vuokranantajansa kerrostaloasunnossa. Poliisi tutkii tapausta edelleen ja esitutkinta…
Rikos • jaetut avainsanat: #Poliisi
Poliisi on tunnistanut kaksi miestä, joita epäillään vastamielenosoittajan pahoinpitelystä vappuna Tampereella. Yksi epäilty on edelleen tunnistamatta, ja rikosylikomisario Pasi Nieminen vahvistaa, että…
Rikos • jaetut avainsanat: #Poliisi
Oulun Torinrannassa tapahtui pahoinpitely, jossa mies hyökkäsi tuntemattoman henkilön kimppuun. Poliisi on ottanut epäillyn kiinni ja tutkii tapausta. Motivi on vielä epäselvä,…
Rikos • jaetut avainsanat: #Oulu, #Poliisi
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 08.07.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa ja pujo maan etelä- ja keskiosissa lämpimimmillä kasvupaikoilla. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa vähäisistä kohtalaisiin. Lapissa heinän siitepölymäärät ovat vielä vähäisiä. Pujon siitepölymäärät ovat nousseet poutaisimmilla alueilla kohtalaisiksi, etenkin aamupäivisin. Muutoin määrät ovat maan etelä- ja keskiosissa vähäisiä. Cladosporium-homesienen itiöpitoisuudet vaihtelevat voimakkaasti ja viilennyt sää on laskenut määrät nyt vähäisiksi koko maassa. ENNUSTE Heinien kukinta jatkuu koko maassa ja pujon maan etelä- ja keskiosissa. Heinien siitepölymäärät noussevat poutaisimmilla alueilla maan keskiosissa runsaiksi jääden muualla maassa kohtalaisiksi. Lapissa heinien siitepölymäärät jäänevät edelleen vähäisiksi. Pujon siitepölymäärät nousevat maan etelä- ja keskiosissa ajoittain kohtalaisiksi. Pitkäkestoiset sateet laskevat ilmassa olevan siitepölyn määrän nollatasolle, mutta poutasäällä määrät kohoavat jälleen.