Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Yhdysvallat on iskenyt Iraniin vastauksena helikopterihyökkäykseen, ja Belfastissa mielenosoitukset ovat äityneet levottomuuksiksi. Samalla Kelan etuusmenot kasvavat merkittävästi.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Suomessa on nyt alle miljoona alaikäistä ensimmäistä kertaa itsenäisyyden aikana. Tilastokeskuksen mukaan huhtikuun lopussa alaikäisiä oli noin 999 200. Syntyvyyden lasku on vaikuttanut tähän kehitykseen, eikä maahanmuutto ole riittävästi korvannut vähenemistä.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Suomessa on nyt alle miljoona alaikäistä ensimmäistä kertaa itsenäisyyden aikana. Tilastokeskuksen mukaan huhtikuun lopussa alaikäisiä oli noin 999 200. Syntyvyyden lasku on vaikuttanut tähän kehitykseen, eikä maahanmuutto ole riittävästi korvannut vähenemistä.
Aiheesta on julkaistu 9 juttua, 9 eri lähteestä, viimeisin päivitys 21.5.2026 klo 10:30, pääluokka Kotimaa.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Maaseudun Tulevaisuus, MTV Uutiset, Kaleva.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Alle 18-vuotiaiden määrä Suomessa laskenut • Alle 18-vuotiaiden määrä Suomessa ennätysalhainen • Alle 18-vuotiaiden määrä Suomessa laskenut.
Alaikäisten määrä Suomessa on laskenut
Suomessa on nyt alle miljoona alaikäistä. Tämä on ensimmäinen kerta itsenäisyyden aikana. Huhtikuun lopussa alaikäisiä oli noin 999 200. Syntyvyys on laskenut, eikä maahanmuutto ole riittävästi auttanut asiaa.
Suomessa on nyt alle miljoona alaikäistä ensimmäistä kertaa itsenäisyyden aikana. Tilastokeskuksen mukaan huhtikuun lopussa alaikäisiä oli noin 999 200. Syntyvyyden lasku on vaikuttanut tähän kehitykseen, eikä maahanmuutto ole…
Suomessa on nyt alle miljoona alaikäistä, mikä on ensimmäinen kerta itsenäisyyden aikana. Tilastokeskuksen mukaan syynä on syntyvyyden lasku, vaikka maahanmuutto on osittain kasvattanut alaikäisten määrää. 1960-luvulla alaikäisiä oli…
Suomessa on nyt alle miljoona alaikäistä ensimmäistä kertaa itsenäisyyden aikana. Tilastokeskuksen mukaan huhtikuun lopussa alaikäisiä oli noin 999 200, mikä johtuu laskeneesta syntyvyydestä. Maahanmuutto ei ole riittävästi korvannut…
Suomessa on alle 18-vuotiaita nyt vähemmän kuin koskaan itsenäisyyden aikana. Huhtikuun lopussa alaikäisten määrä laski 999 232:een. Syntyvyyden lasku on merkittävin syy tähän kehitykseen.
Suomessa on alle 18-vuotiaita nyt alle miljoona ensimmäistä kertaa itsenäisyyden aikana. Tilastokeskuksen mukaan alaikäisten määrä on huhtikuun lopussa noin 999 200, ja lasku johtuu vähentyneestä syntyvyydestä. Maahanmuutto ei…
Suomessa on nyt alle miljoona alaikäistä ensimmäistä kertaa itsenäisyyden aikana. Tilastokeskuksen mukaan huhtikuun lopussa alaikäisiä oli noin 999 200. Syntyvyyden lasku on vaikuttanut nuorten määrään, eikä maahanmuutto ole…
Suomessa alle 18-vuotiaiden määrä laski huhtikuussa ensimmäistä kertaa alle miljoonan. Tilastokeskuksen mukaan huhtikuun lopussa oli 999 232 alle 18-vuotiasta. Tämä kehitys on ollut nähtävissä jo pitkään, ja maahanmuutto…
Suomessa alle 18-vuotiaiden määrä on nyt ensimmäistä kertaa alle miljoonan. Huhtikuun lopussa alaikäisten osuus väestöstä oli vajaat 18 prosenttia. Tämä merkitsee merkittävää muutosta väestörakenteessa.
Suomessa alle 18-vuotiaiden määrä on huhtikuussa ensimmäistä kertaa itsenäisyyden aikana laskenut alle miljoonan. Tilastokeskuksen mukaan alaikäisten määrä on vähentynyt merkittävästi viime vuosikymmeninä. 1960-luvulla alaikäisiä oli lähes 1,6 miljoonaa,…
Poliisi on saanut ilmoituksen sodanaikaisesta kranaatista Riihimäellä. Kranaatti on mahdollisesti jonkun hallussa, ja alueella on ollut poliisi koiran kanssa. Tilanne on rauhallinen,…
Kotimaa
Helsingin Itäkeskuksessa sijaitsevan Kusitornin purkaminen alkaa ensi viikolla. Purkaminen on osa alueen kehittämistä ja viihtyisyyden lisäämistä. Tornin purkamisesta ilmoitti Helsingin kaupunkiympäristö Facebookissa.
Kotimaa
Hangossa sijaitsevan kirkon alapohjasta löytyi räjähtämätön sodanaikainen kranaatti, mikä keskeytti jätteiden raivaustyön. Puolustusvoimien raivaajapartio poisti kranaatin maanantaina, ja kirkko on ollut suljettuna…
Kotimaa
Haminassa kerrostalossa syttyi tulipalo, joka tuhosi yhden huoneiston täysin. Palo aiheutti evakuoinnin noin 15 asukkaalle, joista kaksi vietiin sairaalaan, mutta heidän vammojensa…
Kotimaa
Nimilautakunta on hylännyt neljä erikoista nimeä, jotka suomalaiset ovat ehdottaneet etunimiksi. Nimet, kuten Anestesia, eivät täyttäneet nimilain vaatimuksia, koska ne voisivat aiheuttaa…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Suomi
Polvijärvellä sijaitseva tyhjillään ollut entinen hoitokoti paloi maan tasalle varhain torstaiaamuna. Pelastuslaitos sai hälytyksen kello 3.25 ja keskittyi estämään palon leviämisen ympäristöön.…
Kotimaa
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 08.06.2026 TILANNE Koivun kukinta jatkuu Lapissa. Etelä-Lapissa kukinta on enää heikkoa. Koivun kukinta on päättynyt maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa. Pohjois-Pohjanmaalle ja Kainuuseen kulkeutuu koivun siitepölyä. Heinät kukkivat koko maassa Keski- ja Pohjois-Lappia lukuun ottamatta. Koivun siitepölyä on Lapissa ilmassa pienistä kohtalaisiin määriä. Pohjois-Pohjanmaalle ja Kainuuseen kulkeutuu vähän koivun siitepölyä. Heinän siitepölyä on maan etelä- ja länsiosissa pieniä ja kohtalaisia määriä. Muualla kukinta-alueella heinän siitepölyä on ilmassa vähän. Kuusi ja mänty kukkivat koko maassa Keski- ja Pohjois-Lappia lukuun ottamatta. Kukinnan huippu on maan eteläosissa jo ohitettu. Runsaana esiintyvä havupuiden siitepöly näkyy keltaisena kerroksena pinnoilla, mutta aiheuttaa allergiaoireita vain harvoille. Cladosporium-homeitiöitä on ilmassa runsaasti maan eteläosissa ja kohtalaisesti maan keskiosissa. Sateet laskevat ilman siitepölymääriä. ENNUSTE Koivun kukinta päättyy Etelä-Lapissa ja jatkuu Keski- ja Pohjois-Lapissa. Heinien kukinta jatkuu koko maassa Keski- ja Pohjois-Lappia lukuun ottamatta. Koivun siitepölyä on kukinta-alueella ilmassa pienistä kohtalaisiin määriä. Heinän siitepölymäärät ovat kukinta-alueella enimmäkseen pieniä, mutta saattavat maan eteläosissa nousta hetkittäin kohtalaisiksi. Sateet laskevat ilman siitepölymääriä.