Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Yhdysvallat on iskenyt Iraniin vastauksena helikopterihyökkäykseen, ja Belfastissa mielenosoitukset ovat äityneet levottomuuksiksi. Samalla Kelan etuusmenot kasvavat merkittävästi.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Yhdysvaltojen jääkiekkomaajoukkue voitti Saksan 4–3 rangaistuslaukausten jälkeen jääkiekon MM-kisoissa. Ottelu oli jännittävä, ja Yhdysvallat nousi takaa-ajosta voittoon. Saksa johti ottelua kahdesti, mutta Yhdysvallat onnistui tasoittamaan pelin ja voittamaan jatkoajalla.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Yhdysvaltojen jääkiekkomaajoukkue voitti Saksan 4–3 rangaistuslaukausten jälkeen jääkiekon MM-kisoissa. Ottelu oli jännittävä, ja Yhdysvallat nousi takaa-ajosta voittoon. Saksa johti ottelua kahdesti, mutta Yhdysvallat onnistui tasoittamaan pelin ja voittamaan jatkoajalla.
Aiheesta on julkaistu 8 juttua, 6 eri lähteestä, viimeisin päivitys 21.5.2026 klo 08:34, pääluokka Jääkiekko.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Keskisuomalainen, Savon Sanomat, Hämeen Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Yhdysvallat voitti Saksan MM-kisoissa • Yhdysvallat voitti Saksan MM-kisoissa • Yhdysvallat voitti Saksan MM-kisoissa.
Yhdysvallat voitti Saksan jääkiekossa
Yhdysvallat voitti Saksan jääkiekon MM-kisoissa. Ottelu oli jännittävä ja täynnä käänteitä. Saksa johti ottelua kahdesti, mutta Yhdysvallat tasoitti pelin. Voitto tuli rangaistuslaukausten jälkeen.
Yhdysvaltojen jääkiekkomaajoukkue voitti Saksan 4–3 rangaistuslaukausten jälkeen jääkiekon MM-kisoissa. Ottelu oli jännittävä, ja Yhdysvallat nousi takaa-ajosta voittoon. Saksa johti ottelua kahdesti, mutta Yhdysvallat onnistui tasoittamaan pelin ja voittamaan…
Yhdysvaltojen jääkiekkomaajoukkue voitti Saksan 4–3 rangaistuslaukausten jälkeen jääkiekon MM-kisoissa. Ottelu oli jännittävä, sillä Yhdysvallat joutui takaa-ajajaksi kahdesti, mutta onnistui lopulta nousemaan voittoon. Voitto tuli Zürichissä pelatussa alkulohkon ottelussa.
Yhdysvaltojen jääkiekkomaajoukkue voitti Saksan MM-kisoissa rangaistuslaukausten jälkeen lukemin 4–3. Ottelu oli jännittävä, sillä Yhdysvallat joutui takaa-ajajaksi kahdesti, mutta onnistui lopulta nousemaan voittoon. Voitto varmistui, kun Tommy Novak tasoitti…
Yhdysvallat on päättänyt poistaa YK:n erityisraportoija Francesca Albaneselle asetetut pakotteet. Pakotteet asetettiin viime kesänä, kun Albanese kehotti Kansainvälistä rikostuomioistuinta toimimaan Israelin pääministeriä vastaan. Poistamisen myötä Albanese voi jälleen…
Yhdysvallat on päättänyt poistaa YK:n erityisraportoija Francesca Albaneselle asetetut pakotteet. Pakotteet asetettiin viime kesänä, koska Albanese oli kannustanut Kansainvälistä rikostuomioistuinta toimimaan Yhdysvaltojen ja Israelin edustajia vastaan. Poistaminen mahdollistaa…
Yhdysvallat on päättänyt poistaa YK:n erityisraportoija Francesca Albaneselle asetetut pakotteet. Pakotteet estivät Albanesea käyttämästä luottokortteja ja tekemästä pankkisiirtoja. Yhdysvallat asetti pakotteet viime kesänä Albanesen toimien vuoksi, mutta YK…
Yhdysvallat on päättänyt poistaa YK:n erityisraportoija Francesca Albaneselle asetetut pakotteet. Pakotteet estivät Albanesea käyttämästä luottokortteja ja tekemästä pankkisiirtoja. Yhdysvallat oli aiemmin asettanut pakotteet Albanesen toimien vuoksi, joita se…
Yhdysvallat on poistanut YK:n erityisraportoija Francesca Albanesen pakotelistaltaan. Albanese on aiemmin kritisoinut Israelia Gazan sodasta ja syyttänyt sitä sotarikoksista. Tuomari määräsi pakotteet väliaikaisesti jäihin sananvapauden loukkauksen vuoksi.
Suomen jääkiekkomaajoukkue Leijonat valmistautuu torstain otteluun Latviaa vastaan. Päävalmentaja Antti Pennanen vahvisti, että NHL-vahvistus Mikael Granlund pelaa ottelussa Aleksander Barkovin vierellä. Granlund…
Jääkiekko • jaetut avainsanat: #Jääkiekko, #MMkisat
Konsta Helenius on liittynyt Suomen miesten jääkiekkomaajoukkueeseen Sveitsin MM-kisoissa. Hän matkustaa Zürichiin torstaina ja tuo mukanaan kokemusta AHL:stä ja NHL:stä. Tämä tarkoittaa,…
Jääkiekko • jaetut avainsanat: #MMkisat, #Jääkiekko
Tshekki voitti Italia 3–1 jääkiekon MM-kisoissa. Italia johti ottelua toisen erän jälkeen, mutta Tshekki nousi voittoon kolmannessa erässä. Tshekki laukoi ottelussa 58…
Jääkiekko • jaetut avainsanat: #Jääkiekko, #MMkisat
Sveitsi ja Itävalta kohtaavat jääkiekon MM-kisoissa A-lohkon kärkipaikasta. Sveitsi on voittanut kaikki kolme aiempaa otteluaan ja on vahva mestariehdokas. Itävalta on yllättänyt…
Jääkiekko • jaetut avainsanat: #Jääkiekko, #MMkisat
USA on myöntänyt Matthew Tkachukille kisapassin miesten jääkiekon MM-kisoihin. Tkachuk pelaa tänä iltana Saksaa vastaan ja on ainoa ehdokas triplakultaan, johon kuuluu…
Jääkiekko • jaetut avainsanat: #Jääkiekko, #MMkisat
Mikael Granlund saapui Zürichiin keskiviikkoiltana jääkiekon MM-kisoja varten. Hänen saapumistaan odotti suuri joukko suomalaisia toimittajia. Saapumisen yhteydessä tapahtui välikohtaus, kun latvialaiskannattaja ryntäsi…
Jääkiekko • jaetut avainsanat: #MMkisat
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 08.06.2026 TILANNE Koivun kukinta jatkuu Lapissa. Etelä-Lapissa kukinta on enää heikkoa. Koivun kukinta on päättynyt maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa. Pohjois-Pohjanmaalle ja Kainuuseen kulkeutuu koivun siitepölyä. Heinät kukkivat koko maassa Keski- ja Pohjois-Lappia lukuun ottamatta. Koivun siitepölyä on Lapissa ilmassa pienistä kohtalaisiin määriä. Pohjois-Pohjanmaalle ja Kainuuseen kulkeutuu vähän koivun siitepölyä. Heinän siitepölyä on maan etelä- ja länsiosissa pieniä ja kohtalaisia määriä. Muualla kukinta-alueella heinän siitepölyä on ilmassa vähän. Kuusi ja mänty kukkivat koko maassa Keski- ja Pohjois-Lappia lukuun ottamatta. Kukinnan huippu on maan eteläosissa jo ohitettu. Runsaana esiintyvä havupuiden siitepöly näkyy keltaisena kerroksena pinnoilla, mutta aiheuttaa allergiaoireita vain harvoille. Cladosporium-homeitiöitä on ilmassa runsaasti maan eteläosissa ja kohtalaisesti maan keskiosissa. Sateet laskevat ilman siitepölymääriä. ENNUSTE Koivun kukinta päättyy Etelä-Lapissa ja jatkuu Keski- ja Pohjois-Lapissa. Heinien kukinta jatkuu koko maassa Keski- ja Pohjois-Lappia lukuun ottamatta. Koivun siitepölyä on kukinta-alueella ilmassa pienistä kohtalaisiin määriä. Heinän siitepölymäärät ovat kukinta-alueella enimmäkseen pieniä, mutta saattavat maan eteläosissa nousta hetkittäin kohtalaisiksi. Sateet laskevat ilman siitepölymääriä.