Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Entinen kansanedustaja Ano Turtianen ja hänen vaimonsa syytetään törkeistä talousrikoksista. Samalla Digian tulos jäi analyytikoiden ennusteista huolimatta.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Maastohiihtäjä Ristomatti Hakola ilmoitti, että hänen uransa päättyy olympiatalven 2025–26 jälkeen. Hakola kokee ammatin etuoikeutena, mutta vaatii itseltään täyttä sitoutumista. Hän toivoo saavansa ensi kaudella vielä kokea kilpailun riemun.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Maastohiihtäjä Ristomatti Hakola ilmoitti, että hänen uransa päättyy olympiatalven 2025–26 jälkeen. Hakola kokee ammatin etuoikeutena, mutta vaatii itseltään täyttä sitoutumista. Hän toivoo saavansa ensi kaudella vielä kokea kilpailun riemun.
Aiheesta on julkaistu 1 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 21.5.2026 klo 07:00, pääluokka Talviurheilu.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Iltalehti.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Ristomatti Hakola päättää hiihtouransa 2026.
Hakola lopettaa hiihtouransa 2026
Ristomatti Hakola, 35, on päättänyt lopettaa hiihtouransa olympiatalven 2025–26 jälkeen. Hän sanoo, että ammattilaisena on tärkeää olla 100 prosenttia sitoutunut. Hakola toivoo, että ensi talvena hän saa vielä kokea kilpailun riemun. Hänen valmentajansa on Teemu Pasanen.
Maastohiihtäjä Ristomatti Hakola ilmoitti, että hänen uransa päättyy olympiatalven 2025–26 jälkeen. Hakola kokee ammatin etuoikeutena, mutta vaatii itseltään täyttä sitoutumista. Hän toivoo saavansa ensi kaudella vielä kokea kilpailun…
Ruotsalainen maastohiihtäjä Jens Burman ilmoitti lopettavansa kilpauransa Instagramissa. 31-vuotias Burman saavutti urallaan palkintopallipaikan maailmancupissa ja voitti viestissä MM-pronssia. Hän kilpaili myös kahdessa…
Talviurheilu • jaetut avainsanat: #Maastohiihto, #Olympialaiset
Iivo ja Kerttu Niskanen liittyvät maastohiihtomaajoukkueen kesätoimintaan. Päävalmentaja Joakim Abrahamsson on tyytyväinen sisarusten päätökseen. Heidän paluunsa vahvistaa joukkueen kesävalmistautumista.
Talviurheilu • jaetut avainsanat: #Maastohiihto
Johannes Hösflot Kläbo, Norjan maastohiihdon tähti, on päättänyt jatkaa maajoukkueessa. Hiihtoliitto ja Kläbo ovat solmineet uuden sopimuksen, jonka yksityiskohdista kerrotaan myöhemmin. Kläbo…
Talviurheilu • jaetut avainsanat: #Maastohiihto, #Olympialaiset
Maastohiihdon kaksinkertainen arvokisamitalisti Joni Mäki on päättänyt vaihtaa valmentajaa. Hän ilmoitti Instagramissa, ettei jatka enää Juho Halosen valmennuksessa, ja kiitti Halosta kehityksestään.…
Talviurheilu • jaetut avainsanat: #Maastohiihto
Suomen Hiihtoliitto on julkaissut maastihiihdon, mäkihypyn ja yhdistetyn A-maajoukkueet kaudelle 2026–27. Mukana ovat kaikki Suomen kärkinimet, kuten Iivo ja Kerttu Niskanen. Päävalmentajat…
Talviurheilu • jaetut avainsanat: #Maastohiihto
Yhdysvaltalainen maastohiihtäjä Rosie Brennan on päättänyt lopettaa huippu-uransa 37-vuotiaana. Hän ilmoitti päätöksestään sosiaalisessa mediassa ja kertoi terveyshuolten vaikuttaneen ratkaisuun. Brennan aikoo aloittaa…
Talviurheilu • jaetut avainsanat: #Maastohiihto, #Olympialaiset
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 05.08.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa, ja pujo kukkii koko levinneisyysalueellaan maan eteläosista Etelä-Lappiin. Heinien siitepölyä on rannikkoalueilla enimmäkseen kohtalaisesti, mutta määrät voivat nousta ajoittain runsaiksi. Maan etelä- ja keskiosien sisämaa-alueilla siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin, ja ovat vähäisiä Lapissa, Kainuussa ja Pohjois-Pohjanmaan sisämaa-alueilla. Pujon siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan etelä- ja keskiosissa, ja ovat vähäisiä muualla kukinta-alueella. Sade laskee ilman siitepölymääriä. ENNUSTE Heinien ja pujon kukinta jatkuu. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosien rannikkoalueilla kohtalaisista runsaisiin, ja sisämaa-alueilla vähäisistä kohtalaisiin. Maan pohjoisosissa heinän siitepölymäärien odotetaan jäävän pieniksi. Pujon siitepölyä on ilmassa vähäisistä kohtalaisiin määriä maan etelä- ja keskiosissa. Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa pujon siitepölyä on ilmassa vähän. Sateet laskevat siitepölymääriä.