Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Venäläinen alus loukkasi Suomen ilmatilaa, ja marja-alan kartellipaljastus tuo huolta kilpailutilanteesta. Terveystalo vähentää henkilöstöään muutosneuvottelujen jälkeen. Venäläinen alus…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Aston Villa on voittanut Euroopan liigan mestaruuden. Birminghamilaisjoukkue voitti finaalissa saksalaisen Freiburgin 3–0. Voitto oli Villalle ensimmäinen eurokilpailuissa sitten vuoden 1983.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Aston Villa on voittanut Euroopan liigan mestaruuden. Birminghamilaisjoukkue voitti finaalissa saksalaisen Freiburgin 3–0. Voitto oli Villalle ensimmäinen eurokilpailuissa sitten vuoden 1983.
Aiheesta on julkaistu 5 juttua, 5 eri lähteestä, viimeisin päivitys 21.5.2026 klo 09:04, pääluokka Jalkapallo.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Aamulehti, Ilta-Sanomat, Savon Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Aston Villa voitti Euroopan liigan mestaruuden • Arsenal voitti Valioliigan mestaruuden • Montreal Victoire voitti PWHL:n mestaruuden.
Aston Villa voitti Euroopan liigan
Aston Villa on voittanut Euroopan liigan mestaruuden. Joukkue voitti finaalissa Freiburgin 3–0. Ensimmäiset maalit tekivät Youri Tielemans ja Emiliano Buendia. Morgan Rogers teki kolmannen maalin toisella puoliajalla.
Aston Villa on voittanut Euroopan liigan mestaruuden. Birminghamilaisjoukkue voitti finaalissa saksalaisen Freiburgin 3–0. Voitto oli Villalle ensimmäinen eurokilpailuissa sitten vuoden 1983.
Arsenal juhlii Englannin Valioliigan mestaruutta ensimmäistä kertaa vuodesta 2004. Mestaruus varmistui, kun Manchester City pelasi 1–1-tasapelin Bournemouthia vastaan. Vaikka Arsenal ei pelannut, joukkueen asiantuntija pitää voittoa ansaittuna, mutta…
Montreal Victoire voitti PWHL:n mestaruuden, kun se kukisti Ottawa Chargen selvin 4–0-lukemin. Ottelu pelattiin torstain vastaisena yönä, ja Montrealin voitto varmisti heidän mestaruutensa. Joukkueen maaleista vastasivat muun muassa…
Montreal Victoire voitti PWHL:n mestaruuden, kun se kukisti Ottawa Chargen loppuottelussa selvin 4–0-lukemin. Montrealin voitto varmistui kolmannessa ottelussa, jossa Abby Roque teki kaksi maalia. Ottawa yritti kaventaa sarjaa…
Montreal Victoire voitti PWHL:n mestaruuden, kun se kukisti Ottawa Chargen 4–0. Tämä voitto varmisti Montrealille mestaruuden, vaikka Ottawa oli aiemmin kaventanut loppuottelusarjan lukuja. Montrealin maaleista kaksi teki Abby…
Aston Villa voitti jalkapallon Eurooppa-liigan mestaruuden ja sai ensimmäisen pokaalinsa kolmeen vuosikymmeneen. Loppuottelu Freiburgia vastaan päättyi 3–0, ja voiton varmistivat Youri Tielemans,…
Jalkapallo • jaetut avainsanat: #AstonVilla, #Freiburg
Arsenal on voittanut Englannin Valioliigan mestaruuden ensimmäistä kertaa yli 20 vuoteen. Mestaruus varmistui, kun Manchester City pelasi tasapelin Bournemouthia vastaan, mikä jätti…
Jalkapallo • jaetut avainsanat: #Arsenal, #Valioliiga
Arsenal on voittanut Englannin Valioliigan mestaruuden ensimmäistä kertaa yli 20 vuoteen. Mestaruus varmistui, kun Manchester City pelasi 1–1-tasapelin Bournemouthia vastaan, mikä jätti…
Jalkapallo • jaetut avainsanat: #Arsenal, #Valioliiga
Arsenal voitti Burnleyn 1–0 ja on lähellä Valioliiga-mestaruutta. Mestaruus voi ratketa tiistaina, jos Manchester City ei voita Bournemouthia. Arsenal johtaa sarjaa viidellä…
Jalkapallo • jaetut avainsanat: #Arsenal, #Valioliiga
Arsenal, Aston Villa ja Crystal Palace ovat edenneet loppuotteluihin eurokilpailuissa. Arsenal kohtaa PSG:n Mestarien liigan finaalissa, Aston Villa taistelee Eurooppa-liigan voitosta Freiburgia…
Jalkapallo • jaetut avainsanat: #Arsenal, #AstonVilla
Chelsea on valinnut espanjalaisen Xabi Alonson uudeksi päävalmentajakseen nelivuotisella sopimuksella. Joukkueen kausi on ollut pettymys, ja Alonso tavoittelee seuran palauttamista mestaruuskantaan. Hänellä…
Jalkapallo • jaetut avainsanat: #Valioliiga
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 27.05.2026 TILANNE Koivun kukinta jatkuu maan pohjoisosissa. Varhaisimmat koivut ovat aloittaneet kukintansa myös Pohjois-Lapissa. Koivun siitepölyä kulkeutuu ilmavirtojen mukana koko maahan. Heinät kukkivat maan etelä- ja keskiosissa. Koivun siitepölymäärät ovat pieniä maan eteläosissa ja vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan keskiosissa. Etelä- ja Keski-Lapissa koivun siitepölyä on ilmassa runsaasti ja Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa kohtalaisesti. Pohjois-Lapissa koivun siitepölymäärät ovat pieniä ja kohtalaisia. Heinien siitepölyä on ilmassa vähän maan etelä- ja keskiosissa. Kuusi ja mänty kukkivat maan eteläosissa, ja kukinta on alkanut myös maan keskiosissa. Runsaana esiintyvä havupuiden siitepöly näkyy keltaisena kerroksena pinnoilla, mutta aiheuttaa allergiaoireita vain harvoille. ENNUSTE Koivun kukinta jatkuu maan pohjoisosissa. Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa kukinta on enää heikkoa. Koivun siitepölyä kulkeutuu koko maahan. Heinien kukinta jatkuu maan etelä- ja keskiosissa, ja kukinnan odotetaan alkavan Pohjois-Pohjanmaan eteläosissa viikon sisällä. Koivun siitepölymäärät jäävät maan eteläosissa pieniksi. Maan keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa määrät ovat pääosin kohtalaisia. Etelä- ja Keski-Lapissa koivun siitepölymäärien odotetaan pysyvän runsaina. Pohjois-Lapissa määrät vaihtelevat pienistä kohtalaisiin. Heinien siitepölyä on ilmassa enimmäkseen vähän maan etelä- ja keskiosissa. Sade laskee ilman siitepölymääriä.