Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Yhdysvallat on iskenyt Iraniin vastauksena helikopterihyökkäykseen, ja Belfastissa mielenosoitukset ovat äityneet levottomuuksiksi. Samalla Kelan etuusmenot kasvavat merkittävästi.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Nvidia julkisti tuloksensa, joka ylitti analyytikoiden odotukset. Yhtiön liikevaihto nousi ennätykselliseen 81,6 miljardiin dollariin, mikä on 85 prosenttia enemmän kuin vuosi sitten. Liikevoitto kasvoi 58,3 miljardiin dollariin, ja osakekohtainen tulos oli 1,87 dollaria.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Nvidia julkisti tuloksensa, joka ylitti analyytikoiden odotukset. Yhtiön liikevaihto nousi ennätykselliseen 81,6 miljardiin dollariin, mikä on 85 prosenttia enemmän kuin vuosi sitten. Liikevoitto kasvoi 58,3 miljardiin dollariin, ja osakekohtainen tulos oli 1,87 dollaria.
Aiheesta on julkaistu 4 juttua, 4 eri lähteestä, viimeisin päivitys 21.5.2026 klo 07:13, pääluokka Talous.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Aamulehti, MTV Uutiset, Keskisuomalainen.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Nvidia ylitti odotukset ensimmäisellä neljänneksellä • Nvidia saavutti ennätyksellisen liikevaihdon • Nvidian liikevaihto kasvoi ennätyksellisesti.
Nvidia teki hyviä tuloksia
Nvidia julkaisi tuloksensa ensimmäiseltä neljännekseltä. Yhtiö teki 81,6 miljardin dollarin liikevaihdon, joka on paljon enemmän kuin odotettiin. Liikevoitto oli 58,3 miljardia dollaria. Osakekohtainen tulos oli 1,87 dollaria. Tekoälyn kysyntä kasvaa edelleen.
Nvidia julkisti tuloksensa, joka ylitti analyytikoiden odotukset. Yhtiön liikevaihto nousi ennätykselliseen 81,6 miljardiin dollariin, mikä on 85 prosenttia enemmän kuin vuosi sitten. Liikevoitto kasvoi 58,3 miljardiin dollariin, ja…
Nvidia, tekoälysiruja valmistava teknologiayritys, ilmoitti liikevaihtonsa kasvaneen 81,6 miljardiin dollariin vuoden ensimmäisellä neljänneksellä. Tämä tarkoittaa 85 prosentin kasvua edellisvuoteen verrattuna. Yhtiön nettotulos yli kolminkertaistui, nousten 58,3 miljardiin dollariin.
Nvidia ilmoitti liikevaihtonsa kasvaneen 81,6 miljardiin dollariin tilivuoden ensimmäisellä neljänneksellä. Tämä tarkoittaa 85 prosentin kasvua edellisvuoteen verrattuna. Yhtiön nettotulos yli kolminkertaistui, ollen 58,3 miljardia dollaria.
Nvidian liikevaihto nousi 81,6 miljardiin dollariin ensimmäisellä neljänneksellä, mikä on 85 prosenttia enemmän kuin vuosi sitten. Nettotulos kasvoi yli kolminkertaiseksi, ollen 58,3 miljardia dollaria. Yhtiön toimitusjohtaja korosti tekoälyn…
Nvidia julkisti ensimmäisen neljänneksen tuloksensa, joka ylitti analyytikoiden odotukset. Yhtiön liikevaihto oli ennätykselliset 81,6 miljardia dollaria, mikä on 85 prosentin kasvu vuodentakaisesta.…
Talous • jaetut avainsanat: #Nvidia, #Tekoäly
Nvidia julkaisi ensimmäisen vuosineljänneksen tuloksensa, joka oli 81,6 miljardia dollaria. Tämä tulos tarkoittaa 85 prosentin kasvua edellisvuoteen verrattuna ja 20 prosentin nousua…
Talous • jaetut avainsanat: #Nvidia, #Tekoäly
VTT irtisanoo 175 työntekijää ja muuttaa organisaatiotaan. Yhtiö aikoo keskittyä enemmän startup-yritysten syntyyn ja tutkimuksen vaikuttavuuteen. Samalla VTT yhdistää liiketoiminta-alueitaan ja perustaa…
Talous • jaetut avainsanat: #Tekoäly
Nvidia julkaisi osavuosituloksensa, joka ylitti analyytikoiden ennusteet. Yhtiö ennakoi tekoälyinvestointien kasvavan edelleen, vaikka sijoittajien reaktiot olivat varovaisia. Osinko kasvoi merkittävästi, 2400 prosenttia.
Talous • jaetut avainsanat: #Nvidia, #Tekoäly
Nvidia raportoi osavuosituloksensa myöhään tänään, ja sen merkitys puhuttaa sijoittajia. Toimitusjohtaja Jensen Huangin odotetaan kommentoivan yhtiön tulevaisuuden suunnitelmia tekoälymarkkinoilla. Osakemarkkinoilla jännitetään, sillä…
Talous • jaetut avainsanat: #Nvidia, #Tekoäly
Euroopan laajuisessa toimintahäiriössä on ongelmia pankkien sepa-pikamaksuissa, mukaan lukien MobilePay. Häiriö vaikuttaa ainakin OP:n, Nordean, Säästöpankin ja S-Pankin palveluihin, mutta sen syytä…
Talous
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 08.06.2026 TILANNE Koivun kukinta jatkuu Lapissa. Etelä-Lapissa kukinta on enää heikkoa. Koivun kukinta on päättynyt maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa. Pohjois-Pohjanmaalle ja Kainuuseen kulkeutuu koivun siitepölyä. Heinät kukkivat koko maassa Keski- ja Pohjois-Lappia lukuun ottamatta. Koivun siitepölyä on Lapissa ilmassa pienistä kohtalaisiin määriä. Pohjois-Pohjanmaalle ja Kainuuseen kulkeutuu vähän koivun siitepölyä. Heinän siitepölyä on maan etelä- ja länsiosissa pieniä ja kohtalaisia määriä. Muualla kukinta-alueella heinän siitepölyä on ilmassa vähän. Kuusi ja mänty kukkivat koko maassa Keski- ja Pohjois-Lappia lukuun ottamatta. Kukinnan huippu on maan eteläosissa jo ohitettu. Runsaana esiintyvä havupuiden siitepöly näkyy keltaisena kerroksena pinnoilla, mutta aiheuttaa allergiaoireita vain harvoille. Cladosporium-homeitiöitä on ilmassa runsaasti maan eteläosissa ja kohtalaisesti maan keskiosissa. Sateet laskevat ilman siitepölymääriä. ENNUSTE Koivun kukinta päättyy Etelä-Lapissa ja jatkuu Keski- ja Pohjois-Lapissa. Heinien kukinta jatkuu koko maassa Keski- ja Pohjois-Lappia lukuun ottamatta. Koivun siitepölyä on kukinta-alueella ilmassa pienistä kohtalaisiin määriä. Heinän siitepölymäärät ovat kukinta-alueella enimmäkseen pieniä, mutta saattavat maan eteläosissa nousta hetkittäin kohtalaisiksi. Sateet laskevat ilman siitepölymääriä.