Nimipäivä:
Lyydia, Lyyli
...

Kategoriat

Hyödyllistä nyt

Päivän kooste
Päivän tilanne
Päivitetty 14:16

Latviassa Drīdža-järveen syöksynyt drooni räjähti lauantaina. Yhdysvallat suunnittelee mahdollisia uusia sotilaallisia iskuja Iraniin lähiviikkoina, kertovat useat mediat.


USA syytti Raul Castroa murhasta

Aihesivu: USA syytti Raul Castroa murhasta

Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.

Yhdysvallat on nostanut syytteitä Kuuban entistä presidenttiä Raul Castroa vastaan. Syytteet koskevat neljää murhaa ja salaliittoa, joka liittyy Yhdysvaltain kansalaisten surmaamiseen. Kuuba ei ole kommentoinut syytteitä toistaiseksi.

  • 7 juttua
  • 7 lähdettä
  • Ulkomaat
  • Päivitetty 20.5.2026 klo 21:32
Liittyvät avainsanat
Katso myös
Uusimmat jutut aiheesta

Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.

Viimeisin päivitysvaihe tänään: Päivän tilanne.

Mistä aiheessa on kyse?

Yhdysvallat on nostanut syytteitä Kuuban entistä presidenttiä Raul Castroa vastaan. Syytteet koskevat neljää murhaa ja salaliittoa, joka liittyy Yhdysvaltain kansalaisten surmaamiseen. Kuuba ei ole kommentoinut syytteitä toistaiseksi.

Aiheesta on julkaistu 7 juttua, 7 eri lähteestä, viimeisin päivitys 20.5.2026 klo 21:32, pääluokka Ulkomaat.

Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Ilta-Sanomat, Helsingin Sanomat, Hämeen Sanomat.

Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa USA syytti Raul Castroa murhasta • USA nosti syytteet Raúl Castroa vastaan • Yhdysvallat syyttää Raul Castroa murhasta.

Mitä tiedetään juuri nyt

  • Viimeisin tähän aiheeseen liitetty juttu julkaistiin 20.5.2026 klo 21:32.
  • Koosteessa on nyt 7 juttua 7 eri lähteestä.
  • Aihe kuuluu kategoriaan Ulkomaat.
  • Keskeiset avainsanat juuri nyt: #Kuuba, #RaulCastro, #Yhdysvallat.

Selkokielinen yhteenveto

USA syytti Raul Castroa

Yhdysvallat on syyttänyt Raul Castroa. Hän oli Kuuban presidentti. Syytteet liittyvät neljään murhaan ja salaliittoon. Kuuba ei ole vielä sanonut mitään asiasta.

Tuoreimmat uutiset

Muut aiheet

Piilota / näytä uutisia

Nousevat aiheet


N/A N/A
?°C ?
N/A Tuntuu kuin ?°C

Nykyiset olosuhteet

Tuuli N/A
Puuska N/A
Kosteus N/A
Ilmanpaine N/A
Näkyvyys N/A
Sademäärä (1h) N/A
Pilvisyys N/A
Kastepiste N/A
UV-indeksi (CAMS) N/A

Sade-ennuste (24h)

0 mm Huippu 0.0 mm

Tuntiennuste (24h)

Päiväennuste (8 vrk)

Tilannekartta

Siitepölyn tilannekartta

Ennustekartta

Siitepölyn ennustekartta
L
Leppä
C
Pähkinäpensas
K
Koivu
H
Heinät
P
Pujo
T
Tuoksukki
Vähän
Kohtalaisesti
Runsaasti
Turun yliopiston siitepölytiedote 22.05.2026

TILANNE

Koivun kukintahuippu on nyt Etelä-Lapissa ja on alkanut Keski-Lapissa. Kukinta jatkuu etelämpänä maan pohjoisosissa ja heikkona maan keskiosissa. Maan eteläosissa koivun kukinta on päättynyt. Heinien kukinta on alkanut maan etelä- ja keskiosissa.
Koivun siitepölymäärät ovat maan eteläosissa vähäisiä, maan keskiosissa kohtalaisia ja maan pohjoisosissa Keski-Lappiin asti runsaita. Myös Pohjois-Lappiin kulkeutuu kohtalaisia määriä siitepölyä.
Heinien siitepölyä on ilmassa maan eteläosissa erittäin vähän, mutta määrät voivat olla korkeampia kukkivien kasvustojen läheisyydessä.


ENNUSTE

Koivun kukinta päättyy maan keskiosissa. Kukinta jatkuu maan pohjoisosissa Keski-Lappiin asti, mistä siitepölyä kulkeutuu etenkin lauantaina Pohjois-Lappiin ja myöhemmin maan  eteläosiin asti. Heinien kukinta voimistuu maan etelä- ja keskiosissa.
Runsaasti siitepölyä tuottavan männyn kukinta alkaa maan eteläosissa.
Koivun siitepölyä on maan eteläosissa vähän. Määrät vaihtelevat maan keskiosista Keski-Lappiin ulottuvalla alueella kohtalaisista runsaisiin. Pohjois-Lapissa määrät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin.
Heinien siitepölyä on ilmassa enimmäkseen vähän maan etelä- ja keskiosissa.
Sade laskee ilman siitepölymääriä.