Nimipäivä:
Lyydia, Lyyli
12°C Helsinki

Kategoriat

Hyödyllistä nyt

Päivän kooste
Päivän uutiset
Päivitetty 20:01

Antti Lindtman jatkaa SDP:n puheenjohtajana, ja Latviassa drooni putosi järveen räjähtäen. Suomalaiset aktivistit palasivat myös Israelista.


Saara Keskitalo avasi kauden toiseksi parhaalla ajalla

Aihesivu: Saara Keskitalo avasi kauden toiseksi parhaalla ajalla

Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.

Saara Keskitalo aloitti ulkoratakautensa lupaavasti, sijoittuen toiseksi 100 metrin aidoissa Italian Savonassa. Hänen aikansa oli 12,86, mikä on kotimainen kärkitulos alkaneelle kaudelle. Keskitalo kertoi juoksustaan ja haasteista aitaväleissä, mutta oli tyytyväinen suoritukseensa.

  • 7 juttua
  • 7 lähdettä
  • Yleisurheilu
  • Päivitetty 20.5.2026 klo 22:46
Liittyvät avainsanat
Katso myös
Uusimmat jutut aiheesta

Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.

Viimeisin päivitysvaihe tänään: Päivän uutiset.

Mistä aiheessa on kyse?

Saara Keskitalo aloitti ulkoratakautensa lupaavasti, sijoittuen toiseksi 100 metrin aidoissa Italian Savonassa. Hänen aikansa oli 12,86, mikä on kotimainen kärkitulos alkaneelle kaudelle. Keskitalo kertoi juoksustaan ja haasteista aitaväleissä, mutta oli tyytyväinen suoritukseensa.

Aiheesta on julkaistu 7 juttua, 7 eri lähteestä, viimeisin päivitys 20.5.2026 klo 22:46, pääluokka Yleisurheilu.

Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Helsingin Sanomat, Aamulehti, Keskisuomalainen.

Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Saara Keskitalo avasi kauden toiseksi parhaalla ajalla • Saara Keskitalo avasi kauden • Saara Keskitalo avasi ulkoratakauden vauhdikkaasti.

Mitä tiedetään juuri nyt

  • Viimeisin tähän aiheeseen liitetty juttu julkaistiin 20.5.2026 klo 22:46.
  • Koosteessa on nyt 7 juttua 7 eri lähteestä.
  • Aihe kuuluu kategoriaan Yleisurheilu.
  • Keskeiset avainsanat juuri nyt: #SaaraKeskitalo, #Savona, #Urheilu.

Selkokielinen yhteenveto

Keskitalo avasi kautensa hyvin

Saara Keskitalo aloitti ulkoratakautensa Italiassa. Hän juoksi 100 metrin aitoja ja sai toisen sijan ajalla 12,86. Tämä on paras aika Suomessa alkaneelle kaudelle. Keskitalo kertoi, että juoksu sujui hyvin, vaikka hän kohtasi haasteita aitaväleissä.

Tuoreimmat uutiset

Muut aiheet

Piilota / näytä uutisia

Nousevat aiheet


N/A N/A
?°C ?
N/A Tuntuu kuin ?°C

Nykyiset olosuhteet

Tuuli N/A
Puuska N/A
Kosteus N/A
Ilmanpaine N/A
Näkyvyys N/A
Sademäärä (1h) N/A
Pilvisyys N/A
Kastepiste N/A
UV-indeksi (CAMS) N/A

Sade-ennuste (24h)

0 mm Huippu 0.0 mm

Tuntiennuste (24h)

Päiväennuste (8 vrk)

Tilannekartta

Siitepölyn tilannekartta

Ennustekartta

Siitepölyn ennustekartta
L
Leppä
C
Pähkinäpensas
K
Koivu
H
Heinät
P
Pujo
T
Tuoksukki
Vähän
Kohtalaisesti
Runsaasti
Turun yliopiston siitepölytiedote 22.05.2026

TILANNE

Koivun kukintahuippu on nyt Etelä-Lapissa ja on alkanut Keski-Lapissa. Kukinta jatkuu etelämpänä maan pohjoisosissa ja heikkona maan keskiosissa. Maan eteläosissa koivun kukinta on päättynyt. Heinien kukinta on alkanut maan etelä- ja keskiosissa.
Koivun siitepölymäärät ovat maan eteläosissa vähäisiä, maan keskiosissa kohtalaisia ja maan pohjoisosissa Keski-Lappiin asti runsaita. Myös Pohjois-Lappiin kulkeutuu kohtalaisia määriä siitepölyä.
Heinien siitepölyä on ilmassa maan eteläosissa erittäin vähän, mutta määrät voivat olla korkeampia kukkivien kasvustojen läheisyydessä.


ENNUSTE

Koivun kukinta päättyy maan keskiosissa. Kukinta jatkuu maan pohjoisosissa Keski-Lappiin asti, mistä siitepölyä kulkeutuu etenkin lauantaina Pohjois-Lappiin ja myöhemmin maan  eteläosiin asti. Heinien kukinta voimistuu maan etelä- ja keskiosissa.
Runsaasti siitepölyä tuottavan männyn kukinta alkaa maan eteläosissa.
Koivun siitepölyä on maan eteläosissa vähän. Määrät vaihtelevat maan keskiosista Keski-Lappiin ulottuvalla alueella kohtalaisista runsaisiin. Pohjois-Lapissa määrät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin.
Heinien siitepölyä on ilmassa enimmäkseen vähän maan etelä- ja keskiosissa.
Sade laskee ilman siitepölymääriä.