Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
K-ryhmän rekka on herättänyt huomiota Khamenein hautajaisissa, kun taas S-Pankki on käynnistänyt ostotarjouksen Oma Säästöpankista. Kaupan logo näkyi…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Ilomantsissa mitattiin keskiviikkona 30,2 astetta, mikä on harvinaista näin aikaisin keväällä. Ilmatieteen laitos ilmoitti, että 30 asteen raja on ylitetty aiemmin vain vuosina 2014 ja 2021. Tänä vuonna raja rikkoutui ensimmäistä kertaa.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Ilomantsissa mitattiin keskiviikkona 30,2 astetta, mikä on harvinaista näin aikaisin keväällä. Ilmatieteen laitos ilmoitti, että 30 asteen raja on ylitetty aiemmin vain vuosina 2014 ja 2021. Tänä vuonna raja rikkoutui ensimmäistä kertaa.
Aiheesta on julkaistu 3 juttua, 3 eri lähteestä, viimeisin päivitys 20.5.2026 klo 18:58, pääluokka Luonto ja ympäristö.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Lapin Kansa, Keskisuomalainen, Kaleva.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Suomessa mitattiin 30 astetta • Keski-Suomessa havaittiin yli 500 salamaa • Oulussa havaittiin 664 salamaa yön aikana.
Suomessa mitattiin 30 astetta
Ilomantsissa mitattiin keskiviikkona 30,2 astetta. Tämä on ensimmäinen kerta tänä vuonna, kun 30 asteen raja ylittyy. Aikaisemmin raja on ylittynyt vain vuosina 2014 ja 2021. Tänä vuonna raja rikkoutui aikaisin keväällä.
Ilomantsissa mitattiin keskiviikkona 30,2 astetta, mikä on harvinaista näin aikaisin keväällä. Ilmatieteen laitos ilmoitti, että 30 asteen raja on ylitetty aiemmin vain vuosina 2014 ja 2021. Tänä vuonna…
Keski-Suomessa havaittiin eilen yli 500 salamaa, mikä teki päivästä erityisen ukkospäivän. Jyväskylästä 50 kilometrin säteellä mitattiin yhteensä 532 salamaa. Tämä oli myös ensimmäinen päivä, jolloin Suomessa havaittiin yli…
Ukkoskausi on alkanut Suomessa, ja Oulussa havaittiin tiistain ja keskiviikon välisenä yönä 664 salamaa. Erityisesti aamuyön tunteina, kello kolmen ja neljän välillä, salamoita näkyi 192 kertaa. Ukkosrintama keskittyi…
Ilomantsissa mitattiin tänä vuonna ensimmäistä kertaa yli 30 astetta, kun lämpötila nousi 30,2 asteeseen. Tämä tapahtui aikaisemmin kuin edellisinä vuosina, jolloin 30…
Luonto ja ympäristö • jaetut avainsanat: #Ilomantsi, #IlmatieteenLaitos
Jyväskylässä lopetettiin karhu, joka liikkui asutuksen lähellä. Karhu oli aiheuttanut vaaratilanteita, ja karkotuspyrkimykset olivat epäonnistuneet. Poliisi päätti lopettaa eläimen, koska muita keinoja…
Luonto ja ympäristö • jaetut avainsanat: #Jyväskylä
Kolmasluokkalainen poika kohtasi karhun Jyväskylässä koulun pihassa. Karhu oli vain kymmenen metrin päässä pojasta ja koulunkäynninohjaajasta. Poliisi on saanut useita havaintoja karhusta…
Luonto ja ympäristö • jaetut avainsanat: #Jyväskylä
Ensi viikolla Keski-Suomeen odotetaan mahdollisia helteitä, kun lämpimät säät saapuvat alueelle. Erityisesti loppuviikolla lämpötilat voivat nousta hellelukemiin, mutta ennen sitä alueella nähdään…
Luonto ja ympäristö • jaetut avainsanat: #KeskiSuomi
Suomessa mitattiin tänä vuonna ensimmäistä kertaa hellettä, kun Virolahdella saavutettiin 25,1 astetta. Ilmatieteen laitos varoittaa myös mahdollisista ukkoskuuroista maan etelä- ja keskiosissa.…
Luonto ja ympäristö • jaetut avainsanat: #IlmatieteenLaitos
Helleraja ylitettiin tänään 12 paikkakunnalla Suomessa. Korkein mitattu lämpötila oli 29 astetta Kouvolan Utissa. Ilmatieteen laitos ennustaa huomiseksi vieläkin lämpimämpää säätä, ja…
Luonto ja ympäristö • jaetut avainsanat: #IlmatieteenLaitos
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 08.07.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa ja pujo maan etelä- ja keskiosissa lämpimimmillä kasvupaikoilla. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa vähäisistä kohtalaisiin. Lapissa heinän siitepölymäärät ovat vielä vähäisiä. Pujon siitepölymäärät ovat nousseet poutaisimmilla alueilla kohtalaisiksi, etenkin aamupäivisin. Muutoin määrät ovat maan etelä- ja keskiosissa vähäisiä. Cladosporium-homesienen itiöpitoisuudet vaihtelevat voimakkaasti ja viilennyt sää on laskenut määrät nyt vähäisiksi koko maassa. ENNUSTE Heinien kukinta jatkuu koko maassa ja pujon maan etelä- ja keskiosissa. Heinien siitepölymäärät noussevat poutaisimmilla alueilla maan keskiosissa runsaiksi jääden muualla maassa kohtalaisiksi. Lapissa heinien siitepölymäärät jäänevät edelleen vähäisiksi. Pujon siitepölymäärät nousevat maan etelä- ja keskiosissa ajoittain kohtalaisiksi. Pitkäkestoiset sateet laskevat ilmassa olevan siitepölyn määrän nollatasolle, mutta poutasäällä määrät kohoavat jälleen.