Nimipäivä:
Tiina, Kirsti, Kirsi, Kiia, Krista, Kristiina, Tinja
18°C Helsinki

Kategoriat

Hyödyllistä nyt

Päivän kooste
Aamun uutiset
Päivitetty 09:15

Espanjassa on julistettu hätätila maastopalojen vuoksi, ja Yhdysvaltain presidentti Trump on asettanut uusia tuontitulleja. Metson tilauskertymä ylitti odotukset.


Kauhava voitti yrittäjäkyselyn ykkössijan

Aihesivu: Kauhava voitti yrittäjäkyselyn ykkössijan

Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.

Kauhava on noussut ykköseksi tuoreessa yrittäjäkyselyssä, joka arvioi kuntien toimivuutta ja yritysmyönteisyyttä. Kyselyyn osallistui lähes 12 000 yrittäjää eri puolilta Suomea. Etelä-Pohjanmaan Yrittäjien alueella Kauhavan tulos oli erityisen vahva.

  • 1 juttua
  • 1 lähdettä
  • Talous
  • Päivitetty 20.5.2026 klo 16:00
Liittyvät avainsanat
Katso myös
Uusimmat jutut aiheesta

Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.

Aamun uutiset Päivän tilanne Päivän uutiset Arkisto
Viimeisin päivitysvaihe tänään: Aamun uutiset.

Mistä aiheessa on kyse?

Kauhava on noussut ykköseksi tuoreessa yrittäjäkyselyssä, joka arvioi kuntien toimivuutta ja yritysmyönteisyyttä. Kyselyyn osallistui lähes 12 000 yrittäjää eri puolilta Suomea. Etelä-Pohjanmaan Yrittäjien alueella Kauhavan tulos oli erityisen vahva.

Aiheesta on julkaistu 1 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 20.5.2026 klo 16:00, pääluokka Talous.

Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Ilkka-Pohjalainen.

Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Kauhava voitti yrittäjäkyselyn ykkössijan.

Mitä tiedetään juuri nyt

  • Viimeisin tähän aiheeseen liitetty juttu julkaistiin 20.5.2026 klo 16:00.
  • Koosteessa on nyt 1 juttua 1 eri lähteestä.
  • Aihe kuuluu kategoriaan Talous.
  • Keskeiset avainsanat juuri nyt: #Kauhava, #Yrittäjyys, #Kuntabarometri.

Selkokielinen yhteenveto

Kauhava voitti yrittäjäkyselyn

Kauhava sai parhaan tuloksen yrittäjäkyselyssä. Kyselyssä arvioitiin kuntien toimintaa ja yritysmyönteisyyttä. Mukana oli lähes 12 000 yrittäjää eri puolilta Suomea. Etelä-Pohjanmaan alueella Kauhavan tulos oli erityisen hyvä.

Tuoreimmat uutiset

Muut aiheet

Piilota / näytä uutisia

Nousevat aiheet

Luetuimmat juuri nyt


N/A N/A
?°C ?
N/A Tuntuu kuin ?°C

Nykyiset olosuhteet

Tuuli N/A
Puuska N/A
Kosteus N/A
Ilmanpaine N/A
Näkyvyys N/A
Sademäärä (1h) N/A
Pilvisyys N/A
Kastepiste N/A
UV-indeksi (CAMS) N/A

Sade-ennuste (24h)

0 mm Huippu 0.0 mm

Tuntiennuste (24h)

Päiväennuste (8 vrk)

Tilannekartta

Siitepölyn tilannekartta

Ennustekartta

Siitepölyn ennustekartta
L
Leppä
C
Pähkinäpensas
K
Koivu
H
Heinät
P
Pujo
T
Tuoksukki
Vähän
Kohtalaisesti
Runsaasti
Turun yliopiston siitepölytiedote 22.07.2026

TILANNE

Heinät kukkivat koko maassa, ja pujo koko sen levinneisyysalueella maan eteläosista Etelä-Lappiin.
Heinien siitepölyä on koko maassa Lappia lukuun ottamatta enimmäkseen kohtalaisesti, mutta määrät voivat nousta ajoittain runsaiksi. Lapissa määrät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin.
Pujon siitepölyä on maan eteläosissa enimmäkseen kohtalaisesti, ja muualla sen Etelä-Lappiin asti ulottuvalla levinneisyysalueella vähän.
Sateet laskevat siitepölymääriä hetkellisesti.


ENNUSTE

Heinien ja pujon kukinta jatkuu.
Heinien siitepölyä on koko maassa Lappia lukuun ottamatta enimmäkseen kohtalaisesti, mutta määrät voivat nousta ajoittain runsaiksi. Lapissa määrät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin.
Pujon siitepölyä on ilmassa enimmäkseen kohtalaisesti maan etelä- ja keskiosissa. Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa määrien odotetaan jäävän vähäisiksi. Kukkivien kasvustojen läheisyydessä määrät voivat olla korkeampia.
Sateet laskevat siitepölymääriä hetkellisesti.