Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Espanjassa on julistettu hätätila maastopalojen vuoksi, ja Yhdysvaltain presidentti Trump on asettanut uusia tuontitulleja. Metson tilauskertymä ylitti odotukset.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Suomen Yrittäjät julkisti Kuntabarometrin, jossa Hämeenlinna nousi suurten kuntien ykköseksi yrittämiseen. Kotka ja Jyväskylä seurasivat perässä. Suuret kaupungit, kuten Helsinki, eivät menestyneet listalla.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Suomen Yrittäjät julkisti Kuntabarometrin, jossa Hämeenlinna nousi suurten kuntien ykköseksi yrittämiseen. Kotka ja Jyväskylä seurasivat perässä. Suuret kaupungit, kuten Helsinki, eivät menestyneet listalla.
Aiheesta on julkaistu 1 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 20.5.2026 klo 16:00, pääluokka Talous.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Kauppalehti.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Hämeenlinna voitti kuntien yrittäjyysrankingissa.
Hämeenlinna on paras kunta yrittäjille
Suomen Yrittäjät on julkaissut Kuntabarometrin, jossa Hämeenlinna on paras suuri kunta yrittämiseen. Kotka ja Jyväskylä ovat toisena ja kolmantena. Suuret kaupungit, kuten Helsinki, eivät pärjänneet hyvin. Keskikokoisten kuntien ykkönen on Kauhava ja pienissä kunnissa Utajärvi.
Suomen Yrittäjät julkisti Kuntabarometrin, jossa Hämeenlinna nousi suurten kuntien ykköseksi yrittämiseen. Kotka ja Jyväskylä seurasivat perässä. Suuret kaupungit, kuten Helsinki, eivät menestyneet listalla.
Kauhava on noussut ykköseksi tuoreessa yrittäjäkyselyssä, joka arvioi kuntien toimivuutta ja yritysmyönteisyyttä. Kyselyyn osallistui lähes 12 000 yrittäjää eri puolilta Suomea. Etelä-Pohjanmaan…
Talous • jaetut avainsanat: #Yrittäjyys, #Kuntabarometri
Euroopan laajuisessa toimintahäiriössä on ongelmia pankkien sepa-pikamaksuissa, mukaan lukien MobilePay. Häiriö vaikuttaa ainakin OP:n, Nordean, Säästöpankin ja S-Pankin palveluihin, mutta sen syytä…
Talous
Työttömyysasteen odotetaan pysyvän korkeana, vaikka työllisyys kasvaa hitaasti. Työllisyys kasvaa erityisesti vuosina 2027 ja 2028, jolloin työllisten määrä lisääntyy merkittävästi. Pitkäaikaistyöttömyys kääntyy…
Talous
VTT irtisanoo 175 työntekijää ja muuttaa organisaatiotaan. Yhtiö aikoo keskittyä enemmän startup-yritysten syntyyn ja tutkimuksen vaikuttavuuteen. Samalla VTT yhdistää liiketoiminta-alueitaan ja perustaa…
Talous
Terrafame on aloittanut esiselvityksen skandiumin talteenotosta osana tuotantoprosessiaan. Skandium on Euroopan unionin luokittelema kriittinen raaka-aine, jota käytetään muun muassa puolustusteollisuudessa. Yhtiö tavoittelee…
Talous
Kauhava on noussut keskisuurten kuntien ykköseksi Yrittäjien Kuntabarometrissa. Tämä tunnustus vahvistaa kaupungin asemaa yrittäjäkaupunkina, mikä on ollut tiedossa jo pitkään paikallisesti. Aiemmin…
Talous • jaetut avainsanat: #Kuntabarometri
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 22.07.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa, ja pujo koko sen levinneisyysalueella maan eteläosista Etelä-Lappiin. Heinien siitepölyä on koko maassa Lappia lukuun ottamatta enimmäkseen kohtalaisesti, mutta määrät voivat nousta ajoittain runsaiksi. Lapissa määrät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin. Pujon siitepölyä on maan eteläosissa enimmäkseen kohtalaisesti, ja muualla sen Etelä-Lappiin asti ulottuvalla levinneisyysalueella vähän. Sateet laskevat siitepölymääriä hetkellisesti. ENNUSTE Heinien ja pujon kukinta jatkuu. Heinien siitepölyä on koko maassa Lappia lukuun ottamatta enimmäkseen kohtalaisesti, mutta määrät voivat nousta ajoittain runsaiksi. Lapissa määrät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin. Pujon siitepölyä on ilmassa enimmäkseen kohtalaisesti maan etelä- ja keskiosissa. Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa määrien odotetaan jäävän vähäisiksi. Kukkivien kasvustojen läheisyydessä määrät voivat olla korkeampia. Sateet laskevat siitepölymääriä hetkellisesti.