Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Yhdysvallat toteutti laajan iskun Iraniin, kun taas Humppilassa hoivakoti palaa. Ukrainan presidentti Zelenskyi tapaa Trumpin Naton huippukokouksessa.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Liettuan Vilnan lentokenttä suljettiin droonihälytyksen vuoksi. Maan presidentti ja pääministeri siirrettiin väestönsuojaan, ja asukkaita kehotettiin tekemään samoin. Tapahtuma aiheutti häiriöitä lento- ja junaliikenteessä.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Liettuan Vilnan lentokenttä suljettiin droonihälytyksen vuoksi. Maan presidentti ja pääministeri siirrettiin väestönsuojaan, ja asukkaita kehotettiin tekemään samoin. Tapahtuma aiheutti häiriöitä lento- ja junaliikenteessä.
Aiheesta on julkaistu 10 juttua, 7 eri lähteestä, viimeisin päivitys 20.5.2026 klo 13:04, pääluokka Ulkomaat.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Maaseudun Tulevaisuus, Savon Sanomat, Keskisuomalainen.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Liettuan ilmahälytys keskeytti liikenteen • Liettua peruutti ilmahälytyksen nopeasti • Liettua peruutti korkeimman asteen ilmahälytyksen.
Liettuan ilmahälytys keskeytti liikenteen
Liettuan pääkaupungissa Vilnassa oli ilmahälytys. Lentokenttä suljettiin droonihälytyksen takia. Presidentti ja pääministeri vietiin suojiin. Myös asukkaita kehotettiin siirtymään turvaan.
Liettuan Vilnan lentokenttä suljettiin droonihälytyksen vuoksi. Maan presidentti ja pääministeri siirrettiin väestönsuojaan, ja asukkaita kehotettiin tekemään samoin. Tapahtuma aiheutti häiriöitä lento- ja junaliikenteessä.
Liettuan pääkaupungissa Vilnassa annettiin korkeimman asteen ilmahälytys droonihälytyksen vuoksi, mutta se peruttiin nopeasti. Vilnan lentokenttä suljettiin ja asukkaita kehotettiin siirtymään suojiin, mutta pian hälytys poistettiin ja kenttä avattiin…
Liettua antoi korkeimman asteen ilmahälytyksen, joka peruttiin nopeasti. Vilnan lentokenttä suljettiin droonihälytyksen vuoksi, ja asukkaita kehotettiin siirtymään suojiin. Pian hälytys kuitenkin peruttiin, ja lentokenttä avattiin uudelleen.
Liettuan Vilnan lentokenttä suljettiin droonihälytyksen vuoksi, mutta hälytys peruttiin nopeasti. Myös Latviassa annettiin ilmahälytys, joka koski useita maakuntia. Latvia vahvistaa ilmatorjuntakykyjään lisäämällä yksiköitä itärajalle.
Liettuan pääkaupungissa Vilnassa annettiin korkeimman tason ilmahälytys, joka peruttiin nopeasti. Hälytys sulki Vilnan lentokentän ja kehotettiin asukkaita poistumaan suojista. Samanaikaisesti Latviassa annettiin hälytys mahdollisesta ilmauhasta useissa maakunnissa.
Liettuan pääkaupungissa on annettu ilmahälytys drooniuhan vuoksi, mikä on johtanut lentojen keskeyttämiseen Vilnan lentokentältä. Puolustusvoimat raportoi mahdollisesta droonihavainnosta rajan läheisyydessä, ja Naton ilmavalvonta on aktivoitu. Ihmisiä kehotettiin hakeutumaan…
Liettuan hallitus on julistanut ilmahälytyksen mahdollisen droonihavainnon vuoksi. Pääkaupungin Vilnan lentokenttä on suljettu ja Naton ilmavalvonta on aktivoitu. Hälytys koskee myös useita muita alueita, ja asukkaita on kehotettu…
Liettuan pääkaupungissa Vilnassa on annettu ilmahälytys mahdollisen droonihavainnon vuoksi. Lentokenttä on suljettu ja Naton ilmavalvonta on aktivoitu. Myös muilla alueilla on annettu varoituksia asukkaille.
Liettuan Vilnan lentokenttä suljettiin droonihälytyksen vuoksi, mutta ilmahälytys peruttiin pian. Latviassa annettiin myös hälytys mahdollisesta ilmauhasta, joka koski useita maakuntia. Latvia vahvistaa ilmatorjuntakykyjään lisäämällä yksiköitä itärajalle.
Liettua on antanut ilmahälytyksen drooniuhan takia. Vilnan lentokentältä on keskeytetty lennot turvallisuussyistä. Tilanne on edelleen kehittymässä.
Liettuan pääkaupungin Vilnan lähellä havaittiin tunnistamaton drooni, mikä johti ilmahälytyksen antamiseen. Puolustusministeriön mukaan drooni muutti suuntaa Lentvarisin alueella. Presidentti ja pääministeri kiidätettiin…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Liettua, #Vilna
Ukraina on pyytänyt anteeksi Viroon harhautunutta droonia, joka ammuttiin alas Etelä-Viron ilmatilassa. Droonin ampui alas Naton romanialaishävittäjä, ja Ukrainan ulkoministeriö vahvisti tapauksen.…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #NATO, #Drooni
Virossa ammuttiin alas drooni, joka saapui maan ilmatilaan. Naton Baltian-ilmavalvontaan osallistunut hävittäjä suoritti laukauksen Vörtsjärven yllä. Drooni oli todennäköisesti ukrainalaista alkuperää ja…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #NATO, #Drooni
Latvian asevoimat on ilmoittanut uudesta mahdollisesta uhasta ilmatilassa, joka kohdistuu itäisiin kuntiin. Uhan vuoksi Latvia on vahvistanut ilmapuolustustaan lisäjoukoilla, ja Naton hävittäjät…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Latvia, #Nato
Latviassa on havaittu drooniuhka, minkä vuoksi Naton hävittäjät nousivat ilmaan. Latvian asevoimat varoittivat kansalaisia hakeutumaan suojaan ja sulkemaan ovet ja ikkunat. Tällä…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Latvia, #NATO
Liettuassa Vilnan lentokenttä on suljettu droonihälytyksen takia. Puolustusministeriö on kehottanut alueen asukkaita siirtymään suojaan. Hälytys on annettu myös Latviassa.
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Vilna, #Liettua
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 08.07.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa ja pujo maan etelä- ja keskiosissa lämpimimmillä kasvupaikoilla. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa vähäisistä kohtalaisiin. Lapissa heinän siitepölymäärät ovat vielä vähäisiä. Pujon siitepölymäärät ovat nousseet poutaisimmilla alueilla kohtalaisiksi, etenkin aamupäivisin. Muutoin määrät ovat maan etelä- ja keskiosissa vähäisiä. Cladosporium-homesienen itiöpitoisuudet vaihtelevat voimakkaasti ja viilennyt sää on laskenut määrät nyt vähäisiksi koko maassa. ENNUSTE Heinien kukinta jatkuu koko maassa ja pujon maan etelä- ja keskiosissa. Heinien siitepölymäärät noussevat poutaisimmilla alueilla maan keskiosissa runsaiksi jääden muualla maassa kohtalaisiksi. Lapissa heinien siitepölymäärät jäänevät edelleen vähäisiksi. Pujon siitepölymäärät nousevat maan etelä- ja keskiosissa ajoittain kohtalaisiksi. Pitkäkestoiset sateet laskevat ilmassa olevan siitepölyn määrän nollatasolle, mutta poutasäällä määrät kohoavat jälleen.