Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Yhdysvallat on iskenyt Iraniin vastauksena helikopterihyökkäykseen, ja Belfastissa mielenosoitukset ovat äityneet levottomuuksiksi. Samalla Kelan etuusmenot kasvavat merkittävästi.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Liettuan pääkaupungin Vilnan lähellä havaittiin tunnistamaton drooni, mikä johti ilmahälytyksen antamiseen. Puolustusministeriön mukaan drooni muutti suuntaa Lentvarisin alueella. Presidentti ja pääministeri kiidätettiin turvaan tilanteen vuoksi.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Liettuan pääkaupungin Vilnan lähellä havaittiin tunnistamaton drooni, mikä johti ilmahälytyksen antamiseen. Puolustusministeriön mukaan drooni muutti suuntaa Lentvarisin alueella. Presidentti ja pääministeri kiidätettiin turvaan tilanteen vuoksi.
Aiheesta on julkaistu 2 juttua, 2 eri lähteestä, viimeisin päivitys 20.5.2026 klo 11:07, pääluokka Ulkomaat.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Iltalehti, MTV Uutiset.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Liettuan presidentti ja pääministeri turvaan droonilta • Liettuan ilmatilassa havaittu drooni.
Presidentti ja pääministeri turvaan
Liettuan pääkaupungin lähellä nähtiin drooni. Tämä johti ilmahälytykseen. Presidentti ja pääministeri vietiin turvaan. Drooni lensi Lentvarisin alueella ja muutti suuntaa.
Liettuan pääkaupungin Vilnan lähellä havaittiin tunnistamaton drooni, mikä johti ilmahälytyksen antamiseen. Puolustusministeriön mukaan drooni muutti suuntaa Lentvarisin alueella. Presidentti ja pääministeri kiidätettiin turvaan tilanteen vuoksi.
Liettuan ilmatilassa on havaittu drooni, joka on rikkonut maan ilmatilaa. Naton hävittäjät on hälytetty tutkimaan tilannetta. Uutiseen liittyvät tiedot päivittyvät.
Liettuan hallitus on julistanut ilmahälytyksen mahdollisen droonihavainnon vuoksi. Pääkaupungin Vilnan lentokenttä on suljettu ja Naton ilmavalvonta on aktivoitu. Hälytys koskee myös useita…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Liettua, #Vilna
Virossa ammuttiin alas drooni, joka saapui maan ilmatilaan. Naton Baltian-ilmavalvontaan osallistunut hävittäjä suoritti laukauksen Vörtsjärven yllä. Drooni oli todennäköisesti ukrainalaista alkuperää ja…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #NATO
Liettuassa Vilnan lentokenttä on suljettu droonihälytyksen takia. Puolustusministeriö on kehottanut alueen asukkaita siirtymään suojaan. Hälytys on annettu myös Latviassa.
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Vilna, #Liettua
Ukraina on pyytänyt anteeksi Viroon harhautunutta droonia, joka ammuttiin alas Etelä-Viron ilmatilassa. Droonin ampui alas Naton romanialaishävittäjä, ja Ukrainan ulkoministeriö vahvisti tapauksen.…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #NATO
Naton hävittäjät ampuivat alas droonin Etelä-Virossa. Puolustusvoimat ilmoitti, että Baltian tapahtumilla ei ole vaikutusta Suomen turvallisuuteen. Tilannetta seurataan jatkuvasti ja tarvittaessa reagoidaan.
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Nato, #Droonit
Yhdysvallat vähentää Euroopassa olevien joukkojensa määrää neljästä prikaatista kolmeen, mikä palauttaa prikaatien määrän vuoden 2021 tasolle. Joukkojen siirtäminen Puolaan viivästyy, mutta ei…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Nato
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 08.06.2026 TILANNE Koivun kukinta jatkuu Lapissa. Etelä-Lapissa kukinta on enää heikkoa. Koivun kukinta on päättynyt maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa. Pohjois-Pohjanmaalle ja Kainuuseen kulkeutuu koivun siitepölyä. Heinät kukkivat koko maassa Keski- ja Pohjois-Lappia lukuun ottamatta. Koivun siitepölyä on Lapissa ilmassa pienistä kohtalaisiin määriä. Pohjois-Pohjanmaalle ja Kainuuseen kulkeutuu vähän koivun siitepölyä. Heinän siitepölyä on maan etelä- ja länsiosissa pieniä ja kohtalaisia määriä. Muualla kukinta-alueella heinän siitepölyä on ilmassa vähän. Kuusi ja mänty kukkivat koko maassa Keski- ja Pohjois-Lappia lukuun ottamatta. Kukinnan huippu on maan eteläosissa jo ohitettu. Runsaana esiintyvä havupuiden siitepöly näkyy keltaisena kerroksena pinnoilla, mutta aiheuttaa allergiaoireita vain harvoille. Cladosporium-homeitiöitä on ilmassa runsaasti maan eteläosissa ja kohtalaisesti maan keskiosissa. Sateet laskevat ilman siitepölymääriä. ENNUSTE Koivun kukinta päättyy Etelä-Lapissa ja jatkuu Keski- ja Pohjois-Lapissa. Heinien kukinta jatkuu koko maassa Keski- ja Pohjois-Lappia lukuun ottamatta. Koivun siitepölyä on kukinta-alueella ilmassa pienistä kohtalaisiin määriä. Heinän siitepölymäärät ovat kukinta-alueella enimmäkseen pieniä, mutta saattavat maan eteläosissa nousta hetkittäin kohtalaisiksi. Sateet laskevat ilman siitepölymääriä.