Nimipäivä:
Seppo
14°C Helsinki

Vasemmistoliiton kannatus nousi korkeimmalle

Aihesivu: Vasemmistoliiton kannatus nousi korkeimmalle

Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.

Vasemmistoliiton kannatus on noussut 11,0 prosenttiin, mikä on korkeinta tasoa kolmeen vuosikymmeneen. Puolue on viidenneksi suosituin, ja sen kannatus on ollut näin vahvaa viimeksi 1990-luvulla. Suosituimpana puolueena jatkaa SDP 24,3 prosentilla.

  • 10 juttua
  • 10 lähdettä
  • Politiikka
  • Päivitetty 20.5.2026 klo 08:17
Liittyvät avainsanat
Katso myös
Uusimmat jutut aiheesta

Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.

Aamun uutiset Päivän tilanne Päivän uutiset Arkisto
Viimeisin päivitysvaihe tänään: Päivän uutiset.

Mistä aiheessa on kyse?

Vasemmistoliiton kannatus on noussut 11,0 prosenttiin, mikä on korkeinta tasoa kolmeen vuosikymmeneen. Puolue on viidenneksi suosituin, ja sen kannatus on ollut näin vahvaa viimeksi 1990-luvulla. Suosituimpana puolueena jatkaa SDP 24,3 prosentilla.

Aiheesta on julkaistu 10 juttua, 10 eri lähteestä, viimeisin päivitys 20.5.2026 klo 08:17, pääluokka Politiikka.

Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Turun Sanomat, Lapin Kansa, Ilkka-Pohjalainen.

Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Vasemmistoliiton kannatus nousi korkeimmalle • Vasemmistoliiton kannatus nousi korkeimmalle • Vasemmistoliiton kannatus nousee korkeimmalle.

Mitä tiedetään juuri nyt

  • Viimeisin tähän aiheeseen liitetty juttu julkaistiin 20.5.2026 klo 08:17.
  • Koosteessa on nyt 10 juttua 10 eri lähteestä.
  • Aihe kuuluu kategoriaan Politiikka.
  • Keskeiset avainsanat juuri nyt: #Vasemmistoliitto, #SDP, #Kokoomus.

Selkokielinen yhteenveto

Vasemmistoliiton kannatus nousi korkeimmalle

Vasemmistoliiton kannatus on nyt 11,0 prosenttia. Tämä on korkein luku kolmeen vuosikymmeneen. Puolue on viidenneksi suosituin. Suosituin puolue on SDP, jolla on 24,3 prosenttia.

Tuoreimmat uutiset

Muut aiheet

Piilota / näytä uutisia

Nousevat aiheet

Luetuimmat juuri nyt


N/A N/A
?°C ?
N/A Tuntuu kuin ?°C

Nykyiset olosuhteet

Tuuli N/A
Puuska N/A
Kosteus N/A
Ilmanpaine N/A
Näkyvyys N/A
Sademäärä (1h) N/A
Pilvisyys N/A
Kastepiste N/A
UV-indeksi (CAMS) N/A

Sade-ennuste (24h)

0 mm Huippu 0.0 mm

Tuntiennuste (24h)

Päiväennuste (8 vrk)

Tilannekartta

Siitepölyn tilannekartta

Ennustekartta

Siitepölyn ennustekartta
L
Leppä
C
Pähkinäpensas
K
Koivu
H
Heinät
P
Pujo
T
Tuoksukki
Vähän
Kohtalaisesti
Runsaasti
Turun yliopiston siitepölytiedote 08.06.2026

TILANNE

Koivun kukinta jatkuu Lapissa. Etelä-Lapissa kukinta on enää heikkoa. Koivun kukinta on päättynyt maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa. Pohjois-Pohjanmaalle ja Kainuuseen kulkeutuu koivun siitepölyä. Heinät kukkivat koko maassa Keski- ja Pohjois-Lappia lukuun ottamatta.
Koivun siitepölyä on Lapissa ilmassa pienistä kohtalaisiin määriä. Pohjois-Pohjanmaalle ja Kainuuseen kulkeutuu vähän koivun siitepölyä.
Heinän siitepölyä on maan etelä- ja länsiosissa pieniä ja kohtalaisia määriä. Muualla kukinta-alueella heinän siitepölyä on ilmassa vähän.
Kuusi ja mänty kukkivat koko maassa Keski- ja Pohjois-Lappia lukuun ottamatta. Kukinnan huippu on maan eteläosissa jo ohitettu. Runsaana esiintyvä havupuiden siitepöly näkyy keltaisena kerroksena pinnoilla, mutta aiheuttaa allergiaoireita vain harvoille.
Cladosporium-homeitiöitä on ilmassa runsaasti maan eteläosissa ja kohtalaisesti maan keskiosissa.
Sateet laskevat ilman siitepölymääriä.


ENNUSTE

Koivun kukinta päättyy Etelä-Lapissa ja jatkuu Keski- ja Pohjois-Lapissa. Heinien kukinta jatkuu koko maassa Keski- ja Pohjois-Lappia lukuun ottamatta.
Koivun siitepölyä on kukinta-alueella ilmassa pienistä kohtalaisiin määriä. Heinän siitepölymäärät ovat kukinta-alueella enimmäkseen pieniä, mutta saattavat maan eteläosissa nousta hetkittäin kohtalaisiksi.
Sateet laskevat ilman siitepölymääriä.