Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Entinen toimitusjohtaja Jukka Kristo tuomittiin vankeuteen ihmiskaupasta. Lisäksi Naton hävittäjä ampui alas droonin Latvian ilmatilassa.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Slovakian ulkoministeri Juraj Blanar vierailee tänään Helsingissä. Hän tapaa Suomen ulkoministerin Elina Valtosen. Slovakia on pitänyt yllä suhteita Venäjään, toisin kuin useimmat muut EU-maat.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Slovakian ulkoministeri Juraj Blanar vierailee tänään Helsingissä. Hän tapaa Suomen ulkoministerin Elina Valtosen. Slovakia on pitänyt yllä suhteita Venäjään, toisin kuin useimmat muut EU-maat.
Aiheesta on julkaistu 2 juttua, 2 eri lähteestä, viimeisin päivitys 20.5.2026 klo 02:31, pääluokka Ulkomaat.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Keskisuomalainen, Savon Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Slovakian ulkoministeri Blanar tapaa Valtonen Helsingissä • Slovakian ulkoministeri Blanar tapaa Valtonen Helsingissä.
Slovakian ulkoministeri Blanar tapaa Valtonen Helsingissä
Juraj Blanar, Slovakian ulkoministeri, on Suomessa tänään. Hän tapaa Suomen ulkoministerin Elina Valtosen Helsingissä. Slovakia on pitänyt yhteyksiä Venäjään, vaikka muut EU-maat ovat toimineet toisin. Tämä johtuu Slovakian riippuvuudesta venäläisestä öljystä.
Slovakian ulkoministeri Juraj Blanar vierailee tänään Helsingissä. Hän tapaa Suomen ulkoministerin Elina Valtosen. Slovakia on pitänyt yllä suhteita Venäjään, toisin kuin useimmat muut EU-maat.
Slovakian ulkoministeri Juraj Blanar on Suomessa tapaamassa Suomen ulkoministeriä Elina Valtosta. Slovakia on pitänyt yllä suhteita Venäjään, toisin kuin monet muut EU-maat. Pääministeri Robert Fico osallistui äskettäin Putinin…
Venäjän presidentti Vladimir Putin tapaa Kiinan presidentin Xi Jinpingin Kiinassa. Tapaaminen keskittyy maiden välisiin suhteisiin ja kansainvälisiin aiheisiin. Putin on säilyttänyt hyvät…
Ulkomaat
Ebola-epidemia Kongon demokraattisessa tasavallassa on pahentunut, ja ainakin 131 ihmistä on kuollut virukseen. Maailman terveysjärjestön WHO:n mukaan tartuntojen todellinen määrä voi olla…
Ulkomaat
Israel on ottanut kiinni kolme suomalaista aktivistia Gazaan suuntaavilta avustuslaivoilta. Yhteensä kiinni otettiin 334 ihmistä, kun laivue, johon kuuluu 54 alusta, purjehti…
Ulkomaat
Tanskan kuningatar Margareeta on päässyt kotiin sairaalasta sydämen sepelvaltimon pallolaajennuksen jälkeen. Kuningatar peruu edustustehtävänsä toipumisen vuoksi. Hovi kertoo, että Margareeta tarvitsee rauhaa…
Ulkomaat
Virossa ammuttiin alas drooni, jonka epäillään olevan Ukrainan lähettämä. Ulkopoliittisen instituutin asiantuntija varoittaa Venäjän kehittyneistä taidoista droonien ja ohjusten käytössä. Tilanne liittyy…
Ulkomaat
Virossa ammuttiin alas drooni, joka saapui maan ilmatilaan. Naton Baltian-ilmavalvontaan osallistunut hävittäjä suoritti laukauksen Vörtsjärven yllä. Drooni oli todennäköisesti ukrainalaista alkuperää ja…
Ulkomaat
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 08.06.2026 TILANNE Koivun kukinta jatkuu Lapissa. Etelä-Lapissa kukinta on enää heikkoa. Koivun kukinta on päättynyt maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa. Pohjois-Pohjanmaalle ja Kainuuseen kulkeutuu koivun siitepölyä. Heinät kukkivat koko maassa Keski- ja Pohjois-Lappia lukuun ottamatta. Koivun siitepölyä on Lapissa ilmassa pienistä kohtalaisiin määriä. Pohjois-Pohjanmaalle ja Kainuuseen kulkeutuu vähän koivun siitepölyä. Heinän siitepölyä on maan etelä- ja länsiosissa pieniä ja kohtalaisia määriä. Muualla kukinta-alueella heinän siitepölyä on ilmassa vähän. Kuusi ja mänty kukkivat koko maassa Keski- ja Pohjois-Lappia lukuun ottamatta. Kukinnan huippu on maan eteläosissa jo ohitettu. Runsaana esiintyvä havupuiden siitepöly näkyy keltaisena kerroksena pinnoilla, mutta aiheuttaa allergiaoireita vain harvoille. Cladosporium-homeitiöitä on ilmassa runsaasti maan eteläosissa ja kohtalaisesti maan keskiosissa. Sateet laskevat ilman siitepölymääriä. ENNUSTE Koivun kukinta päättyy Etelä-Lapissa ja jatkuu Keski- ja Pohjois-Lapissa. Heinien kukinta jatkuu koko maassa Keski- ja Pohjois-Lappia lukuun ottamatta. Koivun siitepölyä on kukinta-alueella ilmassa pienistä kohtalaisiin määriä. Heinän siitepölymäärät ovat kukinta-alueella enimmäkseen pieniä, mutta saattavat maan eteläosissa nousta hetkittäin kohtalaisiksi. Sateet laskevat ilman siitepölymääriä.