Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Teollisuus kasvoi kesäkuussa merkittävästi, kun taas Saara Arvan murhatapaus jatkuu oikeudessa. Lisäksi yli puolet varhaiskasvatuksen asiakkaista on maksuttomia.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Pirkanmaalla on tiistaina havaittu ukkosta ja salamahavaintoja, vaikka suurimmat ukkoset ovat menneet itäpuolelta ohi. Meteorologin mukaan salamahavaintoja on ollut vähemmän kuin Keski-Suomessa. Viikon sää on kaksijakoinen, ensin aurinkoa ja sitten sadetta.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Pirkanmaalla on tiistaina havaittu ukkosta ja salamahavaintoja, vaikka suurimmat ukkoset ovat menneet itäpuolelta ohi. Meteorologin mukaan salamahavaintoja on ollut vähemmän kuin Keski-Suomessa. Viikon sää on kaksijakoinen, ensin aurinkoa ja sitten sadetta.
Aiheesta on julkaistu 1 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 19.5.2026 klo 21:42, pääluokka Luonto ja ympäristö.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Aamulehti.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Pirkanmaalla havaittiin salamahavaintoja.
Pirkanmaalla on salamahavaintoja
Tiistaina Pirkanmaalla on ollut ukkosta ja salamahavaintoja. Suurimmat ukkoset ovat menneet ohi. Salamahavaintoja on vähemmän kuin Keski-Suomessa. Viikon sää on vaihteleva, ensin on aurinkoa ja sitten sadetta.
Pirkanmaalla on tiistaina havaittu ukkosta ja salamahavaintoja, vaikka suurimmat ukkoset ovat menneet itäpuolelta ohi. Meteorologin mukaan salamahavaintoja on ollut vähemmän kuin Keski-Suomessa. Viikon sää on kaksijakoinen, ensin aurinkoa…
Pirkanmaalla sää muuttuu epävakaaksi tiistaina, kun etelästä saapuva matalapaine vaikuttaa alueeseen. Maanantaina nautitaan vielä kesäisestä lämmöstä, mutta tiistaina voi esiintyä sadetta ja…
Luonto ja ympäristö • jaetut avainsanat: #Pirkanmaa, #Sää
Ensi viikolla Keski-Suomeen odotetaan mahdollisia helteitä, kun lämpimät säät saapuvat alueelle. Erityisesti loppuviikolla lämpötilat voivat nousta hellelukemiin, mutta ennen sitä alueella nähdään…
Luonto ja ympäristö • jaetut avainsanat: #Sää
Tiistaina ja keskiviikkona Suomeen saapuu ukkoskuuroja helteiden myötä. Ukkosvaroitus on voimassa laajoilla alueilla Uudeltamaalta Pohjois-Savoon. Keskiviikkona ukkoskuurot keskittyvät itä- ja pohjoisosaan maata.
Luonto ja ympäristö • jaetut avainsanat: #Ukkonen, #Sateet
Ensi viikolla Suomessa rikkoutuu helleraja, mikä tuo mukanaan kesäisempää säätä. Tiistaina ja keskiviikkona odotetaan ukkosta etelä- ja keskiosissa, ja sää voi olla…
Luonto ja ympäristö • jaetut avainsanat: #Ukkonen, #Sää
Järvien vedenkorkeudet ovat alimmillaan Pirkanmaalla ja Kanta-Hämeessä mittaushistorian aikana. Vähäiset sateet ja kevättulvien puute ovat vaikuttaneet virtaamiin, erityisesti Kokemäenjoessa. Esimerkiksi Kitusjärvellä on…
Luonto ja ympäristö • jaetut avainsanat: #Pirkanmaa
Tiistaina Suomeen virtaa kesäisen lämmintä ilmaa, ja lämpötila nousee hellelukemiin erityisesti maan itäosassa. Samalla etelästä saapuva matalapaine tuo mukanaan ukkosherkkää säätä. Ukkoskuuroja…
Luonto ja ympäristö • jaetut avainsanat: #Ukkonen, #Sää
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 10.08.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa, ja pujo kukkii koko levinneisyysalueellaan maan eteläosista Etelä-Lappiin. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat rannikkoalueilla kohtalaisista runsaisiin. Maan etelä- ja keskiosien sisämaa-alueilla siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin, ja ovat vähäisiä Lapissa, Kainuussa ja Pohjois-Pohjanmaan sisämaa-alueilla. Pujon siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin koko maassa Lappia lukuun ottamatta, Etelä-Lapissa siitepölyä on vähän. Sade laskee ilman siitepölymääriä. Cladosporium- ja Alternaria-homesienten itiöitä on ilmassa kohtalaisesti maan eteläosissa. ENNUSTE Heinien ja pujon kukinta jatkuu. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat rannikkoalueilla kohtalaisista runsaisiin. Maan etelä- ja keskiosien sisämaa-alueilla siitepölyä on enimmäkseen vähän, mutta määrät voivat nousta ajoittain kohtalaisiksi. Lapissa, Kainuussa ja Pohjois-Pohjanmaan sisämaa-alueilla määrien odotetaan jäävän vähäisiksi. Pujon siitepölyä on ilmassa vähäisistä kohtalaisiin määriä koko maassa Lappia lukuun ottamatta. Etelä-Lapissa pujon siitepölyä on ilmassa vähän. Sade laskee siitepölymääriä.