Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Yhdysvallat on iskenyt Iraniin vastauksena helikopterihyökkäykseen, ja Belfastissa mielenosoitukset ovat äityneet levottomuuksiksi. Samalla Kelan etuusmenot kasvavat merkittävästi.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Englannin Mestaruussarjassa tapahtunut vakoiluskandaali johti Southamptonin sulkemiseen nousukarsintaottelusta. Liiga päätti, että Middlesbrough pääsee pelaamaan Hullia vastaan Wembleyllä. Southamptonille määrättiin myös neljän pisteen vähennys ensi kauden sarjassa.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Englannin Mestaruussarjassa tapahtunut vakoiluskandaali johti Southamptonin sulkemiseen nousukarsintaottelusta. Liiga päätti, että Middlesbrough pääsee pelaamaan Hullia vastaan Wembleyllä. Southamptonille määrättiin myös neljän pisteen vähennys ensi kauden sarjassa.
Aiheesta on julkaistu 3 juttua, 3 eri lähteestä, viimeisin päivitys 19.5.2026 klo 21:47, pääluokka Jalkapallo.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Keskisuomalainen, Savon Sanomat, Iltalehti.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Southampton suljetaan nousufinaalista vakoiluskandaalin vuoksi • Southampton suljetaan nousufinaalista vakoilun vuoksi • Southampton suljettiin Valioliigan karsinnoista.
Southampton ei pääse nousufinaaliin
Southampton ei saa pelata nousufinaalissa vakoiluskandaalin vuoksi. Liiga päätti, että Middlesbrough pelaa Hullia vastaan Wembleyllä. Southamptonia syytettiin vakoilusta myös aiemmin kauden aikana. Joukkueen pisteitä vähennetään ensi kaudeksi neljällä.
Englannin Mestaruussarjassa tapahtunut vakoiluskandaali johti Southamptonin sulkemiseen nousukarsintaottelusta. Liiga päätti, että Middlesbrough pääsee pelaamaan Hullia vastaan Wembleyllä. Southamptonille määrättiin myös neljän pisteen vähennys ensi kauden sarjassa.
Englannin Mestaruussarjassa tapahtui vakoiluskandaali, jonka seurauksena Southampton suljettiin nousukarsintaottelusta Valioliigaan. Liiga päätti, että Middlesbrough pääsee pelaamaan finaaliin Southamptonin sijasta. Southamptonille määrättiin myös neljän pisteen vähennys ensi kauden sarjassa.
Southampton on suljettu pois Valioliigan nousukarsintafinaalista EFL:n päätöksellä. Seura syyllistyi useisiin rikkomuksiin, jotka liittyvät vastustajajoukkueiden harjoitusten laittomaan kuvaamiseen. Uudeksi finaalipariksi nousevat Hull City ja Middlesbrough.
Chelsea on valinnut espanjalaisen Xabi Alonson uudeksi päävalmentajakseen nelivuotisella sopimuksella. Joukkueen kausi on ollut pettymys, ja Alonso tavoittelee seuran palauttamista mestaruuskantaan. Hänellä…
Jalkapallo • jaetut avainsanat: #Valioliiga, #Jalkapallo
Southampton on suljettu pois Mestaruussarjan nousufinaalista vakoiluskandaalin vuoksi. Seura oli laittomasti vakoillut vastustajansa Middlesbrough’n harjoituksia. Rangaistuksena Southamptonilta vähennetään myös neljä pistettä ensi…
Jalkapallo • jaetut avainsanat: #Southampton, #Middlesbrough
Arsenal voitti Burnleyn 1–0 ja on lähellä Valioliiga-mestaruutta. Mestaruus voi ratketa tiistaina, jos Manchester City ei voita Bournemouthia. Arsenal johtaa sarjaa viidellä…
Jalkapallo • jaetut avainsanat: #Valioliiga
AC Oulu voitti Turun Palloseuran 1–0 miesten jalkapalloliigassa. Tämä oli TPS:lle kauden ensimmäinen tappio, vaikka joukkue oli aiemmin kerännyt kolme voittoa ja…
Jalkapallo • jaetut avainsanat: #Jalkapallo
Celtic varmisti Skotlannin mestaruuden voittamalla Heartsin 3–1 ratkaisuottelussa. Ottelussa nähtiin suurta draamaa, kun Hearts siirtyi johtoon, mutta Celtic nousi tasoihin ja voitti…
Jalkapallo • jaetut avainsanat: #Jalkapallo
Maksim Stjopin teki kaksi maalia, kun Ilves pelasi 2–2-tasapelin HJK:ta vastaan. Stjopin on ollut erityisen tehokas toukokuussa, ja hänen suorituksensa ovat auttaneet…
Jalkapallo • jaetut avainsanat: #Jalkapallo
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 08.06.2026 TILANNE Koivun kukinta jatkuu Lapissa. Etelä-Lapissa kukinta on enää heikkoa. Koivun kukinta on päättynyt maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa. Pohjois-Pohjanmaalle ja Kainuuseen kulkeutuu koivun siitepölyä. Heinät kukkivat koko maassa Keski- ja Pohjois-Lappia lukuun ottamatta. Koivun siitepölyä on Lapissa ilmassa pienistä kohtalaisiin määriä. Pohjois-Pohjanmaalle ja Kainuuseen kulkeutuu vähän koivun siitepölyä. Heinän siitepölyä on maan etelä- ja länsiosissa pieniä ja kohtalaisia määriä. Muualla kukinta-alueella heinän siitepölyä on ilmassa vähän. Kuusi ja mänty kukkivat koko maassa Keski- ja Pohjois-Lappia lukuun ottamatta. Kukinnan huippu on maan eteläosissa jo ohitettu. Runsaana esiintyvä havupuiden siitepöly näkyy keltaisena kerroksena pinnoilla, mutta aiheuttaa allergiaoireita vain harvoille. Cladosporium-homeitiöitä on ilmassa runsaasti maan eteläosissa ja kohtalaisesti maan keskiosissa. Sateet laskevat ilman siitepölymääriä. ENNUSTE Koivun kukinta päättyy Etelä-Lapissa ja jatkuu Keski- ja Pohjois-Lapissa. Heinien kukinta jatkuu koko maassa Keski- ja Pohjois-Lappia lukuun ottamatta. Koivun siitepölyä on kukinta-alueella ilmassa pienistä kohtalaisiin määriä. Heinän siitepölymäärät ovat kukinta-alueella enimmäkseen pieniä, mutta saattavat maan eteläosissa nousta hetkittäin kohtalaisiksi. Sateet laskevat ilman siitepölymääriä.