Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Yhdysvallat on iskenyt Iraniin vastauksena helikopterihyökkäykseen, ja Belfastissa mielenosoitukset ovat äityneet levottomuuksiksi. Samalla Kelan etuusmenot kasvavat merkittävästi.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Sami Päivärinta ei pääse pelaamaan jääkiekon MM-kisoissa, kun Leijonat saa vahvistuksen NHL:stä. Hänet passitetaan kotiin, ja joukkueeseen liittyy Buffalo Sabresin Konsta Helenius. Päivärinnan ensimmäiset kisat päättyvät ennen kuin ne ehtivät alkaa.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Sami Päivärinta ei pääse pelaamaan jääkiekon MM-kisoissa, kun Leijonat saa vahvistuksen NHL:stä. Hänet passitetaan kotiin, ja joukkueeseen liittyy Buffalo Sabresin Konsta Helenius. Päivärinnan ensimmäiset kisat päättyvät ennen kuin ne ehtivät alkaa.
Aiheesta on julkaistu 3 juttua, 3 eri lähteestä, viimeisin päivitys 19.5.2026 klo 19:17, pääluokka Jääkiekko.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Hämeen Sanomat, Keskisuomalainen, Savon Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Päivärinta lähtee kotiin MM-kisoista • Konsta Helenius liittyy Leijoniin MM-kisoihin • Konsta Helenius liittyy Leijoniin Zürichissä.
Päivärinta lähtee kotiin MM-kisoista
Sami Päivärinta ei pelaa jääkiekon MM-kisoissa. Leijonat saa uuden pelaajan NHL:stä. Konsta Helenius liittyy joukkueeseen. Päivärinnan kisat päättyvät ennen kuin ne alkavat.
Sami Päivärinta ei pääse pelaamaan jääkiekon MM-kisoissa, kun Leijonat saa vahvistuksen NHL:stä. Hänet passitetaan kotiin, ja joukkueeseen liittyy Buffalo Sabresin Konsta Helenius. Päivärinnan ensimmäiset kisat päättyvät ennen kuin…
Konsta Helenius matkustaa Zürichiin liittyäkseen Suomen jääkiekkomaajoukkueeseen MM-kisoissa. Hänen NHL-kausi päättyi Montreal Canadiensin voittoon, mikä mahdollisti hänen osallistumisensa. Leijona-GM Jere Lehtinen kuvaa Heleniusta älykkääksi ja monipuoliseksi pelaajaksi, joka…
Konsta Helenius matkustaa Zürichiin liittyäkseen Leijoniin jääkiekon MM-kisoissa. Hänen NHL-kausensa päättyi, kun Montreal Canadiens pudotti Buffalo Sabresin jatkosta. Leijona-GM Jere Lehtinen kuvaa Heleniusta älykkääksi ja monipuoliseksi pelaajaksi, joka…
Suomen jääkiekkomaajoukkue on aloittanut MM-turnauksen Sveitsissä kahdella voitolla. Jesse Puljujärvi on ollut avainpelaaja, keräten tehot 3+2. Puljujärvi toivoo, että joukkue tuo kisojen…
Jääkiekko • jaetut avainsanat: #Leijonat, #MMkisat
Hyökkääjä Konsta Helenius on liittynyt Suomen jääkiekkomaajoukkueen vahvuuteen MM-kisoissa. Maajoukkue ilmoitti asiasta tiistai-iltana, samalla kun Sami Päivärinta poistui joukkueesta. Helenius, joka pelasi…
Jääkiekko • jaetut avainsanat: #KonstaHelenius, #Leijonat
Suomi voitti USA:n miesten jääkiekkomaajoukkueen MM-turnauksen A-lohkon ottelussa 6–2. Ottelussa Suomi teki neljä maalia ensimmäisessä erässä ja hallitsi peliä vahvasti. Yleisöä ottelussa…
Jääkiekko • jaetut avainsanat: #Jääkiekko, #MMkisat
Leijonat jatkaa voittokulkuaan jääkiekon MM-kisoissa, kun se murskasi USA:n 6–2. Päävalmentaja Antti Pennanen riisui kravattiaan haastattelun aikana, mikä herätti huomiota. Joukkue on…
Jääkiekko • jaetut avainsanat: #Leijonat, #MMkisat
Jääkiekon MM-kisoissa keskustellaan kuumasti Leijonien tilanteesta, vaikka joukkue huilaa tiistaina. Turnauksen tapahtumat herättävät paljon puhetta ja mielenkiintoa. IS seuraa kisapäivän tapahtumia ja…
Jääkiekko • jaetut avainsanat: #Leijonat, #MMkisat
Ruotsi ja Tshekki kohtasivat MM-kisojen B-lohkon ottelussa, jossa Tshekki aloitti vahvasti. Tshekki teki kolme maalia ensimmäisessä erässä, mutta Ruotsi onnistui lopulta nousemaan…
Jääkiekko • jaetut avainsanat: #MMkisat, #Jääkiekko
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 08.06.2026 TILANNE Koivun kukinta jatkuu Lapissa. Etelä-Lapissa kukinta on enää heikkoa. Koivun kukinta on päättynyt maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa. Pohjois-Pohjanmaalle ja Kainuuseen kulkeutuu koivun siitepölyä. Heinät kukkivat koko maassa Keski- ja Pohjois-Lappia lukuun ottamatta. Koivun siitepölyä on Lapissa ilmassa pienistä kohtalaisiin määriä. Pohjois-Pohjanmaalle ja Kainuuseen kulkeutuu vähän koivun siitepölyä. Heinän siitepölyä on maan etelä- ja länsiosissa pieniä ja kohtalaisia määriä. Muualla kukinta-alueella heinän siitepölyä on ilmassa vähän. Kuusi ja mänty kukkivat koko maassa Keski- ja Pohjois-Lappia lukuun ottamatta. Kukinnan huippu on maan eteläosissa jo ohitettu. Runsaana esiintyvä havupuiden siitepöly näkyy keltaisena kerroksena pinnoilla, mutta aiheuttaa allergiaoireita vain harvoille. Cladosporium-homeitiöitä on ilmassa runsaasti maan eteläosissa ja kohtalaisesti maan keskiosissa. Sateet laskevat ilman siitepölymääriä. ENNUSTE Koivun kukinta päättyy Etelä-Lapissa ja jatkuu Keski- ja Pohjois-Lapissa. Heinien kukinta jatkuu koko maassa Keski- ja Pohjois-Lappia lukuun ottamatta. Koivun siitepölyä on kukinta-alueella ilmassa pienistä kohtalaisiin määriä. Heinän siitepölymäärät ovat kukinta-alueella enimmäkseen pieniä, mutta saattavat maan eteläosissa nousta hetkittäin kohtalaisiksi. Sateet laskevat ilman siitepölymääriä.