Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Euroopan komissio on määrännyt Googlelle lähes miljardin euron sakot, ja Vaasan Ristinummella tapahtui vakava välikohtaus. Lisäksi Lappiin on…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Suomalainen viihdeala tarvitsee lisää tukea kotimarkkinoilta, jotta se voi kehittyä. Toimitusjohtaja Erkki Puumalainen korostaa, että ulkomaiset levyjätit ovat heikentäneet pienten kielialueiden tuotantoa. Luovuuden rahoittaminen ja kaupallistaminen on tärkeää alan tulevaisuudelle.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Suomalainen viihdeala tarvitsee lisää tukea kotimarkkinoilta, jotta se voi kehittyä. Toimitusjohtaja Erkki Puumalainen korostaa, että ulkomaiset levyjätit ovat heikentäneet pienten kielialueiden tuotantoa. Luovuuden rahoittaminen ja kaupallistaminen on tärkeää alan tulevaisuudelle.
Aiheesta on julkaistu 1 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 19.5.2026 klo 19:00, pääluokka Kulttuuri.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Aamulehti.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Suomalainen viihdeala kaipaa panostusta.
Viihdeala tarvitsee tukea
Suomalainen viihdeala tarvitsee enemmän tukea kotimaasta. Toimitusjohtaja Erkki Puumalainen sanoo, että ulkomaiset levyjätit ovat heikentäneet pienten kielialueiden tuotantoa. On tärkeää oppia rahoittamaan ja kaupallistamaan luovuutta. Tämä auttaa viihteen kehittämisessä ja parantaa alan tulevaisuutta.
Suomalainen viihdeala tarvitsee lisää tukea kotimarkkinoilta, jotta se voi kehittyä. Toimitusjohtaja Erkki Puumalainen korostaa, että ulkomaiset levyjätit ovat heikentäneet pienten kielialueiden tuotantoa. Luovuuden rahoittaminen ja kaupallistaminen on tärkeää…
Euroviisuissa voiton vei Bulgaria kappaleellaan Bangaranga, joka sai 516 pistettä. Suomi, ennakkosuosikki Linda Lampeniuksen ja Pete Parkkosen kappaleella Liekinheitin, jäi kuudenneksi. Sosiaalisessa…
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #Euroviisut
Suomi ei voittanut Euroviisuja, vaikka oli ennakkosuosikki. Tunnelma Helsingin Herculeksessa latistui, kun pisteidenlasku paljasti, ettei Suomi saanut tarpeeksi pisteitä. Voitto meni lopulta…
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #Euroviisut
Suomi on Euroviisuissa viidentenä ennen yleisöäänten laskemista. Raatipisteissä Bulgaria, Australia, Tanska ja Ranska ovat edellä. Suomen esityksen voiton todennäköisyys on noussut finaaliesityksen…
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #Euroviisut
Euroviisuissa voiton vei Bulgaria, joka sai yhteensä 516 pistettä. Toiseksi sijoittui Israel 343 pisteellä ja kolmanneksi Romania 296 pisteellä. Suomi päätyi kuudenneksi…
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #Euroviisut
Euroviisujen finaalilähetys tavoitti yli 2,6 miljoonaa suomalaista, ja keskimäärin 1,8 miljoonaa katsojaa seurasi lähetystä lauantaina. Verkkokäynnistykset nousivat lähes kolminkertaisiksi edellisvuoteen verrattuna. Suomen…
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #Euroviisut
Suomi sai Euroviisujen finaalissa yhteensä 279 pistettä. Ammattilaisraadeilta Suomi sai 141 pistettä, joista Viro ja Ruotsi antoivat molemmat 12 pistettä. Yleisöltä Suomi…
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #Euroviisut
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 22.07.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa, ja pujo koko sen levinneisyysalueella maan eteläosista Etelä-Lappiin. Heinien siitepölyä on koko maassa Lappia lukuun ottamatta enimmäkseen kohtalaisesti, mutta määrät voivat nousta ajoittain runsaiksi. Lapissa määrät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin. Pujon siitepölyä on maan eteläosissa enimmäkseen kohtalaisesti, ja muualla sen Etelä-Lappiin asti ulottuvalla levinneisyysalueella vähän. Sateet laskevat siitepölymääriä hetkellisesti. ENNUSTE Heinien ja pujon kukinta jatkuu. Heinien siitepölyä on koko maassa Lappia lukuun ottamatta enimmäkseen kohtalaisesti, mutta määrät voivat nousta ajoittain runsaiksi. Lapissa määrät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin. Pujon siitepölyä on ilmassa enimmäkseen kohtalaisesti maan etelä- ja keskiosissa. Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa määrien odotetaan jäävän vähäisiksi. Kukkivien kasvustojen läheisyydessä määrät voivat olla korkeampia. Sateet laskevat siitepölymääriä hetkellisesti.