Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Yhdysvallat on iskenyt Iraniin vastauksena helikopterihyökkäykseen, ja Belfastissa mielenosoitukset ovat äityneet levottomuuksiksi. Samalla Kelan etuusmenot kasvavat merkittävästi.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Jyväskylässä lopetettiin karhu, joka liikkui asutuksen lähellä. Karhu oli aiheuttanut vaaratilanteita, ja karkotuspyrkimykset olivat epäonnistuneet. Poliisi päätti lopettaa eläimen, koska muita keinoja ei ollut jäljellä.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Jyväskylässä lopetettiin karhu, joka liikkui asutuksen lähellä. Karhu oli aiheuttanut vaaratilanteita, ja karkotuspyrkimykset olivat epäonnistuneet. Poliisi päätti lopettaa eläimen, koska muita keinoja ei ollut jäljellä.
Aiheesta on julkaistu 6 juttua, 5 eri lähteestä, viimeisin päivitys 19.5.2026 klo 18:55, pääluokka Luonto ja ympäristö.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Keskisuomalainen, Maaseudun Tulevaisuus, Savon Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Karhu lopetettiin Jyväskylässä asutuksen vuoksi • Karhu lopetettiin asutuksen läheltä Jyväskylässä • Karhu lopetettiin asutuksen läheltä Jyväskylässä.
Karhu lopetettiin Jyväskylässä
Jyväskylässä lopetettiin karhu, joka oli käynyt pihassa. Karhu aiheutti vaaratilanteita asukkaille. Karkotuspyrkimykset eivät onnistuneet. Poliisi päätti lopettaa karhun, koska muita keinoja ei ollut.
Jyväskylässä lopetettiin karhu, joka liikkui asutuksen lähellä. Karhu oli aiheuttanut vaaratilanteita, ja karkotuspyrkimykset olivat epäonnistuneet. Poliisi päätti lopettaa eläimen, koska muita keinoja ei ollut jäljellä.
Jyväskylässä lopetettiin karhu, joka liikkui asutuksen läheisyydessä. Karhu aiheutti vaaraa alueen asukkaille, ja karkotuspyrkimykset olivat epäonnistuneet. Poliisi päätti lopettaa eläimen, koska muita keinoja ei ollut käytettävissä.
Jyväskylässä lopetettiin karhu, joka oli liikkunut asutuksen läheisyydessä. Poliisi katsoi karhun aiheuttavan vaaraa ihmisten hengelle ja terveydelle, koska se oli toistuvasti vieraillut pihoilla. Karkotuspyrkimykset eivät onnistuneet, joten lopetus…
Poliisi määräsi lopettamaan karhun, joka vieraili useaan otteeseen Muuramen ja Jyväskylän alueen pihoissa. Karhu arvioitiin vaaraksi alueen asukkaille, ja karkotuspäätöksistä huolimatta se ei poistunut asutuksesta. Poliisin mukaan karhu…
Jyväskylässä ja Muuramessa liikkunut karhu on lopetettu, koska se aiheutti vaaraa alueen asukkaille. Poliisi teki päätöksen karhun lopettamisesta, koska karkotustoimet eivät onnistuneet. Karhun havaintoja tehtiin useita viime viikkojen…
Jyväskylässä ja Muuramessa liikkunut karhu on lopetettu poliisin toimesta. Karhu aiheutti vaaraa alueen asukkaille toistuvilla pihavierailuillaan, eikä karkotuspäätös tuottanut tulosta. Poliisi katsoi, että karhun aiheuttama uhka oli vakava…
Kolmasluokkalainen poika kohtasi karhun Jyväskylässä koulun pihassa. Karhu oli vain kymmenen metrin päässä pojasta ja koulunkäynninohjaajasta. Poliisi on saanut useita havaintoja karhusta…
Luonto ja ympäristö • jaetut avainsanat: #Jyväskylä, #Karhu
Muuramessa on havaittu useita karhuja, mikä on aiheuttanut huolta asukkaiden keskuudessa. Paikallinen päiväkoti piti lapset sisätiloissa ja koululaisetkin joutuivat sopeutumaan tilanteeseen. Karhu…
Luonto ja ympäristö • jaetut avainsanat: #Muurame, #Karhu
Jämsässä lopetettiin karhu, jonka jalkaan oli jäänyt kiinni pyyntirauta. Eläinlääkäreiden mukaan rauta aiheutti eläimelle suurta kipua, mikä johti lopettamispäätökseen. Poliisi on myös…
Luonto ja ympäristö • jaetut avainsanat: #Karhu
Muuramessa päiväkodin lapset on suljettu sisätiloihin karhun liikkuessa lähistöllä. Kunnan verkkosivujen mukaan karhuhavainto tehtiin maanantaiaamuna, ja lapset jatkavat päiväänsä sisätiloissa. Poliisi ja…
Luonto ja ympäristö • jaetut avainsanat: #Muurame, #Karhu
Muuramessa on keskusteltu aktiivisesti useista karhuhavainnoista, joita on raportoitu sosiaalisessa mediassa. Karhu on nähty erityisesti Kenttätien, Kannistontien ja Riihivuoren alueilla. Paikalliset ovat…
Luonto ja ympäristö • jaetut avainsanat: #Muurame, #Karhu
Jämsässä poliisi määräsi karhun lopetettavaksi, koska sen etujalassa oli pyyntiraudasta johtuva vamma. Eläinlääkärin mukaan karhu kärsi suurta kipua, mikä oikeutti eläimen lopettamisen.…
Luonto ja ympäristö • jaetut avainsanat: #Karhu, #Poliisi
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 08.06.2026 TILANNE Koivun kukinta jatkuu Lapissa. Etelä-Lapissa kukinta on enää heikkoa. Koivun kukinta on päättynyt maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa. Pohjois-Pohjanmaalle ja Kainuuseen kulkeutuu koivun siitepölyä. Heinät kukkivat koko maassa Keski- ja Pohjois-Lappia lukuun ottamatta. Koivun siitepölyä on Lapissa ilmassa pienistä kohtalaisiin määriä. Pohjois-Pohjanmaalle ja Kainuuseen kulkeutuu vähän koivun siitepölyä. Heinän siitepölyä on maan etelä- ja länsiosissa pieniä ja kohtalaisia määriä. Muualla kukinta-alueella heinän siitepölyä on ilmassa vähän. Kuusi ja mänty kukkivat koko maassa Keski- ja Pohjois-Lappia lukuun ottamatta. Kukinnan huippu on maan eteläosissa jo ohitettu. Runsaana esiintyvä havupuiden siitepöly näkyy keltaisena kerroksena pinnoilla, mutta aiheuttaa allergiaoireita vain harvoille. Cladosporium-homeitiöitä on ilmassa runsaasti maan eteläosissa ja kohtalaisesti maan keskiosissa. Sateet laskevat ilman siitepölymääriä. ENNUSTE Koivun kukinta päättyy Etelä-Lapissa ja jatkuu Keski- ja Pohjois-Lapissa. Heinien kukinta jatkuu koko maassa Keski- ja Pohjois-Lappia lukuun ottamatta. Koivun siitepölyä on kukinta-alueella ilmassa pienistä kohtalaisiin määriä. Heinän siitepölymäärät ovat kukinta-alueella enimmäkseen pieniä, mutta saattavat maan eteläosissa nousta hetkittäin kohtalaisiksi. Sateet laskevat ilman siitepölymääriä.