Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Pääministeri Orpo tukee Garden Helsinki -hanketta, kun taas Ranska lähettää joukkoja Natoon Suomeen. Pääministeri Petteri Orpo on ilmaissut…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Yhdysvaltain joukot vetäytyvät Euroopasta, kertoo Naton Euroopan joukkojen komentaja. Vetäytyminen ei vaikuta Naton puolustussuunnitelmaan. Yhdysvallat aikoo keskittyä tukemaan liittolaisiaan kriittisissä asioissa.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Yhdysvaltain joukot vetäytyvät Euroopasta, kertoo Naton Euroopan joukkojen komentaja. Vetäytyminen ei vaikuta Naton puolustussuunnitelmaan. Yhdysvallat aikoo keskittyä tukemaan liittolaisiaan kriittisissä asioissa.
Aiheesta on julkaistu 1 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 19.5.2026 klo 17:55, pääluokka Ulkomaat.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Yle Uutiset.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Yhdysvallat vetää joukot Euroopasta.
Yhdysvallat vie joukot pois Euroopasta
Yhdysvallat aikoo vetää 5 000 sotilasta Euroopasta. Naton komentaja sanoo, että tämä ei vaikuta Naton puolustukseen. Euroopan puolustus vahvistuu, joten Yhdysvallat voi vähentää läsnäoloaan. Aikataulusta ei ole vielä tietoa.
Yhdysvaltain joukot vetäytyvät Euroopasta, kertoo Naton Euroopan joukkojen komentaja. Vetäytyminen ei vaikuta Naton puolustussuunnitelmaan. Yhdysvallat aikoo keskittyä tukemaan liittolaisiaan kriittisissä asioissa.
Virossa ammuttiin alas drooni, joka saapui maan ilmatilaan. Naton Baltian-ilmavalvontaan osallistunut hävittäjä suoritti laukauksen Vörtsjärven yllä. Drooni oli todennäköisesti ukrainalaista alkuperää ja…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #NATO
Ukraina on pyytänyt anteeksi Viroon harhautunutta droonia, joka ammuttiin alas Etelä-Viron ilmatilassa. Droonin ampui alas Naton romanialaishävittäjä, ja Ukrainan ulkoministeriö vahvisti tapauksen.…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #NATO
Yhdysvaltain valtiovarainministeriö on myöntänyt 30 päivän jatkoluvan venäläisen öljyn ostolle meriteitse. Päätöksen taustalla on energiakriisi, joka on vaikuttanut haavoittuvien maiden öljynsaantiin. Valtiovarainministeri…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Yhdysvallat
Saksa valmistautuu hoitamaan Yhdysvaltain kansalaista, joka on saanut ebolatartunnan. Potilas on saanut tartunnan Kongon demokraattisessa tasavallassa, ja Saksan terveysministeriö on saanut avunpyynnön…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Yhdysvallat
Nato-maiden asevoimien komentajat kokoontuivat Brysselissä Naton sotilaskomitean kokoukseen. Kokouksessa käsitellään liittokunnan puolustuksen kehittämistä, Ukrainan sodan tilannetta sekä tulevaa huippukokousta Ankarassa. Huippukokous pidetään…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Nato, #Bryssel
Yhdysvallat on lisännyt Kuuban tiedustelupalvelun pakotelistalleen, mikä kiristää maiden välistä kriisiä entisestään. Pakotelistalle on myös lisätty yhdeksän Kuuban kansalaista, mukaan lukien ministereitä.…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Yhdysvallat
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 08.07.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa ja pujo maan etelä- ja keskiosissa lämpimimmillä kasvupaikoilla. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa vähäisistä kohtalaisiin. Lapissa heinän siitepölymäärät ovat vielä vähäisiä. Pujon siitepölymäärät ovat nousseet poutaisimmilla alueilla kohtalaisiksi, etenkin aamupäivisin. Muutoin määrät ovat maan etelä- ja keskiosissa vähäisiä. Cladosporium-homesienen itiöpitoisuudet vaihtelevat voimakkaasti ja viilennyt sää on laskenut määrät nyt vähäisiksi koko maassa. ENNUSTE Heinien kukinta jatkuu koko maassa ja pujon maan etelä- ja keskiosissa. Heinien siitepölymäärät noussevat poutaisimmilla alueilla maan keskiosissa runsaiksi jääden muualla maassa kohtalaisiksi. Lapissa heinien siitepölymäärät jäänevät edelleen vähäisiksi. Pujon siitepölymäärät nousevat maan etelä- ja keskiosissa ajoittain kohtalaisiksi. Pitkäkestoiset sateet laskevat ilmassa olevan siitepölyn määrän nollatasolle, mutta poutasäällä määrät kohoavat jälleen.