Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Euroopan komissio on määrännyt Googlelle lähes miljardin euron sakot, ja Vaasan Ristinummella tapahtui vakava välikohtaus. Lisäksi Lappiin on…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Tampereen Tietäjälintu-veistoksen tärveltynyt osa on edelleen poliisin hallussa. Tampereen taidemuseo aikoo hakea osan poliisilta lähipäivinä, mutta veistoksen korjaamisesta ei ole vielä päätöstä. Teoksen vaurioita tutkitaan osan saamisen jälkeen.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Tampereen Tietäjälintu-veistoksen tärveltynyt osa on edelleen poliisin hallussa. Tampereen taidemuseo aikoo hakea osan poliisilta lähipäivinä, mutta veistoksen korjaamisesta ei ole vielä päätöstä. Teoksen vaurioita tutkitaan osan saamisen jälkeen.
Aiheesta on julkaistu 1 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 19.5.2026 klo 17:05, pääluokka Kulttuuri.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Aamulehti.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Tietäjälintu-veistoksen osa yhä poliisin hallussa.
Tietäjälintu-veistoksen osa on poliisilla
Tampereen Tietäjälintu-veistoksen osa on yhä poliisin hallussa. Tampereen taidemuseo haluaa hakea osan pian. Museon edustaja ei tiedä, voidaanko veistosta korjata. Vaurioita tutkitaan, kun osa on saatu takaisin.
Tampereen Tietäjälintu-veistoksen tärveltynyt osa on edelleen poliisin hallussa. Tampereen taidemuseo aikoo hakea osan poliisilta lähipäivinä, mutta veistoksen korjaamisesta ei ole vielä päätöstä. Teoksen vaurioita tutkitaan osan saamisen jälkeen.
Euroviisuissa voiton vei Bulgaria kappaleellaan Bangaranga, joka sai 516 pistettä. Suomi, ennakkosuosikki Linda Lampeniuksen ja Pete Parkkosen kappaleella Liekinheitin, jäi kuudenneksi. Sosiaalisessa…
Kulttuuri
Suomi ei voittanut Euroviisuja, vaikka oli ennakkosuosikki. Tunnelma Helsingin Herculeksessa latistui, kun pisteidenlasku paljasti, ettei Suomi saanut tarpeeksi pisteitä. Voitto meni lopulta…
Kulttuuri
Suomi on Euroviisuissa viidentenä ennen yleisöäänten laskemista. Raatipisteissä Bulgaria, Australia, Tanska ja Ranska ovat edellä. Suomen esityksen voiton todennäköisyys on noussut finaaliesityksen…
Kulttuuri
Helsinki ei saanut kansainvälistä voimistelutapahtumaa Gymnaestradaa vuodelle 2031, vaan tapahtuma järjestetään Las Vegasissa. Kilpailu päättyi tiistaina, ja Helsinki jäi kahden äänen erolla…
Kulttuuri
Tampereen taideratikassa alkaa matkustaa jättimäisiä ankkoja, jotka ovat kuvataiteilija Maya Hahdon suunnittelemia. Ankkaratikka liikkuu kaupungissa seuraavan vuoden ajan, ja sen teos on…
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #Tampere
Kirjallisuuden tutkija ja professori Yrjö Varpio on kuollut 86-vuotiaana. Hän työskenteli Tampereen yliopistossa ja julkaisi useita teoksia, mukaan lukien Väinö Linnan elämä.…
Kulttuuri
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 22.07.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa, ja pujo koko sen levinneisyysalueella maan eteläosista Etelä-Lappiin. Heinien siitepölyä on koko maassa Lappia lukuun ottamatta enimmäkseen kohtalaisesti, mutta määrät voivat nousta ajoittain runsaiksi. Lapissa määrät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin. Pujon siitepölyä on maan eteläosissa enimmäkseen kohtalaisesti, ja muualla sen Etelä-Lappiin asti ulottuvalla levinneisyysalueella vähän. Sateet laskevat siitepölymääriä hetkellisesti. ENNUSTE Heinien ja pujon kukinta jatkuu. Heinien siitepölyä on koko maassa Lappia lukuun ottamatta enimmäkseen kohtalaisesti, mutta määrät voivat nousta ajoittain runsaiksi. Lapissa määrät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin. Pujon siitepölyä on ilmassa enimmäkseen kohtalaisesti maan etelä- ja keskiosissa. Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa määrien odotetaan jäävän vähäisiksi. Kukkivien kasvustojen läheisyydessä määrät voivat olla korkeampia. Sateet laskevat siitepölymääriä hetkellisesti.