Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Pääministeri Orpo tukee Garden Helsinki -hanketta, kun taas Ranska lähettää joukkoja Natoon Suomeen. Pääministeri Petteri Orpo on ilmaissut…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Rajavartiolaitos vähentää tulevaisuudessa kouluttamiensa varusmiesten määrää yli puoleen. Uudistus johtuu poikkeusolojen tehtävien kehittymisestä. Toisesta saapumiserästä luovutaan kokonaan.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Rajavartiolaitos vähentää tulevaisuudessa kouluttamiensa varusmiesten määrää yli puoleen. Uudistus johtuu poikkeusolojen tehtävien kehittymisestä. Toisesta saapumiserästä luovutaan kokonaan.
Aiheesta on julkaistu 3 juttua, 3 eri lähteestä, viimeisin päivitys 19.5.2026 klo 16:03, pääluokka Politiikka.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Hämeen Sanomat, Keskisuomalainen, Savon Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Rajavartiolaitoksen varusmiesten määrä vähenee • Rajavartiolaitoksen varusmiesten määrä vähenee • Rajavartiolaitoksen varusmiesten määrä vähenee.
Rajavartiolaitoksen varusmiesten määrä vähenee
Rajavartiolaitos kouluttaa tulevaisuudessa vähemmän varusmiehiä. Määrä vähenee yli puoleen nykyisestä. Tämä johtuu poikkeusolojen tehtävien muutoksista. Toisesta saapumiserästä ei enää tule varusmiehiä.
Rajavartiolaitos vähentää tulevaisuudessa kouluttamiensa varusmiesten määrää yli puoleen. Uudistus johtuu poikkeusolojen tehtävien kehittymisestä. Toisesta saapumiserästä luovutaan kokonaan.
Rajavartiolaitos vähentää kouluttamiensa varusmiesten määrää yli puoleen vuoteen 2029 mennessä. Uudistuksen myötä luovutaan toisesta saapumiserästä, mikä vaikuttaa koulutusaikoihin ja -paikkoihin. Tulevaisuudessa rajajääkärikomppanioissa koulutetaan vain parisataa asevelvollista.
Rajavartiolaitos vähentää kouluttamiensa varusmiesten määrää yli puoleen. Uudistus johtuu poikkeusolojen tehtävien kehittymisestä. Toisesta saapumiserästä luovutaan kokonaan.
Puolustusvoimat on lisännyt valvontatoimia Kaakkois-Suomessa. Hävittäjiä on havaittu lentävän alueella, mutta tarkkoja syitä valvonnan tehostamiselle ei ole vielä kerrottu. Alueella on myös…
Politiikka • jaetut avainsanat: #Puolustusvoimat
Eduskunnan puolustusvaliokunta kokoontuu tiistaina tarkastelemaan viime viikon drooniuhkaa. Kokouksessa keskustellaan uhasta, vaaratiedottamisesta ja Venäjän hyökkäyssodan viimeaikaisista tapahtumista. Mukana ovat puolustusministeri, sisäministeri ja…
Politiikka
Puolustusvaliokunta kritisoi uuden vaaratiedotejärjestelmän viivästymistä. Valiokunta sai selvityksen drooniuhasta, joka ei tavoittanut kaikkia kansalaisia. Puheenjohtaja Heikki Autto korosti, että viranomaisten on parannettava…
Politiikka
Päivi Anttikoski on palaamassa valtioneuvoston viestintäosaston osastopäälliköksi. Nimitykset vahvistuvat, kun turvaselvitykset ovat valmiit. Uuden viestintäosaston on määrä aloittaa toimintansa heinäkuussa.
Politiikka
Keskustanuoret esittää valtion ylläpitämän maksuttoman parisuhdepalvelun kehittämistä Suomeen. Palvelu käyttäisi tieteellisiä menetelmiä kumppanien löytämiseen ja keskittyisi käyttäjien turvallisuuteen. Ehdotuksen taustalla on huoli…
Politiikka
Wes Streeting, Britannian entinen terveysministeri, ilmoitti aikovansa haastaa Keir Starmerin työväenpuolueen johtajan paikasta, mikäli kilpailu käynnistyy. Streeting tarvitsee tuekseen vähintään 81 parlamentaarikkoa,…
Politiikka
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 08.07.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa ja pujo maan etelä- ja keskiosissa lämpimimmillä kasvupaikoilla. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa vähäisistä kohtalaisiin. Lapissa heinän siitepölymäärät ovat vielä vähäisiä. Pujon siitepölymäärät ovat nousseet poutaisimmilla alueilla kohtalaisiksi, etenkin aamupäivisin. Muutoin määrät ovat maan etelä- ja keskiosissa vähäisiä. Cladosporium-homesienen itiöpitoisuudet vaihtelevat voimakkaasti ja viilennyt sää on laskenut määrät nyt vähäisiksi koko maassa. ENNUSTE Heinien kukinta jatkuu koko maassa ja pujon maan etelä- ja keskiosissa. Heinien siitepölymäärät noussevat poutaisimmilla alueilla maan keskiosissa runsaiksi jääden muualla maassa kohtalaisiksi. Lapissa heinien siitepölymäärät jäänevät edelleen vähäisiksi. Pujon siitepölymäärät nousevat maan etelä- ja keskiosissa ajoittain kohtalaisiksi. Pitkäkestoiset sateet laskevat ilmassa olevan siitepölyn määrän nollatasolle, mutta poutasäällä määrät kohoavat jälleen.