Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Yhdysvallat on iskenyt Iraniin vastauksena helikopterihyökkäykseen, ja Belfastissa mielenosoitukset ovat äityneet levottomuuksiksi. Samalla Kelan etuusmenot kasvavat merkittävästi.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Kongon demokraattisessa tasavallassa ebolaepidemia on pahentunut, ja kuolleita on raportoitu jo 131. Tartuntaepäilyjä on yli 500, ja epidemia on levinnyt useisiin kaupunkeihin. THL:n ylilääkärin mukaan eurooppalaisten riski sairastua ebolaan on kuitenkin hyvin pieni.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Kongon demokraattisessa tasavallassa ebolaepidemia on pahentunut, ja kuolleita on raportoitu jo 131. Tartuntaepäilyjä on yli 500, ja epidemia on levinnyt useisiin kaupunkeihin. THL:n ylilääkärin mukaan eurooppalaisten riski sairastua ebolaan on kuitenkin hyvin pieni.
Aiheesta on julkaistu 2 juttua, 2 eri lähteestä, viimeisin päivitys 19.5.2026 klo 17:42, pääluokka Ulkomaat.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Helsingin Sanomat, MTV Uutiset.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Ebolaepidemia Kongossa pahenee, Eurooppa ei uhkaa • WHO varoittaa ebolan leviämisestä Kongossa.
Ebola pahenee Kongossa, Eurooppa turvassa
Kongon demokraattisessa tasavallassa on ebolaepidemia, joka pahenee. Kuolleita on jo 131 ja tartuntaepäilyjä yli 500. Epidemia on levinnyt useisiin kaupunkeihin. THL:n ylilääkärin mukaan Euroopassa ei ole suurta riskiä sairastua ebolaan.
Kongon demokraattisessa tasavallassa ebolaepidemia on pahentunut, ja kuolleita on raportoitu jo 131. Tartuntaepäilyjä on yli 500, ja epidemia on levinnyt useisiin kaupunkeihin. THL:n ylilääkärin mukaan eurooppalaisten riski sairastua…
WHO:n johtaja ilmaisi huolensa ebolaepidemian nopeasta leviämisestä Kongon demokraattisessa tasavallassa ja Ugandassa. Epidemia on aiheuttanut yli 130 kuolemaa ja 513 tartuntaa, mikä herättää pelkoa terveydenhuollon työntekijöiden kuolemien vuoksi.…
Ebola-epidemia Kongon demokraattisessa tasavallassa on pahentunut, ja ainakin 131 ihmistä on kuollut virukseen. Maailman terveysjärjestön WHO:n mukaan tartuntojen todellinen määrä voi olla…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Ebola, #Kongo
Saksa valmistautuu hoitamaan Yhdysvaltain kansalaista, joka on saanut ebolatartunnan. Potilas on saanut tartunnan Kongon demokraattisessa tasavallassa, ja Saksan terveysministeriö on saanut avunpyynnön…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Ebola, #Kongo
Yhdysvaltalainen lähetystyöntekijä on saanut ebolavirustartunnan Kongon demokraattisessa tasavallassa. Tartunnan saanut henkilö siirretään hoitoon Saksaan, ja Yhdysvaltain tautikeskus arvioi taudin leviämisriskin Yhdysvaltoihin olevan…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Kongo, #Ebola
Kongon demokraattisessa tasavallassa on kuollut yli 100 ihmistä ebolavirukseen. Altistuneiden joukossa on kuusi amerikkalaista, joista yksi on lääkäri. Yhdysvaltain hallitus järjestää kuljetuksia…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Ebola, #Kongo
Itä-Afrikassa leviävässä ebolaepidemiassa on jo yli 130 epäiltyä kuolintapausta ja ainakin 500 tartuntatapausta. Tauti on levinnyt erityisesti Kongon demokraattisen tasavallan itäosassa. Saksa…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Ebola, #Kongo
Kongossa työskennellyt amerikkalaislääkäri on sairastunut ebolaan, ja hänen epäillään altistaneen kuutta muuta amerikkalaista virukselle. Lääkäri siirretään Saksaan jatkohoitoon. Kongon terveysviranomaisten mukaan maassa…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Ebola, #Kongo
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 08.06.2026 TILANNE Koivun kukinta jatkuu Lapissa. Etelä-Lapissa kukinta on enää heikkoa. Koivun kukinta on päättynyt maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa. Pohjois-Pohjanmaalle ja Kainuuseen kulkeutuu koivun siitepölyä. Heinät kukkivat koko maassa Keski- ja Pohjois-Lappia lukuun ottamatta. Koivun siitepölyä on Lapissa ilmassa pienistä kohtalaisiin määriä. Pohjois-Pohjanmaalle ja Kainuuseen kulkeutuu vähän koivun siitepölyä. Heinän siitepölyä on maan etelä- ja länsiosissa pieniä ja kohtalaisia määriä. Muualla kukinta-alueella heinän siitepölyä on ilmassa vähän. Kuusi ja mänty kukkivat koko maassa Keski- ja Pohjois-Lappia lukuun ottamatta. Kukinnan huippu on maan eteläosissa jo ohitettu. Runsaana esiintyvä havupuiden siitepöly näkyy keltaisena kerroksena pinnoilla, mutta aiheuttaa allergiaoireita vain harvoille. Cladosporium-homeitiöitä on ilmassa runsaasti maan eteläosissa ja kohtalaisesti maan keskiosissa. Sateet laskevat ilman siitepölymääriä. ENNUSTE Koivun kukinta päättyy Etelä-Lapissa ja jatkuu Keski- ja Pohjois-Lapissa. Heinien kukinta jatkuu koko maassa Keski- ja Pohjois-Lappia lukuun ottamatta. Koivun siitepölyä on kukinta-alueella ilmassa pienistä kohtalaisiin määriä. Heinän siitepölymäärät ovat kukinta-alueella enimmäkseen pieniä, mutta saattavat maan eteläosissa nousta hetkittäin kohtalaisiksi. Sateet laskevat ilman siitepölymääriä.