Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Espoon kaupunki on päättänyt hylätä korvausvaatimukset, jotka liittyvät Suvivirsi-kiistaan.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Kokkolassa tapahtuneesta henkirikoksesta tuomittiin kolmekymppinen mies yli kymmenen vuoden vankeuteen. Oikeus totesi, että mies tappoi avopuolisonsa kuristamalla riidan seurauksena. Mies myönsi syytteen taposta, mutta kiisti tappamisen tarkoituksen.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Kokkolassa tapahtuneesta henkirikoksesta tuomittiin kolmekymppinen mies yli kymmenen vuoden vankeuteen. Oikeus totesi, että mies tappoi avopuolisonsa kuristamalla riidan seurauksena. Mies myönsi syytteen taposta, mutta kiisti tappamisen tarkoituksen.
Aiheesta on julkaistu 5 juttua, 4 eri lähteestä, viimeisin päivitys 19.5.2026 klo 14:33, pääluokka Rikos.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti MTV Uutiset, Savon Sanomat, Keskisuomalainen.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Mies tuomittiin yli kymmeneksi vuodeksi vankeuteen • Mies tuomittiin yli kymmeneksi vuodeksi vankeuteen • Mies tuomittiin avopuolisonsa tappamisesta.
Mies sai yli kymmenen vuotta vankeutta
Kokkolassa mies tappoi avopuolisonsa. Hän kuristi naista riidan aikana. Oikeus tuomitsi miehen yli kymmeneksi vuodeksi vankeuteen. Mies myönsi syytteen, mutta sanoi, ettei halunnut tappaa.
Kokkolassa tapahtuneesta henkirikoksesta tuomittiin kolmekymppinen mies yli kymmenen vuoden vankeuteen. Oikeus totesi, että mies tappoi avopuolisonsa kuristamalla riidan seurauksena. Mies myönsi syytteen taposta, mutta kiisti tappamisen tarkoituksen.
Kokkolassa tapahtuneesta henkirikoksesta tuomittiin kolmekymppinen mies yli kymmeneksi vuodeksi vankeuteen. Mies tappoi avopuolisonsa riidan seurauksena kuristamalla ja istumalla hänen rintakehänsä päällä. Oikeus huomioi tuomiossaan, että nainen oli miehen…
Pyry-Emil Oskari Gynther on tuomittu kymmeneksi vuodeksi ja kahdeksi kuukaudeksi vankeuteen avopuolisonsa tappamisesta Kokkolassa. Gynther tappoi naisen kuristamalla ja sen jälkeen pahoinpiteli ruumista. Oikeus piti tekoa erityisen raakana…
Kokkolassa mies on saanut tuomion avovaimonsa tappamisesta. Hän kuristi naista riidan seurauksena ja kaltoinkohteli ruumista veitsellä. Oikeus katsoi teon vakavaksi ja määräsi vankeusrangaistuksen.
Mies on saanut kahden vuoden ja kuuden kuukauden vankeustuomion seksuaalisista rikoksista, joita hän teki yli 30 lapselle verkossa. Poliisi on panostanut seksuaalirikosten ennaltaehkäisyyn ja tutkinut tapausta viimeisen vuoden…
Kokkolassa mies on syytettynä avovaimonsa kuristamisesta ja tappamisesta. Syyttäjän mukaan mies myönsi kuristamisen, mutta väittää, ettei hänen tarkoituksenaan ollut tappaa. Teko tapahtui…
Rikos • jaetut avainsanat: #Kokkola, #Tappo
Kokkolassa tapahtui henkirikos, jossa mies tappoi avovaimonsa helmikuussa. Hän myönsi oikeudessa tapon ja hautarauhan rikkomisen, mutta kiistää tappamisen tarkoituksen. Syyttäjä vaatii miehelle…
Rikos • jaetut avainsanat: #Kokkola, #Oikeus
32-vuotias äiti Milja kuoli väkivaltaisesti omassa kodissaan, ja hänen miesystävänsä on nyt oikeudessa syytettynä taposta. Poliisi epäilee, että mies kuristi naisen kuoliaaksi…
Rikos • jaetut avainsanat: #Kokkola, #Tappo
Vantaalla on tapahtunut epäilty henkirikos, jossa parikymppinen mies on vangittu. Hänet epäillään tappaneen 75-vuotiaan vuokranantajansa kerrostaloasunnossa. Poliisi tutkii tapausta edelleen ja esitutkinta…
Rikos • jaetut avainsanat: #Henkirikos
Raumalla on löydetty kuollut nainen, ja poliisi epäilee henkirikosta. Tapahtuma sattui lauantaina, ja poliisi on pidättänyt kaksi miestä tapaukseen liittyen. Poliisi pyytää…
Rikos • jaetut avainsanat: #Henkirikos
Oulun käräjäoikeus tuomitsi miehen ehdolliseen vankeuteen lähisuhdeväkivallasta. Mies pahoinpiteli naisystäväänsä useaan otteeseen, mukaan lukien tukehduttamalla hänet. Tuomio kestää noin neljä kuukautta.
Rikos • jaetut avainsanat: #Lähisuhdeväkivalta, #Oikeus
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 08.06.2026 TILANNE Koivun kukinta jatkuu Lapissa. Etelä-Lapissa kukinta on enää heikkoa. Koivun kukinta on päättynyt maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa. Pohjois-Pohjanmaalle ja Kainuuseen kulkeutuu koivun siitepölyä. Heinät kukkivat koko maassa Keski- ja Pohjois-Lappia lukuun ottamatta. Koivun siitepölyä on Lapissa ilmassa pienistä kohtalaisiin määriä. Pohjois-Pohjanmaalle ja Kainuuseen kulkeutuu vähän koivun siitepölyä. Heinän siitepölyä on maan etelä- ja länsiosissa pieniä ja kohtalaisia määriä. Muualla kukinta-alueella heinän siitepölyä on ilmassa vähän. Kuusi ja mänty kukkivat koko maassa Keski- ja Pohjois-Lappia lukuun ottamatta. Kukinnan huippu on maan eteläosissa jo ohitettu. Runsaana esiintyvä havupuiden siitepöly näkyy keltaisena kerroksena pinnoilla, mutta aiheuttaa allergiaoireita vain harvoille. Cladosporium-homeitiöitä on ilmassa runsaasti maan eteläosissa ja kohtalaisesti maan keskiosissa. Sateet laskevat ilman siitepölymääriä. ENNUSTE Koivun kukinta päättyy Etelä-Lapissa ja jatkuu Keski- ja Pohjois-Lapissa. Heinien kukinta jatkuu koko maassa Keski- ja Pohjois-Lappia lukuun ottamatta. Koivun siitepölyä on kukinta-alueella ilmassa pienistä kohtalaisiin määriä. Heinän siitepölymäärät ovat kukinta-alueella enimmäkseen pieniä, mutta saattavat maan eteläosissa nousta hetkittäin kohtalaisiksi. Sateet laskevat ilman siitepölymääriä.