Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Rajavartiolaitos tutkii salakuljetusta Valko-Venäjältä Suomeen. Helsingissä etsitään kadonnutta miestä, ja Trump vitsaili toimittajaillallisella.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Virossa ammuttiin alas drooni, joka saapui maan ilmatilaan. Naton Baltian-ilmavalvontaan osallistunut hävittäjä suoritti laukauksen Vörtsjärven yllä. Drooni oli todennäköisesti ukrainalaista alkuperää ja suunnattu Venäjälle.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Virossa ammuttiin alas drooni, joka saapui maan ilmatilaan. Naton Baltian-ilmavalvontaan osallistunut hävittäjä suoritti laukauksen Vörtsjärven yllä. Drooni oli todennäköisesti ukrainalaista alkuperää ja suunnattu Venäjälle.
Aiheesta on julkaistu 11 juttua, 9 eri lähteestä, viimeisin päivitys 19.5.2026 klo 14:18, pääluokka Ulkomaat.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Keskisuomalainen, Savon Sanomat, Maaseudun Tulevaisuus.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Viro ampui alas droonin Naton toimesta • Naton hävittäjä ampui droonin alas Virossa • Viro ampui alas ukrainalaisen droonin.
Viro ampui alas droonin
Virossa ammuttiin alas drooni, joka tuli maan ilmatilaan. Hävittäjä ampui sen alas Vörtsjärven yllä. Drooni oli todennäköisesti ukrainalainen ja sen tarkoitus oli Venäjälle. Ihmisiä kehotettiin suojautumaan ja soittamaan hätänumeroon.
Virossa ammuttiin alas drooni, joka saapui maan ilmatilaan. Naton Baltian-ilmavalvontaan osallistunut hävittäjä suoritti laukauksen Vörtsjärven yllä. Drooni oli todennäköisesti ukrainalaista alkuperää ja suunnattu Venäjälle.
Naton ilmavalvontaa suorittava hävittäjä ampui alas droonin Etelä-Virossa tiistaina. Tämä on ensimmäinen kerta, kun drooni ammutaan alas Viron ilmatilassa. Puolustusvoimat varoitti kansalaisia droonivaarasta ennen tapahtumaa.
Viron puolustusministeri Hanno Pevkur vahvisti, että maan ilmatilaan tullut drooni on ammuttu alas. Drooni oli todennäköisesti ukrainalaista alkuperää ja sen uskotaan olevan suunnattu Venäjälle. Viron puolustusvoimat antoi hälytyksen…
Viron puolustusministeri ilmoitti, että maan ilmatilaan tullut drooni on ammuttu alas. Drooni oli todennäköisesti ukrainalaista alkuperää ja se oli suunnattu Venäjälle. Viron puolustusvoimat antoi hälytyksen ilmauhasta maan eteläosiin.
Viron puolustusvoimat on ampunut alas maan ilmatilaan tulleen droonin, joka oli todennäköisesti ukrainalaista alkuperää. Drooni oli suunnattu Venäjällä sijaitseviin kohteisiin. Viron puolustusministeri Hanno Pevkur vahvisti asian virolaismediassa.
Viron puolustusvoimat on ampunut alas maan ilmatilaan tulleen droonin. Puolustusministeri Hanno Pevkur vahvisti tapahtuman virolaismediassa. Tapahtuma herättää kysymyksiä ilmatilan turvallisuudesta.
Viron ilmapuolustus ampui alas droonin, joka oli tullut maan ilmatilaan eteläisestä Virosta. Puolustusministerin mukaan drooni oli todennäköisesti Ukrainan oma. Tapausta tutkivat ilmavoimat ja turvallisuuspoliisi.
Viro on ampunut alas droonin ensimmäistä kertaa, kun puolustusvoimat antoi ilmauhkavaroituksen eri puolille maata. Droonin epäillään olevan ukrainalainen, ja sen uskotaan olevan suunnattu Venäjällä sijaitsevaan kohteeseen. Myös Latvia…
Viro on ampunut alas droonin ensimmäistä kertaa, kertoo puolustusministeri Hanno Pevkur. Drooni oli todennäköisesti ukrainalainen ja se oli suunnattu Venäjälle. Viron ilmavoimat ja suojelupoliisi tutkivat tapausta, ja myös…
Viro on ampunut alas droonin ensimmäistä kertaa, kun puolustusvoimat antoi ilmauhkavaroituksen eri puolille maata. Droonin epäillään olevan ukrainalainen, joka oli suunnattu Venäjälle. Myös Latvia on varoittanut asukkaitaan droonien…
Viron puolustusvoimat on ampunut alas droonin Etelä-Virossa. Puolustusministeri Hanno Pevkur vahvisti, että drooni oli todennäköisesti ukrainalainen. Tämä on ensimmäinen kerta, kun Viron puolustusvoimat ampuu droonin alas itse.
Virossa ammuttiin alas drooni, jonka epäillään olevan Ukrainan lähettämä. Ulkopoliittisen instituutin asiantuntija varoittaa Venäjän kehittyneistä taidoista droonien ja ohjusten käytössä. Tilanne liittyy…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Viro, #Ukraina
Latvian hallitus on kaatunut, ja puhemies Jussi Halla-aho vierailee Riiassa. Halla-aho tapaa Latvian pääministerin ja presidentin keskustellakseen maiden suhteista ja yhteistyöstä. Vieraillaan…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Latvia, #NATO
Kiinan presidentti Xi Jinping on todennut, että Venäjän presidentti Vladimir Putin saattaa vielä katua Ukrainan sotaa. Kommentti esitettiin Yhdysvaltain entiselle presidentille Donald…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Ukraina
Naton sotilaskomitean puheenjohtaja Giuseppe Cavo Dragone ilmoitti, että sotilasliiton turvallisuusympäristö on muuttunut entistä vaativammaksi Lähi-idän sodan vuoksi. Hän avasi Naton sotilaskomitean kokouksen…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Nato, #Ukraina
Washingtonissa järjestettiin A7-maaryhmän kokous, jossa käsiteltiin Grönlannin turvallisuutta. Suomea edusti ulkoministeriön poliittisen osaston päällikkö Petri Hakkarainen. Kokouksen taustalla on presidentti Trumpin halu…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Nato
Ukraina ja Venäjä ovat molemmat käyttäneet drooneja taistelussa. Viimeisin isku tapahtui, kun Ukraina hyökkäsi Venäjän Taganrogin kaupunkiin. Suomessa on myös havaittu ukrainalaisia…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Ukraina, #Drooni
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 24.07.2026 TILANNE Heinien ja pujon kukinta jatkuu, mutta viileä ja sateinen sää laskee ilman siitepölymääriä. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa vähäisistä kohtalaisiin ja jäävät maan pohjoisosissa vähäisksi, Pohjois-Lapissa käytännössä nollatasolle. Pujon siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa kohtalaisista runsaisiin, sateisimmilla alueilla Länsi-Suomessa sekä maan pohjoisosissa määrät jäävät vähäiksi. Etelä-Lapissa viileä sää pitää pujon siitepölymäärät lähellä nollaa. ENNUSTE Heinien ja pujon kukinta jatkuu. Heinien siitepölymäärät jäävät maan etelä ja keskiosissa kohtalaisksi, maan pohjoisosissa vähäisiksi. Pujon siitepölyä on ilmassa enimmäkseen kohtalaisesti maan etelä- ja keskiosissa, maan kaakkoisosissa määrät voivat nousta ajoittain runsaiksi. Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa määrien odotetaan jäävän vähäisiksi. Kukkivien kasvustojen läheisyydessä määrät voivat olla korkeampia. Sateet laskevat siitepölymääriä hetkellisesti.