Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Sofia Virta haastaa Petteri Orpon Vihreiden puheenjohtajaksi, kun taas Yhdysvallat harkitsee uusia iskuja Iraniin. Etelä-Kaliforniassa kemikaaliräjähdys uhkaa suurta…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Virossa ammuttiin alas drooni, jonka epäillään olevan Ukrainan lähettämä. Ulkopoliittisen instituutin asiantuntija varoittaa Venäjän kehittyneistä taidoista droonien ja ohjusten käytössä. Tilanne liittyy laajempaan kulutussotaan, jossa molemmat osapuolet keskittyvät infrastruktuuriin hyökkäämiseen.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Virossa ammuttiin alas drooni, jonka epäillään olevan Ukrainan lähettämä. Ulkopoliittisen instituutin asiantuntija varoittaa Venäjän kehittyneistä taidoista droonien ja ohjusten käytössä. Tilanne liittyy laajempaan kulutussotaan, jossa molemmat osapuolet keskittyvät infrastruktuuriin hyökkäämiseen.
Aiheesta on julkaistu 5 juttua, 5 eri lähteestä, viimeisin päivitys 19.5.2026 klo 14:19, pääluokka Ulkomaat.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Iltalehti, Yle Uutiset, Aamulehti.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Virossa ammuttiin alas drooni • Drooni ammuttiin alas Virossa • Drooni ammuttiin alas Etelä-Virossa.
Virossa ammuttiin drooni
Virossa ammuttiin alas drooni. Sen epäillään olevan Ukrainan lähettämä. Asiantuntija sanoo, että Venäjä on kehittynyt droonien käytössä. Tämä liittyy laajempaan sotatilanteeseen, jossa molemmat maat hyökkäävät toistensa infrastruktuuriin.
Virossa ammuttiin alas drooni, jonka epäillään olevan Ukrainan lähettämä. Ulkopoliittisen instituutin asiantuntija varoittaa Venäjän kehittyneistä taidoista droonien ja ohjusten käytössä. Tilanne liittyy laajempaan kulutussotaan, jossa molemmat osapuolet keskittyvät…
Etelä-Virossa on ammuttu alas drooni, joka oli ilmeisesti peräisin Ukrainasta. Baltian hävittäjät toimivat nopeasti ja ampuivat droonin alas Vörtsjärven ylle. Latvian asevoimat varoittavat myös mahdollisista uhista Latvian ilmatilassa.
Viron puolustusministeri ilmoitti, että drooni ammuttiin alas Võrtsjärven yllä. Tämä on ensimmäinen kerta, kun Viro on ampunut alas vieraan miehittämättömän ilma-aluksen ilmatilassaan. Tapausta tutkivat Viron ilmavoimat ja poliisi.
Etelä-Virossa on ammuttu alas drooni, joka oli todennäköisesti ukrainalainen. Drooni ammuttiin Võrtsjärven yllä, ja Viron viranomaiset tutkivat tapausta. Puolustusministeri Hanno Pevkur vahvisti tiedot lehdelle.
Viron puolustusministeri ilmoitti, että drooni ammuttiin alas Võrtsjärven yllä. Drooni oli tullut Viron ilmatilaan, ja puolustusvoimat oli antanut alueelle ilmatilavaroituksen. Tapahtumasta raportoi virolainen uutissivusto Delfi.
Virossa ammuttiin alas drooni, joka saapui maan ilmatilaan. Naton Baltian-ilmavalvontaan osallistunut hävittäjä suoritti laukauksen Vörtsjärven yllä. Drooni oli todennäköisesti ukrainalaista alkuperää ja…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Viro, #Drooni
Kiinan presidentti Xi Jinping on todennut, että Venäjän presidentti Vladimir Putin saattaa vielä katua Ukrainan sotaa. Kommentti esitettiin Yhdysvaltain entiselle presidentille Donald…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Ukraina
Ukraina ja Venäjä ovat molemmat käyttäneet drooneja taistelussa. Viimeisin isku tapahtui, kun Ukraina hyökkäsi Venäjän Taganrogin kaupunkiin. Suomessa on myös havaittu ukrainalaisia…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Ukraina, #Drooni
Venäjä kohtaa vakavia talousongelmia, jotka vaikuttavat sen kykyyn toimia kansainvälisesti. Ulkopoliittisen instituutin asiantuntija Sinikukka Saari arvioi, että Venäjän talouskasvu on pysähtynyt ja…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Ukraina, #SinikukkaSaari
Venäjä on parantanut GPS-häirintä- ja spoofing-kykyjään, mikä voi vaikuttaa Suomeen. Asiantuntija Sinikukka Saari arvioi, että Ukrainan sota on massiivinen kulutussota, jossa molemmat…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Ukraina, #Drooni
Latvian hallitus on kaatunut, ja puhemies Jussi Halla-aho vierailee Riiassa. Halla-aho tapaa Latvian pääministerin ja presidentin keskustellakseen maiden suhteista ja yhteistyöstä. Vieraillaan…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Latvia, #Ukraina
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 22.05.2026 TILANNE Koivun kukintahuippu on nyt Etelä-Lapissa ja on alkanut Keski-Lapissa. Kukinta jatkuu etelämpänä maan pohjoisosissa ja heikkona maan keskiosissa. Maan eteläosissa koivun kukinta on päättynyt. Heinien kukinta on alkanut maan etelä- ja keskiosissa. Koivun siitepölymäärät ovat maan eteläosissa vähäisiä, maan keskiosissa kohtalaisia ja maan pohjoisosissa Keski-Lappiin asti runsaita. Myös Pohjois-Lappiin kulkeutuu kohtalaisia määriä siitepölyä. Heinien siitepölyä on ilmassa maan eteläosissa erittäin vähän, mutta määrät voivat olla korkeampia kukkivien kasvustojen läheisyydessä. ENNUSTE Koivun kukinta päättyy maan keskiosissa. Kukinta jatkuu maan pohjoisosissa Keski-Lappiin asti, mistä siitepölyä kulkeutuu etenkin lauantaina Pohjois-Lappiin ja myöhemmin maan eteläosiin asti. Heinien kukinta voimistuu maan etelä- ja keskiosissa. Runsaasti siitepölyä tuottavan männyn kukinta alkaa maan eteläosissa. Koivun siitepölyä on maan eteläosissa vähän. Määrät vaihtelevat maan keskiosista Keski-Lappiin ulottuvalla alueella kohtalaisista runsaisiin. Pohjois-Lapissa määrät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin. Heinien siitepölyä on ilmassa enimmäkseen vähän maan etelä- ja keskiosissa. Sade laskee ilman siitepölymääriä.