Nimipäivä:
Seppo
16°C Helsinki

Kategoriat

Hyödyllistä nyt

Päivän kooste
Päivän tilanne
Päivitetty 14:16

Metsä Wood vähentää satoja työtehtäviä, ja Yhdysvallat iski Iraniin vastauksena helikopterihyökkäykseen. Metsä Wood ilmoitti vähentävänsä yhteensä 100 työtehtävää…


Saksa aloittaa Uniperin myyntiprosessin

Aihesivu: Saksa aloittaa Uniperin myyntiprosessin

Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.

Saksa on käynnistänyt myyntiprosessin energiayhtiö Uniperille, jonka se pelasti vuonna 2022. Ostajatarjokkailla on aikaa ilmaista kiinnostuksensa kesäkuun puoliväliin mennessä. Uniperin pääomistaja Fortum kärsi myynnistä merkittäviä tappioita.

  • 2 juttua
  • 2 lähdettä
  • Talous
  • Päivitetty 19.5.2026 klo 13:21
Liittyvät avainsanat
Katso myös
Uusimmat jutut aiheesta

Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.

Viimeisin päivitysvaihe tänään: Päivän tilanne.

Mistä aiheessa on kyse?

Saksa on käynnistänyt myyntiprosessin energiayhtiö Uniperille, jonka se pelasti vuonna 2022. Ostajatarjokkailla on aikaa ilmaista kiinnostuksensa kesäkuun puoliväliin mennessä. Uniperin pääomistaja Fortum kärsi myynnistä merkittäviä tappioita.

Aiheesta on julkaistu 2 juttua, 2 eri lähteestä, viimeisin päivitys 19.5.2026 klo 13:21, pääluokka Talous.

Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Ilta-Sanomat, Yle Uutiset.

Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Saksa aloittaa Uniperin myyntiprosessin • Saksa aloittaa Uniperin myyntiprosessin.

Mitä tiedetään juuri nyt

  • Viimeisin tähän aiheeseen liitetty juttu julkaistiin 19.5.2026 klo 13:21.
  • Koosteessa on nyt 2 juttua 2 eri lähteestä.
  • Aihe kuuluu kategoriaan Talous.
  • Keskeiset avainsanat juuri nyt: #Saksa, #Uniper, #Fortum.

Selkokielinen yhteenveto

Saksa myy Uniperin

Saksa myy energiayhtiö Uniperin, jonka se pelasti vuonna 2022. Yhtiö joutui valtion haltuun, kun Venäjä lopetti maakaasun toimittamisen. Ostajat voivat ilmoittaa kiinnostuksensa kesäkuun puoliväliin mennessä. Fortum menetti myynnistä paljon rahaa.

Tuoreimmat uutiset

Muut aiheet

Piilota / näytä uutisia

Nousevat aiheet

Luetuimmat juuri nyt


N/A N/A
?°C ?
N/A Tuntuu kuin ?°C

Nykyiset olosuhteet

Tuuli N/A
Puuska N/A
Kosteus N/A
Ilmanpaine N/A
Näkyvyys N/A
Sademäärä (1h) N/A
Pilvisyys N/A
Kastepiste N/A
UV-indeksi (CAMS) N/A

Sade-ennuste (24h)

0 mm Huippu 0.0 mm

Tuntiennuste (24h)

Päiväennuste (8 vrk)

Tilannekartta

Siitepölyn tilannekartta

Ennustekartta

Siitepölyn ennustekartta
L
Leppä
C
Pähkinäpensas
K
Koivu
H
Heinät
P
Pujo
T
Tuoksukki
Vähän
Kohtalaisesti
Runsaasti
Turun yliopiston siitepölytiedote 10.06.2026

TILANNE

Koivun kukinta jatkuu Lapissa. Heinät kukkivat maan eteläosista Etelä-Lappiin ulottuvalla alueella.
Koivun siitepölymäärät ovat vähäisiä Lapissa.
Heinien siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan etelä- ja keskiosissa.  Muualla kukinta-alueella määrät ovat enimmäkseen vähäisiä.
Kuusi ja mänty kukkivat koko maassa. Runsaana esiintyvä havupuiden siitepöly näkyy keltaisena kerroksena pinnoilla, mutta aiheuttaa allergiaoireita vain harvoille.
Sade laskee ilman siitepölymääriä.


ENNUSTE

Koivun kukinta päättyy Etelä-Lapissa ja jatkuu Keski- ja Pohjois-Lapissa. Heinien kukinta jatkuu maan eteläosista Etelä-Lappiin ulottuvalla alueella.
Koivun siitepölymäärät jäävät Lapissa vähäisiksi.
Heinien siitepölymäärät ovat enimmäkseen kohtalaisia maan eteläosissa, vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan keskiosissa ja ovat vähäisiä Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa sekä Etelä-Lapissa.
Sade laskee ilman siitepölymääriä.