Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Metsä Wood vähentää satoja työtehtäviä, ja Yhdysvallat iski Iraniin vastauksena helikopterihyökkäykseen. Metsä Wood ilmoitti vähentävänsä yhteensä 100 työtehtävää…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Itä-Suomen hovioikeudessa jatkui Lapinlahden metsästysrikosvyyhdin käsittely. Käräjäoikeuden tulkinta metsästyskiellon lieventämisestä herätti keskustelua. Vyyhti liittyy metsästäjien vanhoihin kaunoihin.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Itä-Suomen hovioikeudessa jatkui Lapinlahden metsästysrikosvyyhdin käsittely. Käräjäoikeuden tulkinta metsästyskiellon lieventämisestä herätti keskustelua. Vyyhti liittyy metsästäjien vanhoihin kaunoihin.
Aiheesta on julkaistu 2 juttua, 2 eri lähteestä, viimeisin päivitys 19.5.2026 klo 13:53, pääluokka Kotimaa.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Savon Sanomat, Maaseudun Tulevaisuus.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Hovioikeus käsittelee salametsästysvyyhtiä • Hovioikeus käsittelee metsästysrikosvyyhtiä.
Hovioikeus tutkii salametsästystä
Itä-Suomen hovioikeus jatkaa Lapinlahden salametsästysvyyhdin käsittelyä. Käräjäoikeuden päätös metsästyskiellon lieventämisestä on nyt esillä. Tämä tapaus liittyy metsästäjien vanhoihin riitoihin.
Itä-Suomen hovioikeudessa jatkui Lapinlahden metsästysrikosvyyhdin käsittely. Käräjäoikeuden tulkinta metsästyskiellon lieventämisestä herätti keskustelua. Vyyhti liittyy metsästäjien vanhoihin kaunoihin.
Itä-Suomen hovioikeudessa on alkanut käsittely Suomen suurimmasta metsästysrikosvyyhdistä. Syyttäjä vaatii ankarampia rangaistuksia 26 vastaajalle, jotka saivat aiemmin tuomion käräjäoikeudessa. Hovioikeus käsittelee asiaa seitsemän päivän ajan toukokuussa.
Syyttäjät ovat tyytymättömiä käräjäoikeuden antamaan salametsästysratkaisuun ja vaativat pidempiä metsästyskieltoja. Itä-Suomen hovioikeudessa käsitellään tapausta, jossa syyttäjät haluavat neljälle miehelle kymmenen vuoden metsästyskieltoa.…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Salametsästys, #ItäSuomi
Lapinlahden lukion opiskelija on saanut rangaistuksen ylioppilaskirjoituksissa huijaamisesta. Hän ei saa osallistua seuraaviin kokeisiin, sillä hänet on jääty kiinni vilpistä kahdella eri…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Lapinlahti
Savukukoksi nimetty salametsästysvyyhti käsitellään hovioikeudessa. Syyttäjä vaatii tuomittujen metsästyskieltojen pidentämistä, koska ne ovat hänen mielestään liian lyhyitä. Rikokset tapahtuivat vuosina 2019–2023 ja…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Salametsästys, #Hovioikeus
Kankaanpäässä noin 80-vuotias mies on löydetty hukkuneena Vähä-Ohtiojärveltä. Mies oli lähtenyt uimaan rantasaunalta, mutta vajosi pinnan alle. Poliisi tutkii tapausta kuolemansyyn tutkintana,…
Kotimaa
Juvalla on kadonnut nainen, jota poliisi etsii. Hänet nähtiin viimeksi maanantaina 18. toukokuuta Summalantiellä. Havainnoista pyydetään ilmoittamaan hätänumeroon 112.
Kotimaa
Lapin aluevaltuusto päätti supistaa Länsi-Pohjan sairaalan palveluja äänin 33–26. Jatkossa sairaalassa ei ole virka-ajan ulkopuolista leikkaussalivalmiutta, ja erikoissairaanhoidon palvelut rajataan taloudellisesti perusteltuihin…
Kotimaa
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 10.06.2026 TILANNE Koivun kukinta jatkuu Lapissa. Heinät kukkivat maan eteläosista Etelä-Lappiin ulottuvalla alueella. Koivun siitepölymäärät ovat vähäisiä Lapissa. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan etelä- ja keskiosissa. Muualla kukinta-alueella määrät ovat enimmäkseen vähäisiä. Kuusi ja mänty kukkivat koko maassa. Runsaana esiintyvä havupuiden siitepöly näkyy keltaisena kerroksena pinnoilla, mutta aiheuttaa allergiaoireita vain harvoille. Sade laskee ilman siitepölymääriä. ENNUSTE Koivun kukinta päättyy Etelä-Lapissa ja jatkuu Keski- ja Pohjois-Lapissa. Heinien kukinta jatkuu maan eteläosista Etelä-Lappiin ulottuvalla alueella. Koivun siitepölymäärät jäävät Lapissa vähäisiksi. Heinien siitepölymäärät ovat enimmäkseen kohtalaisia maan eteläosissa, vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan keskiosissa ja ovat vähäisiä Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa sekä Etelä-Lapissa. Sade laskee ilman siitepölymääriä.