Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Sofia Virta haastaa Petteri Orpon Vihreiden puheenjohtajaksi, kun taas Yhdysvallat harkitsee uusia iskuja Iraniin. Etelä-Kaliforniassa kemikaaliräjähdys uhkaa suurta…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Alle 3-vuotiaiden huostaanotot kasvoivat viime vuonna lähes kymmenen prosenttia. Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen mukaan huostassa oli lähes 300 lasta, ja myös avohuollossa olevien määrä kasvoi. Lastensuojeluilmoitusten kokonaismäärä nousi 246 000:een.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Alle 3-vuotiaiden huostaanotot kasvoivat viime vuonna lähes kymmenen prosenttia. Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen mukaan huostassa oli lähes 300 lasta, ja myös avohuollossa olevien määrä kasvoi. Lastensuojeluilmoitusten kokonaismäärä nousi 246 000:een.
Aiheesta on julkaistu 2 juttua, 2 eri lähteestä, viimeisin päivitys 19.5.2026 klo 11:09, pääluokka Hyvinvointi.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Keskisuomalainen, Savon Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Alle 3-vuotiaiden huostaanotot lisääntyivät • Alle 3-vuotiaiden huostaanotot lisääntyivät.
Alle 3-vuotiaiden huostaanotot kasvavat
Viime vuonna alle 3-vuotiaiden huostaanotot lisääntyivät. Huostassa oli lähes 300 lasta. Myös avohuollossa olevien määrä kasvoi kymmenen prosenttia. Lastensuojeluilmoitusten määrä nousi 246 000:een. Tämä voi kertoa perheiden kuormituksesta.
Alle 3-vuotiaiden huostaanotot kasvoivat viime vuonna lähes kymmenen prosenttia. Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen mukaan huostassa oli lähes 300 lasta, ja myös avohuollossa olevien määrä kasvoi. Lastensuojeluilmoitusten kokonaismäärä nousi…
Alle 3-vuotiaiden huostaanotot kasvoivat lähes kymmenen prosenttia viime vuonna. Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen mukaan huostassa oli lähes 300 lasta. Lastensuojeluilmoitusten määrä kasvoi myös, ja yli kymmenen prosenttia lapsista…
Suomessa tehtiin viime vuonna yli 9 000 raskaudenkeskeytystä, mikä on lähes neljän prosentin nousu edellisvuodesta. Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen mukaan keskeytysten määrä…
Hyvinvointi • jaetut avainsanat: #THL
Suomessa on todettu salmonellaepidemia, joka on sairastuttanut 32 ihmistä maalis-huhtikuussa. Tartuntoja on havaittu eri puolilla maata, ja osa potilaista on vaatinut sairaalahoitoa.
Hyvinvointi • jaetut avainsanat: #THL
Olympiakomitea on julkaissut digisuositukset alle 13-vuotiaiden urheilu- ja liikuntaharrastuksiin. Suositukset perustuvat aiemmin tänä vuonna julkaistuihin lasten digisuosituksiin ja ne on suunnattu seurojen…
Hyvinvointi • jaetut avainsanat: #Lapset
Lääkäriseura Duodecim on julkaissut uuden hoitosuosituksen keskenmenon hoidosta. Suositus painottaa potilaan empaattista kohtaamista, psyykkistä tukea sekä riittävää kivun hoitoa. Lisäksi korostuu jälkitarkastuksen…
Hyvinvointi
Sosiaali- ja terveysministeriö valmistelee hantaviruksen luokittelemista yleisvaaralliseksi tartuntataudiksi. Tämä antaisi viranomaisille valtuudet määrätä altistuneita karanteeniin ja maksaa tartuntatautipäivärahaa. Laajoihin rajoitustoimiin ei kuitenkaan…
Hyvinvointi • jaetut avainsanat: #THL
Raskaudenkeskeytysten määrä on kasvanut Suomessa vuonna 2025. Terveyden- ja hyvinvoinnin laitoksen mukaan abortteja tehtiin lähes 9 100, mikä on lähes neljän prosentin…
Hyvinvointi • jaetut avainsanat: #THL
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 22.05.2026 TILANNE Koivun kukintahuippu on nyt Etelä-Lapissa ja on alkanut Keski-Lapissa. Kukinta jatkuu etelämpänä maan pohjoisosissa ja heikkona maan keskiosissa. Maan eteläosissa koivun kukinta on päättynyt. Heinien kukinta on alkanut maan etelä- ja keskiosissa. Koivun siitepölymäärät ovat maan eteläosissa vähäisiä, maan keskiosissa kohtalaisia ja maan pohjoisosissa Keski-Lappiin asti runsaita. Myös Pohjois-Lappiin kulkeutuu kohtalaisia määriä siitepölyä. Heinien siitepölyä on ilmassa maan eteläosissa erittäin vähän, mutta määrät voivat olla korkeampia kukkivien kasvustojen läheisyydessä. ENNUSTE Koivun kukinta päättyy maan keskiosissa. Kukinta jatkuu maan pohjoisosissa Keski-Lappiin asti, mistä siitepölyä kulkeutuu etenkin lauantaina Pohjois-Lappiin ja myöhemmin maan eteläosiin asti. Heinien kukinta voimistuu maan etelä- ja keskiosissa. Runsaasti siitepölyä tuottavan männyn kukinta alkaa maan eteläosissa. Koivun siitepölyä on maan eteläosissa vähän. Määrät vaihtelevat maan keskiosista Keski-Lappiin ulottuvalla alueella kohtalaisista runsaisiin. Pohjois-Lapissa määrät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin. Heinien siitepölyä on ilmassa enimmäkseen vähän maan etelä- ja keskiosissa. Sade laskee ilman siitepölymääriä.