Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Pääministeri Orpo tukee Garden Helsinki -hanketta, kun taas Ranska lähettää joukkoja Natoon Suomeen. Pääministeri Petteri Orpo on ilmaissut…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Jyväskylässä auto valui junaraiteille pysäköintialueelta. Poliisi kertoo, että valuminen johtui auton viasta, ei käsijarrun unohtamisesta. Tapaus on tutkinnassa ja junaliikenne keskeytettiin hetkellisesti.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Jyväskylässä auto valui junaraiteille pysäköintialueelta. Poliisi kertoo, että valuminen johtui auton viasta, ei käsijarrun unohtamisesta. Tapaus on tutkinnassa ja junaliikenne keskeytettiin hetkellisesti.
Aiheesta on julkaistu 2 juttua, 2 eri lähteestä, viimeisin päivitys 19.5.2026 klo 11:31, pääluokka Liikenne.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Ilta-Sanomat, Yle Uutiset.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Auto valui raiteille Jyväskylässä • Henkilöauto valui raiteille Jyväskylässä.
Auto valui raiteille Jyväskylässä
Jyväskylässä auto valui junaraiteille. Auto oli pysäköitynä ja sen vaihde oli vapaalla. Poliisi selvittää tapausta, ja junaliikenne keskeytettiin hetkeksi. Tapaus on rikosilmoitus liikenneturvallisuuden vaarantamisesta.
Jyväskylässä auto valui junaraiteille pysäköintialueelta. Poliisi kertoo, että valuminen johtui auton viasta, ei käsijarrun unohtamisesta. Tapaus on tutkinnassa ja junaliikenne keskeytettiin hetkellisesti.
Jyväskylän rautatieasemalla henkilöauto ajautui raiteille pysäköintipaikalta, mikä aiheutti häiriötä junaliikenteelle. Poliisi on tavoittanut auton omistajan ja kirjannut asiasta rikosilmoituksen liikenneturvallisuuden vaarantamisena. Auto oli raiteilla noin puolen tunnin ajan…
Jyväskylässä pysäköity auto valui junaraiteille maanantaina. Pelastuslaitos nosti auton pois raiteilta, eikä autossa ollut ketään. Junaliikenne keskeytettiin hetkellisesti, mikä aiheutti pieniä viivästyksiä.
Liikenne • jaetut avainsanat: #Jyväskylä, #Junaliikenne
Hollolassa nuori motoristi jäi poliisin kiinni keulimasta mopolla liikenteessä. 17-vuotias kuljettaja ei ollut tietoinen ajokorttinsa rajoituksista, mikä johti hänen epäilyynsä törkeästä liikenneturvallisuuden…
Liikenne • jaetut avainsanat: #Liikenneturvallisuus, #Poliisi
Turun kaupunginvaltuusto on päättänyt raitiotien rakentamisesta. Päätös syntyi tiukan äänestyksen jälkeen, jossa äänet menivät 36–31. Raitiotien rakentaminen edellyttää valtion tukea ja mahdollisten…
Liikenne
Pöytyällä tapahtui onnettomuus, jossa 75-vuotias polkupyöräilijä kuoli törmättyään autoon. Onnettomuus tapahtui Auvaistentiellä, ja poliisi tutkii tapausta. Autoilija ja pyöräilijä ovat molemmat epäiltyinä…
Liikenne
Hyvinkäällä tapahtui liikenneonnettomuus, jossa moottoripyöräilijä kuoli. Onnettomuus sattui Palkkisillantiellä maanantai-iltana, ja poliisi tutkii sen syitä. Pelastuslaitos ja ensihoito osallistuivat tapahtumaan.
Liikenne
Uudenmaan asukkaille annettiin vaaratiedote mahdollisesta droonista, mutta tiedotus oli sekavaa. Osa sai tiedon myöhässä eri lähteistä, ja viranomaiset vahvistivat myöhemmin, ettei drooneja…
Liikenne
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 08.07.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa ja pujo maan etelä- ja keskiosissa lämpimimmillä kasvupaikoilla. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa vähäisistä kohtalaisiin. Lapissa heinän siitepölymäärät ovat vielä vähäisiä. Pujon siitepölymäärät ovat nousseet poutaisimmilla alueilla kohtalaisiksi, etenkin aamupäivisin. Muutoin määrät ovat maan etelä- ja keskiosissa vähäisiä. Cladosporium-homesienen itiöpitoisuudet vaihtelevat voimakkaasti ja viilennyt sää on laskenut määrät nyt vähäisiksi koko maassa. ENNUSTE Heinien kukinta jatkuu koko maassa ja pujon maan etelä- ja keskiosissa. Heinien siitepölymäärät noussevat poutaisimmilla alueilla maan keskiosissa runsaiksi jääden muualla maassa kohtalaisiksi. Lapissa heinien siitepölymäärät jäänevät edelleen vähäisiksi. Pujon siitepölymäärät nousevat maan etelä- ja keskiosissa ajoittain kohtalaisiksi. Pitkäkestoiset sateet laskevat ilmassa olevan siitepölyn määrän nollatasolle, mutta poutasäällä määrät kohoavat jälleen.