Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Yhdysvallat on iskenyt Iraniin vastauksena helikopterihyökkäykseen, ja Belfastissa mielenosoitukset ovat äityneet levottomuuksiksi. Samalla Kelan etuusmenot kasvavat merkittävästi.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Etelä-Espanjassa on tapahtunut ampuminen, jossa kaksi ihmistä on kuollut ja neljä haavoittunut vakavasti. Kaksi haavoittuneista on alaikäisiä. Epäilty tekijä on paennut paikalta.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Etelä-Espanjassa on tapahtunut ampuminen, jossa kaksi ihmistä on kuollut ja neljä haavoittunut vakavasti. Kaksi haavoittuneista on alaikäisiä. Epäilty tekijä on paennut paikalta.
Aiheesta on julkaistu 9 juttua, 7 eri lähteestä, viimeisin päivitys 19.5.2026 klo 09:15, pääluokka Ulkomaat.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Keskisuomalainen, Savon Sanomat, Ilta-Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Kaksi kuollut ampumisessa Etelä-Espanjassa • Kaksi kuollut ampumisessa Etelä-Espanjassa • Kaksi kuollut ammuskelussa Espanjassa.
Kaksi kuoli ampumisessa Espanjassa
Espanjassa on tapahtunut ampuminen, jossa kaksi ihmistä kuoli. Neljä muuta haavoittui vakavasti, ja heistä kaksi on alaikäisiä. Ampuminen tapahtui El Ejidon kunnassa Almeriassa. Epäilty tekijä on paennut paikalta.
Etelä-Espanjassa on tapahtunut ampuminen, jossa kaksi ihmistä on kuollut ja neljä haavoittunut vakavasti. Kaksi haavoittuneista on alaikäisiä. Epäilty tekijä on paennut paikalta.
Etelä-Espanjassa on tapahtunut ampuminen, jossa kaksi ihmistä on kuollut. Neljä muuta, mukaan lukien kaksi alaikäistä, on haavoittunut vakavasti. Epäilty tekijä on paennut paikalta.
Espanjan El Ejidon kunnassa tapahtui ammuskelu, jossa kaksi ihmistä kuoli ja neljä haavoittui vakavasti. Haavoittuneista kaksi on alaikäisiä. Epäilty ammuskelija on paennut paikalta ja hänet epäillään olevan sukua…
Espanjan El Ejidon kunnassa tapahtui myöhään maanantai-iltana ammuskelu, jossa kaksi ihmistä kuoli ja neljä haavoittui vakavasti. Haavoittuneista kaksi on alaikäisiä. Epäilty ammuskelija on paennut paikalta ja hänet epäillään…
Etelä-Espanjassa El Ejidossa tapahtui ammuskelu, jossa kuoli ainakin kaksi ihmistä. Lisäksi neljä muuta henkilöä loukkaantui. Epäilty ampuja on otettu kiinni.
Espanjassa El Ejidossa tapahtui ammuskelu, jossa kuoli ainakin kaksi henkilöä ja neljä haavoittui. Loukkaantuneista kaksi on alaikäisiä. Poliisi on pidättänyt epäillyn ampujan.
Espanjassa tapahtuneessa ammuskelussa on kuollut vähintään kaksi ihmistä ja neljä on loukkaantunut. Tapahtuma sattui El Ejidon kaupungissa Andalusiassa. Epäilty ampuja on pidätetty kansalliskaartin toimesta.
Espanjassa on tapahtunut ammuskelu, jossa kaksi ihmistä on kuollut ja neljä loukkaantunut. Tapahtuma sattui El Ejidon kaupungissa, ja epäilty ampuja on edelleen pakosalla. Poliisi tutkii tapausta.
Ampuminen tapahtui El Ejidossa Almerían maakunnassa, jossa kaksi ihmistä on kuollut ja neljä haavoittunut. Tapahtumasta on raportoinut espanjalaislehti El País. Uutinen on vielä kehitysvaiheessa.
San Diegossa tapahtui joukkoampuminen, jossa viisi ihmistä kuoli. Kolme uhreista oli moskeijan edustalla, ja epäillyt ampujat, teini-ikäisiä, ovat myös kuolleet. Poliisi tutkii…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Ampuminen
Turkin eteläosassa tapahtui maanantaina ampumisten sarja, jossa kuoli kuusi ihmistä. Presidentti Recep Tayyip Erdogan vahvisti kuolonuhrien määrän, mutta ei antanut tarkkoja yksityiskohtia.…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Ampuminen
Turkissa neljä ihmistä on kuollut ja kahdeksan haavoittunut, kun aseistettu henkilö avasi tulen Mersinin lähellä. Ampuja, joka oli 17-vuotias, pakeni paikalta autolla.…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Ampuminen
Malediiveilla on löydetty neljän sukeltajan ruumiit, jotka katosivat etsinnöissä. Sukeltajat olivat italialaisia, ja he olivat sukeltamassa Vaavun atollilla. Etsinnöissä oli mukana myös…
Ulkomaat
Hantaviruksen vaivaama risteilylaiva saapui Rotterdamissa tänään. Hollantilaisviranomaiset ovat järjestäneet karanteenin laivalla saapuneille miehistön jäsenille ja terveydenhuollon työntekijöille. Karanteeni kestää suositusten mukaan 42…
Ulkomaat
Ihmisoikeusjärjestö Amnesty raportoi, että teloitusten määrä maailmassa kasvoi viime vuonna 2 707:ään, mikä on korkein luku sitten vuoden 1981. Teloitusten määrä nousi…
Ulkomaat
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 08.06.2026 TILANNE Koivun kukinta jatkuu Lapissa. Etelä-Lapissa kukinta on enää heikkoa. Koivun kukinta on päättynyt maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa. Pohjois-Pohjanmaalle ja Kainuuseen kulkeutuu koivun siitepölyä. Heinät kukkivat koko maassa Keski- ja Pohjois-Lappia lukuun ottamatta. Koivun siitepölyä on Lapissa ilmassa pienistä kohtalaisiin määriä. Pohjois-Pohjanmaalle ja Kainuuseen kulkeutuu vähän koivun siitepölyä. Heinän siitepölyä on maan etelä- ja länsiosissa pieniä ja kohtalaisia määriä. Muualla kukinta-alueella heinän siitepölyä on ilmassa vähän. Kuusi ja mänty kukkivat koko maassa Keski- ja Pohjois-Lappia lukuun ottamatta. Kukinnan huippu on maan eteläosissa jo ohitettu. Runsaana esiintyvä havupuiden siitepöly näkyy keltaisena kerroksena pinnoilla, mutta aiheuttaa allergiaoireita vain harvoille. Cladosporium-homeitiöitä on ilmassa runsaasti maan eteläosissa ja kohtalaisesti maan keskiosissa. Sateet laskevat ilman siitepölymääriä. ENNUSTE Koivun kukinta päättyy Etelä-Lapissa ja jatkuu Keski- ja Pohjois-Lapissa. Heinien kukinta jatkuu koko maassa Keski- ja Pohjois-Lappia lukuun ottamatta. Koivun siitepölyä on kukinta-alueella ilmassa pienistä kohtalaisiin määriä. Heinän siitepölymäärät ovat kukinta-alueella enimmäkseen pieniä, mutta saattavat maan eteläosissa nousta hetkittäin kohtalaisiksi. Sateet laskevat ilman siitepölymääriä.