Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Yhdysvallat on iskenyt Iraniin vastauksena helikopterihyökkäykseen, ja Belfastissa mielenosoitukset ovat äityneet levottomuuksiksi. Samalla Kelan etuusmenot kasvavat merkittävästi.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Vanhojen osakeasuntojen hinnat laskivat maaliskuussa 4,1 prosenttia vuodentakaisesta. Oulussa hinnat sen sijaan nousivat yli kaksi prosenttia, mikä teki siitä poikkeuksen suurten kaupunkien joukossa. Vantaalla hinnat laskivat eniten, noin yhdeksän prosenttia, ja asuntokauppa väheni yhdeksän prosenttia edellisvuodesta.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Vanhojen osakeasuntojen hinnat laskivat maaliskuussa 4,1 prosenttia vuodentakaisesta. Oulussa hinnat sen sijaan nousivat yli kaksi prosenttia, mikä teki siitä poikkeuksen suurten kaupunkien joukossa. Vantaalla hinnat laskivat eniten, noin yhdeksän prosenttia, ja asuntokauppa väheni yhdeksän prosenttia edellisvuodesta.
Aiheesta on julkaistu 5 juttua, 5 eri lähteestä, viimeisin päivitys 19.5.2026 klo 09:09, pääluokka Talous.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Kaleva, Yle Uutiset, MTV Uutiset.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Asuntohintojen lasku jatkui maaliskuussa • Asuntohintojen lasku jatkuu Suomessa • Asuntojen hinnat laskivat Vantaalla.
Asuntohintojen lasku jatkuu
Asuntohintojen lasku jatkui maaliskuussa. Hinnat laskivat 4,1 prosenttia vuodentakaisesta. Oulussa hinnat nousivat kuitenkin yli kaksi prosenttia. Vantaalla hinnat laskivat eniten, noin yhdeksän prosenttia. Asuntokauppa väheni yhdeksän prosenttia edellisvuodesta.
Vanhojen osakeasuntojen hinnat laskivat maaliskuussa 4,1 prosenttia vuodentakaisesta. Oulussa hinnat sen sijaan nousivat yli kaksi prosenttia, mikä teki siitä poikkeuksen suurten kaupunkien joukossa. Vantaalla hinnat laskivat eniten, noin…
Vanhojen osakeasuntojen hinnat laskivat maaliskuussa 4,1 prosenttia vuoden takaisesta. Kauppamäärät vähenivät noin yhdeksän prosenttia, ja vain Oulussa hinnat nousivat. Vantaalla hinnat laskivat eniten, lähes yhdeksän prosenttia.
Vanhojen osakeasuntojen hinnat laskivat maaliskuussa 4,1 prosenttia vuodentakaisesta. Ainoastaan Oulussa hinnat nousivat, noin kaksi prosenttia. Vantaalla hinnat sen sijaan romahtivat lähes yhdeksän prosenttia vuoden takaisesta.
Vanhojen osakeasuntojen hinnat laskivat maaliskuussa 4,1 prosenttia vuodentakaisesta. Ainoastaan Oulussa hinnat nousivat, noin kaksi prosenttia. Vantaalla hinnat puolestaan laskivat lähes yhdeksän prosenttia.
Vanhojen osakeasuntojen hinnat laskivat maaliskuussa 4,1 prosenttia vuodentakaisesta. Ainoastaan Oulussa hinnat nousivat, noin kaksi prosenttia. Vantaalla hinnat sen sijaan laskivat lähes yhdeksän prosenttia, ja kauppamäärät vähenivät yhdeksän prosenttia…
Valio aikoo siirtää Oulun tehtaan tuotannon muualle, mikä johtaisi tehtaan sulkemiseen tuotannon osalta. Suunnitelman mukaan sulkeminen tapahtuisi vaiheittain vuoteen 2028 mennessä. Toistaiseksi…
Talous • jaetut avainsanat: #Oulu
Konkurssien määrä on kasvanut huhtikuussa 2026. Tilastokeskuksen mukaan konkurssia haettiin 357 kertaa, mikä on 24 enemmän kuin vuotta aiemmin. Henkilötyövuosien määrä konkurssiin…
Talous • jaetut avainsanat: #Tilastokeskus
Asuntojen hinnat laskevat tänä vuonna prosentin, mutta ensi vuonna odotetaan kolmen prosentin nousua, kertoo OP Pohjolan ekonomistit. Väestön ikääntyminen tuo markkinoille merkittävän…
Talous • jaetut avainsanat: #Asuntomarkkinat, #Asuntohinnat
Löytötex-ketju on jättänyt konkurssihakemuksen Pirkanmaan käräjäoikeuteen. Yhtiö, joka on toiminut vuodesta 1979, on kärsinyt taloudellisista vaikeuksista ja sen liikevaihto on laskenut viime…
Talous
Ikea ilmoitti vähentävänsä noin 850 työpaikkaa globaalisti, joista 300 Ruotsissa. Muutosneuvottelut liittyvät organisaatiouudistukseen, jonka tavoitteena on laskea tuotteiden hintoja ja kasvattaa liikevaihtoa.…
Talous
Mehiläinen ostaa Tanskan johtavan terveyspalveluyhtiö Aleriksen, mikä mahdollistaa laajentumisen Norjaan ja Tanskaan. Aleriksella on noin 100 lääkäri- ja sairaalapalveluyksikköä, joissa käy vuosittain…
Talous
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 08.06.2026 TILANNE Koivun kukinta jatkuu Lapissa. Etelä-Lapissa kukinta on enää heikkoa. Koivun kukinta on päättynyt maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa. Pohjois-Pohjanmaalle ja Kainuuseen kulkeutuu koivun siitepölyä. Heinät kukkivat koko maassa Keski- ja Pohjois-Lappia lukuun ottamatta. Koivun siitepölyä on Lapissa ilmassa pienistä kohtalaisiin määriä. Pohjois-Pohjanmaalle ja Kainuuseen kulkeutuu vähän koivun siitepölyä. Heinän siitepölyä on maan etelä- ja länsiosissa pieniä ja kohtalaisia määriä. Muualla kukinta-alueella heinän siitepölyä on ilmassa vähän. Kuusi ja mänty kukkivat koko maassa Keski- ja Pohjois-Lappia lukuun ottamatta. Kukinnan huippu on maan eteläosissa jo ohitettu. Runsaana esiintyvä havupuiden siitepöly näkyy keltaisena kerroksena pinnoilla, mutta aiheuttaa allergiaoireita vain harvoille. Cladosporium-homeitiöitä on ilmassa runsaasti maan eteläosissa ja kohtalaisesti maan keskiosissa. Sateet laskevat ilman siitepölymääriä. ENNUSTE Koivun kukinta päättyy Etelä-Lapissa ja jatkuu Keski- ja Pohjois-Lapissa. Heinien kukinta jatkuu koko maassa Keski- ja Pohjois-Lappia lukuun ottamatta. Koivun siitepölyä on kukinta-alueella ilmassa pienistä kohtalaisiin määriä. Heinän siitepölymäärät ovat kukinta-alueella enimmäkseen pieniä, mutta saattavat maan eteläosissa nousta hetkittäin kohtalaisiksi. Sateet laskevat ilman siitepölymääriä.