Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Espoon kaupunki on päättänyt hylätä korvausvaatimukset, jotka liittyvät Suvivirsi-kiistaan.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Opetusministeri Anders Adlercreutz haluaa, että seuraavaan hallitusohjelmaan lisätään yhteinen katsomusaine. Tällä hetkellä eri uskontojen opetuksen valvonta tapahtuu pääasiassa jälkikäteen, mikä on aiheuttanut ongelmia. Ministeri on huolissaan uskonnonopetuksen moninaisuudesta.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Opetusministeri Anders Adlercreutz haluaa, että seuraavaan hallitusohjelmaan lisätään yhteinen katsomusaine. Tällä hetkellä eri uskontojen opetuksen valvonta tapahtuu pääasiassa jälkikäteen, mikä on aiheuttanut ongelmia. Ministeri on huolissaan uskonnonopetuksen moninaisuudesta.
Aiheesta on julkaistu 2 juttua, 2 eri lähteestä, viimeisin päivitys 19.5.2026 klo 05:00, pääluokka Politiikka.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Savon Sanomat, Hämeen Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Opetusministeri ehdottaa yhteistä katsomusaineetta • Opetusministeri ehdottaa yhteistä katsomusaineetta.
Opetusministeri ehdottaa yhteistä oppiainetta
Opetusministeri Anders Adlercreutz haluaa, että seuraavaan hallitusohjelmaan tulee yhteinen oppiaine. Tämä aine käsittelisi eri uskontojen opetusta. Nyt opetuksen valvonta tapahtuu pääasiassa jälkikäteen. Tämä on aiheuttanut ongelmia eri uskontojen opetuksessa.
Opetusministeri Anders Adlercreutz haluaa, että seuraavaan hallitusohjelmaan lisätään yhteinen katsomusaine. Tällä hetkellä eri uskontojen opetuksen valvonta tapahtuu pääasiassa jälkikäteen, mikä on aiheuttanut ongelmia. Ministeri on huolissaan uskonnonopetuksen moninaisuudesta.
Opetusministeri Anders Adlercreutz esittää, että seuraavaan hallitusohjelmaan tulisi sisällyttää yhteinen katsomusaine. Tämä ehdotus johtuu huolesta eri uskontojen opetuksen valvonnasta, joka on tällä hetkellä pääasiassa jälkikäteen tapahtuvaa. Ministeri toivoo,…
Opetusministeri Anders Adlercreutz pyytää Opetushallitukselta selvitystä uskonnon oppimateriaaleista. Hänen mukaansa on tärkeää varmistaa, ettei opetussuunnitelmia rikota minkään uskonnon kohdalla. Adlercreutz korostaa, että…
Politiikka • jaetut avainsanat: #AndersAdlercreutz, #Uskonto
Opetusministeri Anders Adlercreutz ehdottaa, että seuraavaan hallitusohjelmaan sisällytetään kaikille yhteinen katsomusaine. Tämä malli auttaisi selkeyttämään uskonnonopetusta ja sen valvontaa. Työryhmä on jo…
Politiikka • jaetut avainsanat: #AndersAdlercreutz, #Katsomusaine
Eduskunnan puolustusvaliokunta kokoontuu tiistaina tarkastelemaan viime viikon drooniuhkaa. Kokouksessa keskustellaan uhasta, vaaratiedottamisesta ja Venäjän hyökkäyssodan viimeaikaisista tapahtumista. Mukana ovat puolustusministeri, sisäministeri ja…
Politiikka
Päivi Anttikoski on palaamassa valtioneuvoston viestintäosaston osastopäälliköksi. Nimitykset vahvistuvat, kun turvaselvitykset ovat valmiit. Uuden viestintäosaston on määrä aloittaa toimintansa heinäkuussa.
Politiikka
Keskustanuoret esittää valtion ylläpitämän maksuttoman parisuhdepalvelun kehittämistä Suomeen. Palvelu käyttäisi tieteellisiä menetelmiä kumppanien löytämiseen ja keskittyisi käyttäjien turvallisuuteen. Ehdotuksen taustalla on huoli…
Politiikka
Wes Streeting, Britannian entinen terveysministeri, ilmoitti aikovansa haastaa Keir Starmerin työväenpuolueen johtajan paikasta, mikäli kilpailu käynnistyy. Streeting tarvitsee tuekseen vähintään 81 parlamentaarikkoa,…
Politiikka
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 08.06.2026 TILANNE Koivun kukinta jatkuu Lapissa. Etelä-Lapissa kukinta on enää heikkoa. Koivun kukinta on päättynyt maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa. Pohjois-Pohjanmaalle ja Kainuuseen kulkeutuu koivun siitepölyä. Heinät kukkivat koko maassa Keski- ja Pohjois-Lappia lukuun ottamatta. Koivun siitepölyä on Lapissa ilmassa pienistä kohtalaisiin määriä. Pohjois-Pohjanmaalle ja Kainuuseen kulkeutuu vähän koivun siitepölyä. Heinän siitepölyä on maan etelä- ja länsiosissa pieniä ja kohtalaisia määriä. Muualla kukinta-alueella heinän siitepölyä on ilmassa vähän. Kuusi ja mänty kukkivat koko maassa Keski- ja Pohjois-Lappia lukuun ottamatta. Kukinnan huippu on maan eteläosissa jo ohitettu. Runsaana esiintyvä havupuiden siitepöly näkyy keltaisena kerroksena pinnoilla, mutta aiheuttaa allergiaoireita vain harvoille. Cladosporium-homeitiöitä on ilmassa runsaasti maan eteläosissa ja kohtalaisesti maan keskiosissa. Sateet laskevat ilman siitepölymääriä. ENNUSTE Koivun kukinta päättyy Etelä-Lapissa ja jatkuu Keski- ja Pohjois-Lapissa. Heinien kukinta jatkuu koko maassa Keski- ja Pohjois-Lappia lukuun ottamatta. Koivun siitepölyä on kukinta-alueella ilmassa pienistä kohtalaisiin määriä. Heinän siitepölymäärät ovat kukinta-alueella enimmäkseen pieniä, mutta saattavat maan eteläosissa nousta hetkittäin kohtalaisiksi. Sateet laskevat ilman siitepölymääriä.