Nimipäivä:
Lyydia, Lyyli
17°C Helsinki

Kategoriat

Hyödyllistä nyt

Päivän kooste
Aamun uutiset
Päivitetty 09:15

Sofia Virta haastaa Petteri Orpon Vihreiden puheenjohtajaksi, kun taas Yhdysvallat harkitsee uusia iskuja Iraniin. Etelä-Kaliforniassa kemikaaliräjähdys uhkaa suurta…


Xi: Putin saattaa katua sotaa Ukrainassa

Aihesivu: Xi: Putin saattaa katua sotaa Ukrainassa

Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.

Kiinan presidentti Xi Jinping on todennut, että Venäjän presidentti Vladimir Putin saattaa vielä katua Ukrainan sotaa. Kommentti esitettiin Yhdysvaltain entiselle presidentille Donald Trumpille Xi:n vieraillessa Kiinassa. Valkoinen talo ja Kiinan Washingtonin-lähetystö eivät kommentoineet asiaa.

  • 6 juttua
  • 6 lähdettä
  • Ulkomaat
  • Päivitetty 19.5.2026 klo 09:54
Liittyvät avainsanat
Katso myös
Uusimmat jutut aiheesta

Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.

Aamun uutiset Päivän tilanne Päivän uutiset Arkisto
Viimeisin päivitysvaihe tänään: Aamun uutiset.

Mistä aiheessa on kyse?

Kiinan presidentti Xi Jinping on todennut, että Venäjän presidentti Vladimir Putin saattaa vielä katua Ukrainan sotaa. Kommentti esitettiin Yhdysvaltain entiselle presidentille Donald Trumpille Xi:n vieraillessa Kiinassa. Valkoinen talo ja Kiinan Washingtonin-lähetystö eivät kommentoineet asiaa.

Aiheesta on julkaistu 6 juttua, 6 eri lähteestä, viimeisin päivitys 19.5.2026 klo 09:54, pääluokka Ulkomaat.

Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Maaseudun Tulevaisuus, Hämeen Sanomat, Keskisuomalainen.

Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Xi: Putin saattaa katua sotaa Ukrainassa • Xi: Putin saattaa katua Ukrainan sotaa • Xi: Putin saattaa katua sotaa Ukrainassa.

Mitä tiedetään juuri nyt

  • Viimeisin tähän aiheeseen liitetty juttu julkaistiin 19.5.2026 klo 09:54.
  • Koosteessa on nyt 6 juttua 6 eri lähteestä.
  • Aihe kuuluu kategoriaan Ulkomaat.
  • Keskeiset avainsanat juuri nyt: #XiJinping, #Ukraina, #VladimirPutin.

Selkokielinen yhteenveto

Xi sanoo Putinin katuvan sotaa

Kiinan presidentti Xi Jinping sanoo, että Venäjän presidentti Vladimir Putin voi vielä katua Ukrainan sotaa. Xi esitti tämän kommentin Donald Trumpille, kun Trump vieraili Kiinassa. Valkoinen talo ei kommentoinut keskusteluja. Trump ehdotti, että Yhdysvallat, Kiina ja Venäjä voisivat tehdä yhteistyötä Kansainvälistä rikostuomioistuinta vastaan.

Tuoreimmat uutiset

Muut aiheet

Piilota / näytä uutisia

Nousevat aiheet


N/A N/A
?°C ?
N/A Tuntuu kuin ?°C

Nykyiset olosuhteet

Tuuli N/A
Puuska N/A
Kosteus N/A
Ilmanpaine N/A
Näkyvyys N/A
Sademäärä (1h) N/A
Pilvisyys N/A
Kastepiste N/A
UV-indeksi (CAMS) N/A

Sade-ennuste (24h)

0 mm Huippu 0.0 mm

Tuntiennuste (24h)

Päiväennuste (8 vrk)

Tilannekartta

Siitepölyn tilannekartta

Ennustekartta

Siitepölyn ennustekartta
L
Leppä
C
Pähkinäpensas
K
Koivu
H
Heinät
P
Pujo
T
Tuoksukki
Vähän
Kohtalaisesti
Runsaasti
Turun yliopiston siitepölytiedote 22.05.2026

TILANNE

Koivun kukintahuippu on nyt Etelä-Lapissa ja on alkanut Keski-Lapissa. Kukinta jatkuu etelämpänä maan pohjoisosissa ja heikkona maan keskiosissa. Maan eteläosissa koivun kukinta on päättynyt. Heinien kukinta on alkanut maan etelä- ja keskiosissa.
Koivun siitepölymäärät ovat maan eteläosissa vähäisiä, maan keskiosissa kohtalaisia ja maan pohjoisosissa Keski-Lappiin asti runsaita. Myös Pohjois-Lappiin kulkeutuu kohtalaisia määriä siitepölyä.
Heinien siitepölyä on ilmassa maan eteläosissa erittäin vähän, mutta määrät voivat olla korkeampia kukkivien kasvustojen läheisyydessä.


ENNUSTE

Koivun kukinta päättyy maan keskiosissa. Kukinta jatkuu maan pohjoisosissa Keski-Lappiin asti, mistä siitepölyä kulkeutuu etenkin lauantaina Pohjois-Lappiin ja myöhemmin maan  eteläosiin asti. Heinien kukinta voimistuu maan etelä- ja keskiosissa.
Runsaasti siitepölyä tuottavan männyn kukinta alkaa maan eteläosissa.
Koivun siitepölyä on maan eteläosissa vähän. Määrät vaihtelevat maan keskiosista Keski-Lappiin ulottuvalla alueella kohtalaisista runsaisiin. Pohjois-Lapissa määrät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin.
Heinien siitepölyä on ilmassa enimmäkseen vähän maan etelä- ja keskiosissa.
Sade laskee ilman siitepölymääriä.