Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Helsingin Kalasatamassa on kadonnut noin 70-vuotias nainen. Ella Varis, joka irtisanoutui poliisista, kertoo saaneensa useita kanteluita kollegoiltaan.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Suomessa viljan viljelyala on kasvamassa, ja lähes kaikki viljat on kylvetty. Ohran viljely on erityisesti lisääntynyt kauran kustannuksella. Maanviljelijät kuitenkin kokevat maatalouspolitiikan hankaloittavan kylvösuunnitelmia.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Suomessa viljan viljelyala on kasvamassa, ja lähes kaikki viljat on kylvetty. Ohran viljely on erityisesti lisääntynyt kauran kustannuksella. Maanviljelijät kuitenkin kokevat maatalouspolitiikan hankaloittavan kylvösuunnitelmia.
Aiheesta on julkaistu 1 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 19.5.2026 klo 02:00, pääluokka Tutkimukset.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Helsingin Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Viljan viljelyala kasvaa Suomessa.
Viljan viljelyala kasvaa Suomessa
Suomessa viljelyala kasvaa tänä vuonna. Viljat on lähes kaikki kylvetty. Ohran viljely lisääntyy, mutta kauran viljely vähenee. Maanviljelijät sanovat, että maatalouspolitiikka vaikeuttaa suunnittelua.
Suomessa viljan viljelyala on kasvamassa, ja lähes kaikki viljat on kylvetty. Ohran viljely on erityisesti lisääntynyt kauran kustannuksella. Maanviljelijät kuitenkin kokevat maatalouspolitiikan hankaloittavan kylvösuunnitelmia.
Tuoreen tutkimuksen mukaan suomalaiset ovat kansainvälisesti verrattuna varauksellisia yrittäjyyden suhteen. Epäonnistumisen pelko on kasvanut, mikä estää ihmisiä ryhtymästä yrittäjiksi. Nuoret aikuiset kuitenkin…
Tutkimukset • jaetut avainsanat: #Suomi
Tilastokeskuksen mukaan Suomessa on lähes 1,6 miljoonaa äitiä, joilla on biologisia tai adoptoituja lapsia. Luku tarkoittaa, että noin kaksi kolmasosaa 15–90-vuotiaista naisista…
Tutkimukset • jaetut avainsanat: #Suomi
Suomessa maitotilojen määrä on laskenut edelleen, ja yhä useampi tuottaja siirtyy kasvinviljelyyn. Luonnonvarakeskuksen mukaan maatalousyritysten lukumäärä väheni viime vuonna yli tuhannella. Erityisesti…
Tutkimukset • jaetut avainsanat: #Suomi, #Maatalous
Andes-tyypin hantaviruksen aiheuttama tauti on nyt yleisvaarallinen tartuntatauti Suomessa. Sosiaali- ja terveysministeriö on lisännyt taudin luetteloon, mikä mahdollistaa karanteenit ja tartuntatautipäivärahan altistuneille.…
Tutkimukset • jaetut avainsanat: #Suomi
Entinen pääministeri osallistui kansainväliseen seminaariin, jossa Suomi luonnehdittiin yhdeksi maailman sivistyneimmistä maista. Paneelikeskustelussa keskusteltiin siitä, mitä sivistyneisyys tarkoittaa ja ansaitseeko Suomi tämän…
Tutkimukset • jaetut avainsanat: #Suomi
Tutkija Jari Lämsä pohtii, miksi Suomi on maailman onnettomin urheilukansa. Vaikka suomalaiset ovat tyytyväisiä elämäänsä, huippu-urheilumenestys on ollut heikkoa verrattuna muihin Pohjoismaihin.…
Tutkimukset • jaetut avainsanat: #Suomi
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 17.07.2026 TILANNE Heinien kukinta jatkuu koko maassa. Pujon kukinta on edennyt Etelä-Lappiin asti. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat kohtalaisista runsaisiin maan etelä- ja keskiosissa sekä Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa. Lapissa määrät vaihtelevati vähäisestä kohtalaiseen. Pujon siitepölymäärät vaihtelevat kohtalaisista runsaisiin maan etelä- ja keskiosissa; Pohjanmaalla ja maan pohjoisosissa Etelä-Lappiin asti määrät ovat toistaiseksi jääneet vähäisiksi. Cladosporium- ja Alternaria homeitiömäärät ovat jääneet mataliksi. ENNUSTE Heinien jatkuu ja pujon kukinta voimistuu. Heinien siitepölymäärät ovat maan etelä ja keskiosissa runsaita, maan pohjoisosissa vaihtelevat kohtalaisesta vähäisiin. Pujon siitepölymäärät nousevat maan etelä-osissa ajoittain runsaiksi, ja jäävät maan keskiosissa kohtalaisiksi. Pohjois-Pohjanmaallla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa määrät jäävät vähäisiksi. Kukkivien kasvustojen läheisyydessä määrät voivat olla korkeampia. Sadekuurot laskevat siitepölymääriä hetkellisesti.