Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Latviassa Drīdža-järveen syöksynyt drooni räjähti lauantaina. Yhdysvallat suunnittelee mahdollisia uusia sotilaallisia iskuja Iraniin lähiviikkoina, kertovat useat mediat.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Pirkanmaan käräjäoikeus julkistaa tänään tuomion Pirkkalan skuuttiturmasta, jossa kuoli 15-vuotias tyttö. Onnettomuus tapahtui suojatiellä, kun tytöt törmäsivät henkilöautoon. Kuljettajaa syytetään kuolemantuottamuksesta, mutta hän kiistää syytteet.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Pirkanmaan käräjäoikeus julkistaa tänään tuomion Pirkkalan skuuttiturmasta, jossa kuoli 15-vuotias tyttö. Onnettomuus tapahtui suojatiellä, kun tytöt törmäsivät henkilöautoon. Kuljettajaa syytetään kuolemantuottamuksesta, mutta hän kiistää syytteet.
Aiheesta on julkaistu 3 juttua, 3 eri lähteestä, viimeisin päivitys 19.5.2026 klo 01:09, pääluokka Rikos.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Yle Uutiset, Savon Sanomat, Keskisuomalainen.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Käräjäoikeus antaa tuomion skuuttiturmassa • Käräjäoikeus antaa tuomion skuuttiturmassa • Käräjäoikeus antaa tuomion skuuttiturmasta.
Käräjäoikeus antaa tuomion tänään
Pirkanmaan käräjäoikeus kertoo tänään tuomion Pirkkalan skuuttiturmasta. Onnettomuudessa kuoli 15-vuotias tyttö ja toinen tyttö loukkaantui. Tytöt ajoivat sähköpotkulaudalla, kun he törmäsivät henkilöautoon suojatiellä. Kuljettajaa syytetään kuolemantuottamuksesta, mutta hän sanoo, ettei ehtinyt jarruttaa.
Pirkanmaan käräjäoikeus julkistaa tänään tuomion Pirkkalan skuuttiturmasta, jossa kuoli 15-vuotias tyttö. Onnettomuus tapahtui suojatiellä, kun tytöt törmäsivät henkilöautoon. Kuljettajaa syytetään kuolemantuottamuksesta, mutta hän kiistää syytteet.
Pirkanmaan käräjäoikeus julkistaa tänään tuomion Pirkkalan skuuttiturmasta, jossa kuoli 15-vuotias tyttö. Onnettomuus tapahtui suojatiellä, kun sähköpotkulautaa ohjannut tyttö törmäsi henkilöautoon. Henkilöauton kuljettajaa syytetään kuolemantuottamuksesta ja liikenneturvallisuuden vaarantamisesta.
Pirkanmaan käräjäoikeus julkaisee tänään tuomion Pirkkalan skuuttiturmasta, jossa kuoli 15-vuotias tyttö. Onnettomuus tapahtui viime heinäkuussa, kun tytöt ylittivät suojatietä sähköpotkulaudalla ja törmäsivät henkilöautoon. Henkilöauton kuljettajaa syytetään kuolemantuottamuksesta ja…
Vesa Keskinen on saanut syytteen törkeästä rattijuopumuksesta ja huumausaineen käyttörikoksesta. Hän myöntää rattijuopumuksen, mutta kiistää huumausaineen käytön. Keskisen mukaan hänen verestään löytynyt…
Rikos
Vantaalla on tapahtunut epäilty henkirikos, jossa parikymppinen mies on vangittu. Hänet epäillään tappaneen 75-vuotiaan vuokranantajansa kerrostaloasunnossa. Poliisi tutkii tapausta edelleen ja esitutkinta…
Rikos
Raumalla on löydetty kuollut nainen, ja poliisi epäilee henkirikosta. Tapahtuma sattui lauantaina, ja poliisi on pidättänyt kaksi miestä tapaukseen liittyen. Poliisi pyytää…
Rikos
Kainuun hyvinvointialueen Rajamiehentien asumisyksikössä on aloitettu esitutkinta rikosepäilyistä, jotka eivät rajoitu yhteen tapahtumaan. Poliisi selvittää useita asianosaisia ja epäiltyjä, ja rikosnimikkeinä ovat…
Rikos
Vaasassa 64-vuotias mies ampuu kiväärillä nuoria kerrostalon parvekkeelta. Hänet vangittiin epäiltynä kahdesta tapon yrityksestä. Poliisi esitti alun perin viisi tapon yritystä, mutta…
Rikos
Poliisi on tunnistanut osan vappuna Tampereella tapahtuneista pahoinpitelyistä epäillyistä. Tunnistetut henkilöt ovat kotoisin muilta paikkakunnilta, ja poliisi on pyytänyt heidän kuulemistaan. Lisäksi…
Rikos
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 22.05.2026 TILANNE Koivun kukintahuippu on nyt Etelä-Lapissa ja on alkanut Keski-Lapissa. Kukinta jatkuu etelämpänä maan pohjoisosissa ja heikkona maan keskiosissa. Maan eteläosissa koivun kukinta on päättynyt. Heinien kukinta on alkanut maan etelä- ja keskiosissa. Koivun siitepölymäärät ovat maan eteläosissa vähäisiä, maan keskiosissa kohtalaisia ja maan pohjoisosissa Keski-Lappiin asti runsaita. Myös Pohjois-Lappiin kulkeutuu kohtalaisia määriä siitepölyä. Heinien siitepölyä on ilmassa maan eteläosissa erittäin vähän, mutta määrät voivat olla korkeampia kukkivien kasvustojen läheisyydessä. ENNUSTE Koivun kukinta päättyy maan keskiosissa. Kukinta jatkuu maan pohjoisosissa Keski-Lappiin asti, mistä siitepölyä kulkeutuu etenkin lauantaina Pohjois-Lappiin ja myöhemmin maan eteläosiin asti. Heinien kukinta voimistuu maan etelä- ja keskiosissa. Runsaasti siitepölyä tuottavan männyn kukinta alkaa maan eteläosissa. Koivun siitepölyä on maan eteläosissa vähän. Määrät vaihtelevat maan keskiosista Keski-Lappiin ulottuvalla alueella kohtalaisista runsaisiin. Pohjois-Lapissa määrät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin. Heinien siitepölyä on ilmassa enimmäkseen vähän maan etelä- ja keskiosissa. Sade laskee ilman siitepölymääriä.