Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Espanjassa on julistettu hätätila maastopalojen vuoksi, ja Yhdysvaltain presidentti Trump on asettanut uusia tuontitulleja. Metson tilauskertymä ylitti odotukset.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Moldovan edustaja Satoshi esiintyi Euroviisuissa sinisessä paidassa, jonka etuosassa oli luku 373. Tämä luku oli Moldovan virallinen suuntanumero, ei äänestysnumero. Moldova sijoittui finaalissa 8. Sijalle ja voittajaksi nousi Bulgaria.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Moldovan edustaja Satoshi esiintyi Euroviisuissa sinisessä paidassa, jonka etuosassa oli luku 373. Tämä luku oli Moldovan virallinen suuntanumero, ei äänestysnumero. Moldova sijoittui finaalissa 8. Sijalle ja voittajaksi nousi Bulgaria.
Aiheesta on julkaistu 1 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 18.5.2026 klo 22:45, pääluokka Kulttuuri.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Iltalehti.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Moldovan Euroviisu-edustaja herätti huomiota.
Moldovan Euroviisu-edustaja herätti huomiota
Moldovan edustaja Satoshi esiintyi Euroviisuissa sinisessä paidassa. Paidassa oli luku 373, joka on maan suuntanumero. Moldova sai finaalissa 226 pistettä ja sijoittui 8. Sijalle. Euroviisut voitti Bulgaria. Suomi sijoittui kuudenneksi.
Moldovan edustaja Satoshi esiintyi Euroviisuissa sinisessä paidassa, jonka etuosassa oli luku 373. Tämä luku oli Moldovan virallinen suuntanumero, ei äänestysnumero. Moldova sijoittui finaalissa 8. Sijalle ja voittajaksi nousi…
Euroviisuissa voiton vei Bulgaria kappaleellaan Bangaranga, joka sai 516 pistettä. Suomi, ennakkosuosikki Linda Lampeniuksen ja Pete Parkkosen kappaleella Liekinheitin, jäi kuudenneksi. Sosiaalisessa…
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #Euroviisut
Suomi ei voittanut Euroviisuja, vaikka oli ennakkosuosikki. Tunnelma Helsingin Herculeksessa latistui, kun pisteidenlasku paljasti, ettei Suomi saanut tarpeeksi pisteitä. Voitto meni lopulta…
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #Euroviisut
Suomi on Euroviisuissa viidentenä ennen yleisöäänten laskemista. Raatipisteissä Bulgaria, Australia, Tanska ja Ranska ovat edellä. Suomen esityksen voiton todennäköisyys on noussut finaaliesityksen…
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #Euroviisut
Bulgarian euroviisuvoittaja Daralla on väitetty olevan kyseenalaisia kytköksiä Venäjään. Hänen kappaleensa Bangaranga on osittain kreikkalaisen säveltäjän Dimitris Kontopoulosin käsialaa, joka on aiemmin…
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #Dara, #Euroviisut
Bulgarian Dara voitti Euroviisut yllättäen, mutta voiton taustalla on herännyt epäilyksiä. Venäläinen Filipp Kirkorov väittää vaikuttaneensa voittoesitykseen, ja useat ukrainalaismediat ovat nostaneet…
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #Dara, #Euroviisut
Bulgarialainen Dara saapui kotiin Euroviisuvoiton jälkeen suurten juhlien keskelle. Lentokentällä häntä odotti suuri joukko faneja ja mediaa, jotka juhlivat voittoa. Artistin vastaanotto…
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #Dara, #Euroviisut
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 22.07.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa, ja pujo koko sen levinneisyysalueella maan eteläosista Etelä-Lappiin. Heinien siitepölyä on koko maassa Lappia lukuun ottamatta enimmäkseen kohtalaisesti, mutta määrät voivat nousta ajoittain runsaiksi. Lapissa määrät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin. Pujon siitepölyä on maan eteläosissa enimmäkseen kohtalaisesti, ja muualla sen Etelä-Lappiin asti ulottuvalla levinneisyysalueella vähän. Sateet laskevat siitepölymääriä hetkellisesti. ENNUSTE Heinien ja pujon kukinta jatkuu. Heinien siitepölyä on koko maassa Lappia lukuun ottamatta enimmäkseen kohtalaisesti, mutta määrät voivat nousta ajoittain runsaiksi. Lapissa määrät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin. Pujon siitepölyä on ilmassa enimmäkseen kohtalaisesti maan etelä- ja keskiosissa. Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa määrien odotetaan jäävän vähäisiksi. Kukkivien kasvustojen läheisyydessä määrät voivat olla korkeampia. Sateet laskevat siitepölymääriä hetkellisesti.