Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Euroopan komissio on määrännyt Googlelle lähes miljardin euron sakot, ja Vaasan Ristinummella tapahtui vakava välikohtaus. Lisäksi Lappiin on…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Turun suurimmille festivaaleille, kuten Ruisrockille ja Kesärauha-festivaalille, on myyty lippuja ennätysmäärä. Myynti on vilkkaampaa kuin edellisvuonna, ja ohjelmistot keskittyvät kotimaisiin artisteihin. Festivaalit houkuttelevat yleisöä monipuolisella tarjonnallaan.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Turun suurimmille festivaaleille, kuten Ruisrockille ja Kesärauha-festivaalille, on myyty lippuja ennätysmäärä. Myynti on vilkkaampaa kuin edellisvuonna, ja ohjelmistot keskittyvät kotimaisiin artisteihin. Festivaalit houkuttelevat yleisöä monipuolisella tarjonnallaan.
Aiheesta on julkaistu 1 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 18.5.2026 klo 19:00, pääluokka Kulttuuri.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Turun Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Turun festivaalilippuja myydään ennätyksellisesti.
Turun festivaalilippuja myydään paljon
Turun festivaaleille, kuten Ruisrockille, myydään nyt paljon lippuja. Myynti on parempaa kuin viime vuonna. Festivaaleilla esiintyy paljon suomalaisia artisteja. Tämä houkuttelee yleisöä.
Turun suurimmille festivaaleille, kuten Ruisrockille ja Kesärauha-festivaalille, on myyty lippuja ennätysmäärä. Myynti on vilkkaampaa kuin edellisvuonna, ja ohjelmistot keskittyvät kotimaisiin artisteihin. Festivaalit houkuttelevat yleisöä monipuolisella tarjonnallaan.
Euroviisuissa voiton vei Bulgaria kappaleellaan Bangaranga, joka sai 516 pistettä. Suomi, ennakkosuosikki Linda Lampeniuksen ja Pete Parkkosen kappaleella Liekinheitin, jäi kuudenneksi. Sosiaalisessa…
Kulttuuri
Suomi ei voittanut Euroviisuja, vaikka oli ennakkosuosikki. Tunnelma Helsingin Herculeksessa latistui, kun pisteidenlasku paljasti, ettei Suomi saanut tarpeeksi pisteitä. Voitto meni lopulta…
Kulttuuri
Suomi on Euroviisuissa viidentenä ennen yleisöäänten laskemista. Raatipisteissä Bulgaria, Australia, Tanska ja Ranska ovat edellä. Suomen esityksen voiton todennäköisyys on noussut finaaliesityksen…
Kulttuuri
Kirjallisuuden tutkija ja professori Yrjö Varpio on kuollut 86-vuotiaana. Hän työskenteli Tampereen yliopistossa ja julkaisi useita teoksia, mukaan lukien Väinö Linnan elämä.…
Kulttuuri
Euroviisuissa voiton vei Bulgaria, joka sai yhteensä 516 pistettä. Toiseksi sijoittui Israel 343 pisteellä ja kolmanneksi Romania 296 pisteellä. Suomi päätyi kuudenneksi…
Kulttuuri
Turussa järjestetään monia kulttuuritapahtumia ja näyttelyitä, jotka liittyvät koulujärjestelmän historiaan ja oopperaan. Viikon aikana on myös oppilasnäyttelyitä, joissa nuoret taiteilijat esittelevät töitään.…
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #Turku
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 22.07.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa, ja pujo koko sen levinneisyysalueella maan eteläosista Etelä-Lappiin. Heinien siitepölyä on koko maassa Lappia lukuun ottamatta enimmäkseen kohtalaisesti, mutta määrät voivat nousta ajoittain runsaiksi. Lapissa määrät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin. Pujon siitepölyä on maan eteläosissa enimmäkseen kohtalaisesti, ja muualla sen Etelä-Lappiin asti ulottuvalla levinneisyysalueella vähän. Sateet laskevat siitepölymääriä hetkellisesti. ENNUSTE Heinien ja pujon kukinta jatkuu. Heinien siitepölyä on koko maassa Lappia lukuun ottamatta enimmäkseen kohtalaisesti, mutta määrät voivat nousta ajoittain runsaiksi. Lapissa määrät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin. Pujon siitepölyä on ilmassa enimmäkseen kohtalaisesti maan etelä- ja keskiosissa. Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa määrien odotetaan jäävän vähäisiksi. Kukkivien kasvustojen läheisyydessä määrät voivat olla korkeampia. Sateet laskevat siitepölymääriä hetkellisesti.