Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Latviassa Drīdža-järveen syöksynyt drooni räjähti lauantaina. Yhdysvallat suunnittelee mahdollisia uusia sotilaallisia iskuja Iraniin lähiviikkoina, kertovat useat mediat.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Muuramessa on havaittu useita karhuja, mikä on aiheuttanut huolta asukkaiden keskuudessa. Paikallinen päiväkoti piti lapset sisätiloissa ja koululaisetkin joutuivat sopeutumaan tilanteeseen. Karhu on nyt siirtynyt Kinkomaan alueelta Jyväskylän suuntaan.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Muuramessa on havaittu useita karhuja, mikä on aiheuttanut huolta asukkaiden keskuudessa. Paikallinen päiväkoti piti lapset sisätiloissa ja koululaisetkin joutuivat sopeutumaan tilanteeseen. Karhu on nyt siirtynyt Kinkomaan alueelta Jyväskylän suuntaan.
Aiheesta on julkaistu 5 juttua, 4 eri lähteestä, viimeisin päivitys 18.5.2026 klo 16:03, pääluokka Luonto ja ympäristö.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Ilta-Sanomat, Maaseudun Tulevaisuus, Yle Uutiset.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Karhu liikkui Muuramessa asutuksen lähellä • Karhu liikkuu päiväkodin lähellä Muuramessa • Muuramessa päiväkodin lapset suljettiin karhun vuoksi.
Karhu liikkui Muuramessa lähellä koteja
Muuramessa on nähty useita karhuja. Tämä on huolestuttanut asukkaita. Päiväkoti piti lapset sisällä karhuhavaintojen vuoksi. Myös koululaiset joutuivat odottamaan ylimääräistä aikaa koulussa.
Muuramessa on havaittu useita karhuja, mikä on aiheuttanut huolta asukkaiden keskuudessa. Paikallinen päiväkoti piti lapset sisätiloissa ja koululaisetkin joutuivat sopeutumaan tilanteeseen. Karhu on nyt siirtynyt Kinkomaan alueelta Jyväskylän…
Muuramessa on havaittu useita karhuja lähellä päiväkotia, mikä on herättänyt huolta. Poliisi ja riistanhoitoyhdistys etsivät karhua, kun taas Juupajoella sonnit ovat säikähtäneet eläintä. Liikenteessä on syytä olla varovainen…
Muuramessa päiväkodin lapset pidettiin sisällä karhuhavainnon vuoksi. Karhu havaittiin liikkuvan lähellä Leikarin päiväkotia, mikä johti toimenpiteisiin lasten suojelemiseksi. Poliisi ja riistanhoitoyhdistys etsivät karhua.
Muuramessa on havaittu useita karhuja viime päivinä, ja poliisi sekä riistanhoitoyhdistys tekevät töitä karhun paikallistamiseksi. Leikarin päiväkodin lapset jatkavat päiväänsä sisätiloissa turvallisuuden vuoksi. Tilanne herättää huolta paikallisessa yhteisössä.
Muuramessa karhu on havaittu liikkuvan alueella, mikä on johtanut päiväkotilasten sulkemiseen sisätiloihin. Poliisi ja riistanhoitoyhdistys etsivät karhua, joka on viimeksi nähty keskustan suuntaan. Alueen koulujen rehtoreita on myös…
Muuramessa päiväkodin lapset on suljettu sisätiloihin karhun liikkuessa lähistöllä. Kunnan verkkosivujen mukaan karhuhavainto tehtiin maanantaiaamuna, ja lapset jatkavat päiväänsä sisätiloissa. Poliisi ja…
Luonto ja ympäristö • jaetut avainsanat: #Muurame, #Karhu
Jämsässä lopetettiin karhu, jonka jalkaan oli jäänyt kiinni pyyntirauta. Eläinlääkäreiden mukaan rauta aiheutti eläimelle suurta kipua, mikä johti lopettamispäätökseen. Poliisi on myös…
Luonto ja ympäristö • jaetut avainsanat: #Karhu
Muuramessa on keskusteltu aktiivisesti useista karhuhavainnoista, joita on raportoitu sosiaalisessa mediassa. Karhu on nähty erityisesti Kenttätien, Kannistontien ja Riihivuoren alueilla. Paikalliset ovat…
Luonto ja ympäristö • jaetut avainsanat: #Muurame, #Karhu
Jämsässä poliisi määräsi karhun lopetettavaksi, koska sen etujalassa oli pyyntiraudasta johtuva vamma. Eläinlääkärin mukaan karhu kärsi suurta kipua, mikä oikeutti eläimen lopettamisen.…
Luonto ja ympäristö • jaetut avainsanat: #Karhu, #Poliisi
Suomen ilveskanta on kasvanut muualla maassa, vaikka poronhoitoalueella se on laskenut merkittävästi. Luonnonvarakeskuksen mukaan koko maan ilveskannan arvio on syksyllä 2025 noin…
Luonto ja ympäristö
Ensi viikolla Keski-Suomeen odotetaan mahdollisia helteitä, kun lämpimät säät saapuvat alueelle. Erityisesti loppuviikolla lämpötilat voivat nousta hellelukemiin, mutta ennen sitä alueella nähdään…
Luonto ja ympäristö
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 22.05.2026 TILANNE Koivun kukintahuippu on nyt Etelä-Lapissa ja on alkanut Keski-Lapissa. Kukinta jatkuu etelämpänä maan pohjoisosissa ja heikkona maan keskiosissa. Maan eteläosissa koivun kukinta on päättynyt. Heinien kukinta on alkanut maan etelä- ja keskiosissa. Koivun siitepölymäärät ovat maan eteläosissa vähäisiä, maan keskiosissa kohtalaisia ja maan pohjoisosissa Keski-Lappiin asti runsaita. Myös Pohjois-Lappiin kulkeutuu kohtalaisia määriä siitepölyä. Heinien siitepölyä on ilmassa maan eteläosissa erittäin vähän, mutta määrät voivat olla korkeampia kukkivien kasvustojen läheisyydessä. ENNUSTE Koivun kukinta päättyy maan keskiosissa. Kukinta jatkuu maan pohjoisosissa Keski-Lappiin asti, mistä siitepölyä kulkeutuu etenkin lauantaina Pohjois-Lappiin ja myöhemmin maan eteläosiin asti. Heinien kukinta voimistuu maan etelä- ja keskiosissa. Runsaasti siitepölyä tuottavan männyn kukinta alkaa maan eteläosissa. Koivun siitepölyä on maan eteläosissa vähän. Määrät vaihtelevat maan keskiosista Keski-Lappiin ulottuvalla alueella kohtalaisista runsaisiin. Pohjois-Lapissa määrät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin. Heinien siitepölyä on ilmassa enimmäkseen vähän maan etelä- ja keskiosissa. Sade laskee ilman siitepölymääriä.