Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Euroopan komissio on määrännyt Googlelle lähes miljardin euron sakot, ja Vaasan Ristinummella tapahtui vakava välikohtaus. Lisäksi Lappiin on…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Cate Blanchett nosti esiin Hollywoodin sukupuolijakauman Cannesin elokuvajuhlilla. Hän kertoi, että elokuvan kuvauksissa on edelleen vain 10 naista 75 miestä kohti. Blanchett sanoi myös, että Me Too -liike tukahdutettiin nopeasti Hollywoodissa.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Cate Blanchett nosti esiin Hollywoodin sukupuolijakauman Cannesin elokuvajuhlilla. Hän kertoi, että elokuvan kuvauksissa on edelleen vain 10 naista 75 miestä kohti. Blanchett sanoi myös, että Me Too -liike tukahdutettiin nopeasti Hollywoodissa.
Aiheesta on julkaistu 1 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 18.5.2026 klo 14:07, pääluokka Kulttuuri.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Helsingin Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Cate Blanchett kritisoi Hollywoodin sukupuolijakoa.
Cate Blanchett kritisoi Hollywoodin sukupuolijakoa
Cate Blanchett puhui Cannesin elokuvajuhlilla. Hän kertoi, että elokuvien kuvauksissa on vain 10 naista 75 miestä. Blanchett sanoi, että Me Too -liike loppui nopeasti Hollywoodissa. Hän on aiemmin puhunut tasa-arvon puolesta.
Cate Blanchett nosti esiin Hollywoodin sukupuolijakauman Cannesin elokuvajuhlilla. Hän kertoi, että elokuvan kuvauksissa on edelleen vain 10 naista 75 miestä kohti. Blanchett sanoi myös, että Me Too -liike…
Euroviisuissa voiton vei Bulgaria kappaleellaan Bangaranga, joka sai 516 pistettä. Suomi, ennakkosuosikki Linda Lampeniuksen ja Pete Parkkosen kappaleella Liekinheitin, jäi kuudenneksi. Sosiaalisessa…
Kulttuuri
Suomi ei voittanut Euroviisuja, vaikka oli ennakkosuosikki. Tunnelma Helsingin Herculeksessa latistui, kun pisteidenlasku paljasti, ettei Suomi saanut tarpeeksi pisteitä. Voitto meni lopulta…
Kulttuuri
Suomi on Euroviisuissa viidentenä ennen yleisöäänten laskemista. Raatipisteissä Bulgaria, Australia, Tanska ja Ranska ovat edellä. Suomen esityksen voiton todennäköisyys on noussut finaaliesityksen…
Kulttuuri
Euroviisuissa voiton vei Bulgaria, joka sai yhteensä 516 pistettä. Toiseksi sijoittui Israel 343 pisteellä ja kolmanneksi Romania 296 pisteellä. Suomi päätyi kuudenneksi…
Kulttuuri
Euroviisujen finaalilähetys tavoitti yli 2,6 miljoonaa suomalaista, ja keskimäärin 1,8 miljoonaa katsojaa seurasi lähetystä lauantaina. Verkkokäynnistykset nousivat lähes kolminkertaisiksi edellisvuoteen verrattuna. Suomen…
Kulttuuri
Suomi sai Euroviisujen finaalissa yhteensä 279 pistettä. Ammattilaisraadeilta Suomi sai 141 pistettä, joista Viro ja Ruotsi antoivat molemmat 12 pistettä. Yleisöltä Suomi…
Kulttuuri
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 22.07.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa, ja pujo koko sen levinneisyysalueella maan eteläosista Etelä-Lappiin. Heinien siitepölyä on koko maassa Lappia lukuun ottamatta enimmäkseen kohtalaisesti, mutta määrät voivat nousta ajoittain runsaiksi. Lapissa määrät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin. Pujon siitepölyä on maan eteläosissa enimmäkseen kohtalaisesti, ja muualla sen Etelä-Lappiin asti ulottuvalla levinneisyysalueella vähän. Sateet laskevat siitepölymääriä hetkellisesti. ENNUSTE Heinien ja pujon kukinta jatkuu. Heinien siitepölyä on koko maassa Lappia lukuun ottamatta enimmäkseen kohtalaisesti, mutta määrät voivat nousta ajoittain runsaiksi. Lapissa määrät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin. Pujon siitepölyä on ilmassa enimmäkseen kohtalaisesti maan etelä- ja keskiosissa. Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa määrien odotetaan jäävän vähäisiksi. Kukkivien kasvustojen läheisyydessä määrät voivat olla korkeampia. Sateet laskevat siitepölymääriä hetkellisesti.