Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Latviassa Drīdža-järveen syöksynyt drooni räjähti lauantaina. Yhdysvallat suunnittelee mahdollisia uusia sotilaallisia iskuja Iraniin lähiviikkoina, kertovat useat mediat.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Suomen jääkiekkomaajoukkue on aloittanut MM-turnauksen Sveitsissä kahdella voitolla. Jesse Puljujärvi on ollut avainpelaaja, keräten tehot 3+2. Puljujärvi toivoo, että joukkue tuo kisojen tuliaisena onnellisuutta faneille.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Suomen jääkiekkomaajoukkue on aloittanut MM-turnauksen Sveitsissä kahdella voitolla. Jesse Puljujärvi on ollut avainpelaaja, keräten tehot 3+2. Puljujärvi toivoo, että joukkue tuo kisojen tuliaisena onnellisuutta faneille.
Aiheesta on julkaistu 9 juttua, 6 eri lähteestä, viimeisin päivitys 18.5.2026 klo 13:46, pääluokka Jääkiekko.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Savon Sanomat, Hämeen Sanomat, Iltalehti.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Leijonat tavoittelee voittoa MM-kisoissa • Leijonat tavoittelee voittoa MM-kisoissa • Leijonat dominoi ylivoimalla MM-kisoissa.
Leijonat haluaa voittoja MM-kisoista
Suomen jääkiekkomaajoukkue on voittanut kaksi peliä MM-kisoissa. Jesse Puljujärvi on pelannut hyvin ja saanut paljon pisteitä. Hän toivoo, että joukkue tuo Suomeen iloa ja onnellisuutta. Tänään Leijonat pelaa Yhdysvaltoja vastaan.
Suomen jääkiekkomaajoukkue on aloittanut MM-turnauksen Sveitsissä kahdella voitolla. Jesse Puljujärvi on ollut avainpelaaja, keräten tehot 3+2. Puljujärvi toivoo, että joukkue tuo kisojen tuliaisena onnellisuutta faneille.
Suomen jääkiekkomaajoukkue on aloittanut MM-turnauksen Sveitsissä kahdella voitolla. Jesse Puljujärvi on ollut joukkueen tähtipelaaja tehoilla 3+2. Puljujärvi toivoo, että joukkue tuo faneille onnellisuutta kisoista.
Suomen jääkiekkomaajoukkue Leijonat on aloittanut MM-kisat vahvasti, voittaen Saksan ja Unkarin. Erityisesti joukkueen ylivoimapelaaminen on herättänyt huomiota, sillä se on tehnyt kolme maalia kuudella ylivoimalla. Asiantuntija Pekka Virta…
Leijonat pelaa jääkiekon MM-turnauksessa kolmannen ottelunsa Yhdysvaltoja vastaan Zürichissä. Suomi on voittanut aiemmat ottelunsa ja tähtää voittoon myös nyt. Teuvo Teräväinen on loukkaantunut, mutta Mikael Granlund liittyy joukkueeseen…
Leijonat pelaa jääkiekon MM-turnauksessa kolmannen ottelunsa hallitsevaa mestaria Yhdysvaltoja vastaan. Suomi on aloittanut turnauksen vahvasti, voittaen kaksi ensimmäistä otteluaan. Teuvo Teräväinen on loukkaantunut, mutta Mikael Granlund liittyy joukkueeseen…
Leijonat pelaa jääkiekon MM-turnauksessa kolmannen ottelunsa Yhdysvaltoja vastaan. Suomi on aloittanut turnauksen hyvin, voittaen aiemmat ottelunsa Saksan ja Unkarin. Teuvo Teräväinen on loukkaantunut, mutta Mikael Granlund tulee vahvistamaan…
Jääkiekon MM-kisat jatkuvat, ja Leijonat pelaa tänään USA:ta vastaan. Ottelu alkaa kello 17.20 Sveitsissä. Seuranta tarjoaa reaaliaikaisia päivityksiä pelipäivän tapahtumista.
Latvia saavutti ensimmäisen voittonsa MM-turnauksessa kaatamalla Saksan 2–0. Maalit tekivät Martins Dzierkals ja Rudolfs Balcers. Valmentaja Petteri Nummelin korosti joukkueen kärsivällisyyttä ja erikoistilanteiden toimivuutta.
Jesse Puljujärvi on noussut Leijonien tähdeksi MM-kisoissa, ollen pistepörssin kärjessä. Joukkuekaverit kuvaavat häntä loistavaksi persoonaksi ja joukkuepelaajaksi, jota kaikki arvostavat. Puljujärvi tunnetaan myös huumoristaan ja eläväisyydestään.
Suomen jääkiekkomaajoukkue ilmoitti, että puolustaja Mikael Seppälän kisapassi on nyt leimattu ja hän on pelikelpoinen MM-kisoissa. Leijonilla on vielä yksi paikka auki…
Jääkiekko • jaetut avainsanat: #Leijonat, #Jääkiekko
Suomen jääkiekkomaajoukkueen avausottelu MM-kisoissa tavoitti lähes 1,4 miljoonaa katsojaa MTV:n kanavilla ja Katsomossa. Leijonat voitti Saksan 3–1, ja ottelu nousi MTV:n kevään…
Jääkiekko • jaetut avainsanat: #Leijonat, #MMkisat
Mikael Granlund palaa Leijoniin Sveitsin MM-kisoissa. Hän pelaa ykkösketjussa Aleksander Barkovin rinnalla. Granlundin liittyminen joukkueeseen on merkittävä uutinen, sillä Teuvo Teräväinen on…
Jääkiekko • jaetut avainsanat: #Leijonat, #MMkisat
Leijonat kärsii merkittävästä takaiskusta, kun Teuvo Teräväinen loukkaantui MM-kisojen avausottelussa. Teräväisen loukkaantuminen päätti hänen turnauksensa ja vaikean NHL-kauden. Asiantuntija Topi Nättinen korostaa,…
Jääkiekko • jaetut avainsanat: #Leijonat, #MMkisat
Jääkiekon MM-kisat jatkuvat sunnuntaina, kun Italia pyrkii saavuttamaan ensimmäisen voittonsa turnauksessa. Yhdysvallat pelaa ilman tähtipelaaja Matthew Tkachukia. Suomi pitää välipäivän ennen maanantain…
Jääkiekko • jaetut avainsanat: #Jääkiekko, #MMkisat
Teuvo Teräväisen loukkaantuminen vaikuttaa Leijonien ketjukokoonpanoon merkittävästi. Jääkiekkoliitto ilmoitti, että Teräväisen MM-turnaus päättyi vammaan, mikä johtaa ketjujen uudelleenjärjestelyyn. Jesse Puljujärvi nostetaan ykkösketjuun,…
Jääkiekko • jaetut avainsanat: #Leijonat, #JessePuljujärvi
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 22.05.2026 TILANNE Koivun kukintahuippu on nyt Etelä-Lapissa ja on alkanut Keski-Lapissa. Kukinta jatkuu etelämpänä maan pohjoisosissa ja heikkona maan keskiosissa. Maan eteläosissa koivun kukinta on päättynyt. Heinien kukinta on alkanut maan etelä- ja keskiosissa. Koivun siitepölymäärät ovat maan eteläosissa vähäisiä, maan keskiosissa kohtalaisia ja maan pohjoisosissa Keski-Lappiin asti runsaita. Myös Pohjois-Lappiin kulkeutuu kohtalaisia määriä siitepölyä. Heinien siitepölyä on ilmassa maan eteläosissa erittäin vähän, mutta määrät voivat olla korkeampia kukkivien kasvustojen läheisyydessä. ENNUSTE Koivun kukinta päättyy maan keskiosissa. Kukinta jatkuu maan pohjoisosissa Keski-Lappiin asti, mistä siitepölyä kulkeutuu etenkin lauantaina Pohjois-Lappiin ja myöhemmin maan eteläosiin asti. Heinien kukinta voimistuu maan etelä- ja keskiosissa. Runsaasti siitepölyä tuottavan männyn kukinta alkaa maan eteläosissa. Koivun siitepölyä on maan eteläosissa vähän. Määrät vaihtelevat maan keskiosista Keski-Lappiin ulottuvalla alueella kohtalaisista runsaisiin. Pohjois-Lapissa määrät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin. Heinien siitepölyä on ilmassa enimmäkseen vähän maan etelä- ja keskiosissa. Sade laskee ilman siitepölymääriä.