Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Sofia Virta haastaa Petteri Orpon Vihreiden puheenjohtajaksi, kun taas Yhdysvallat harkitsee uusia iskuja Iraniin. Etelä-Kaliforniassa kemikaaliräjähdys uhkaa suurta…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Chicoutimi Sagueneens on voittanut Kanadan juniorijääkiekkosarja QMJHL:n mestaruuden ensimmäistä kertaa 32 vuoteen. Finaalissa Sagueneens voitti Moncton Wildcatsin otteluvoitoin 4–2. Ratkaisevassa kuudennessa ottelussa Sagueneens voitti 5–1.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Chicoutimi Sagueneens on voittanut Kanadan juniorijääkiekkosarja QMJHL:n mestaruuden ensimmäistä kertaa 32 vuoteen. Finaalissa Sagueneens voitti Moncton Wildcatsin otteluvoitoin 4–2. Ratkaisevassa kuudennessa ottelussa Sagueneens voitti 5–1.
Aiheesta on julkaistu 3 juttua, 3 eri lähteestä, viimeisin päivitys 18.5.2026 klo 08:02, pääluokka Jääkiekko.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Savon Sanomat, Keskisuomalainen, Hämeen Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Chicoutimi Sagueneens voitti QMJHL-mestaruuden • Chicoutimi Sagueneens voitti QMJHL:n mestaruuden • Chicoutimi Sagueneens voitti QMJHL-mestaruuden.
Chicoutimi Sagueneens voitti mestaruuden
Chicoutimi Sagueneens on voittanut QMJHL:n mestaruuden. Se voitti finaalissa Moncton Wildcatsin. Otteluvoitot olivat 4–2. Ratkaisevassa ottelussa Sagueneens voitti 5–1. Joukkue osallistuu myös Memorial Cupiin.
Chicoutimi Sagueneens on voittanut Kanadan juniorijääkiekkosarja QMJHL:n mestaruuden ensimmäistä kertaa 32 vuoteen. Finaalissa Sagueneens voitti Moncton Wildcatsin otteluvoitoin 4–2. Ratkaisevassa kuudennessa ottelussa Sagueneens voitti 5–1.
Chicoutimi Sagueneens voitti Kanadan juniorijääkiekkosarja QMJHL:n mestaruuden ensimmäistä kertaa 32 vuoteen. Finaalissa Sagueneens voitti Moncton Wildcatsin otteluvoitoin 4–2. Voittava joukkue osallistuu seuraavaksi Memorial Cupiin.
Chicoutimi Sagueneens voitti Kanadan juniorijääkiekkosarja QMJHL:n mestaruuden ensimmäistä kertaa 32 vuoteen. Finaalissa Sagueneens voitti Moncton Wildcatsin otteluvoitoin 4–2. Ratkaisevassa kuudennessa ottelussa Sagueneens voitti 5–1.
Mikael Granlund palaa Leijoniin Sveitsin MM-kisoissa. Hän pelaa ykkösketjussa Aleksander Barkovin rinnalla. Granlundin liittyminen joukkueeseen on merkittävä uutinen, sillä Teuvo Teräväinen on…
Jääkiekko
Suomen jääkiekkomaajoukkue ilmoitti, että puolustaja Mikael Seppälän kisapassi on nyt leimattu ja hän on pelikelpoinen MM-kisoissa. Leijonilla on vielä yksi paikka auki…
Jääkiekko
NHL:n pudotuspelien toisella kierroksella Buffalo voitti Montrealin 8-3. Ottelussa Konsta Helenius teki yhden maalin, ja Ukko-Pekka Luukkonen torjui kaikki 18 laukausta. Voitto…
Jääkiekko
Teuvo Teräväisen osallistuminen jääkiekon MM-turnaukseen päättyi loukkaantumiseen heti avausottelun jälkeen. Päävalmentaja Antti Pennanen kertoi, että Teräväinen pelasi normaalisti, mutta sai vamman pelin…
Jääkiekko
Anaheim Ducksin hyökkääjä Mikael Granlund on liittynyt Suomen MM-joukkueeseen. Jääkiekkoliitto vahvisti asian tiedotteessaan Suomen ja Unkarin välisen ottelun jälkeen. Granlundilla on jo…
Jääkiekko
Leijonat kärsii merkittävästä takaiskusta, kun Teuvo Teräväinen loukkaantui MM-kisojen avausottelussa. Teräväisen loukkaantuminen päätti hänen turnauksensa ja vaikean NHL-kauden. Asiantuntija Topi Nättinen korostaa,…
Jääkiekko
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 22.05.2026 TILANNE Koivun kukintahuippu on nyt Etelä-Lapissa ja on alkanut Keski-Lapissa. Kukinta jatkuu etelämpänä maan pohjoisosissa ja heikkona maan keskiosissa. Maan eteläosissa koivun kukinta on päättynyt. Heinien kukinta on alkanut maan etelä- ja keskiosissa. Koivun siitepölymäärät ovat maan eteläosissa vähäisiä, maan keskiosissa kohtalaisia ja maan pohjoisosissa Keski-Lappiin asti runsaita. Myös Pohjois-Lappiin kulkeutuu kohtalaisia määriä siitepölyä. Heinien siitepölyä on ilmassa maan eteläosissa erittäin vähän, mutta määrät voivat olla korkeampia kukkivien kasvustojen läheisyydessä. ENNUSTE Koivun kukinta päättyy maan keskiosissa. Kukinta jatkuu maan pohjoisosissa Keski-Lappiin asti, mistä siitepölyä kulkeutuu etenkin lauantaina Pohjois-Lappiin ja myöhemmin maan eteläosiin asti. Heinien kukinta voimistuu maan etelä- ja keskiosissa. Runsaasti siitepölyä tuottavan männyn kukinta alkaa maan eteläosissa. Koivun siitepölyä on maan eteläosissa vähän. Määrät vaihtelevat maan keskiosista Keski-Lappiin ulottuvalla alueella kohtalaisista runsaisiin. Pohjois-Lapissa määrät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin. Heinien siitepölyä on ilmassa enimmäkseen vähän maan etelä- ja keskiosissa. Sade laskee ilman siitepölymääriä.